اخبار اسکودا

برگزاری نشستی در اسکودا درباره مصوبه اخیر مجلس در خصوص نقض استقلال کانون وکلا

وکلاپرس– در پی مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی در خصوص نقض استقلال نهاد وکالت، نشستی فوق‌العاده در اسکودا با حضور برخی مدیران و صاحب‌نظران نهاد وکالت و جمعی از اساتید حقوق دانشگاه در محل اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران برگزار شد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) در این نشست که با حضور رئیس و اعضای هیات رئیسه اسکودا و برخی از مدیران و صاحب‎نظران نهاد وکالت برگزار شد، ابعاد مصوبات جدید مجلس شورای اسلامی علیه کانون وکلای دادگستری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه علاوه بر انتقاد و اعتراض شدیداللحن از اقدامات مجلس شورای اسلامی در نقض استقلال کانون وکلا، مقرر شد تا اقداماتی در جهت هماهنگی با قوای سه‌گانه برای رایزنی و روشن کردن نواقصِ طرح‌های مذکور در مجلس صورت پذیرد.

هدف اصلی از اقدامات اخیر، ضربه زدن به ماهیت و استقلال نهاد وکالت است

حاضران، در این نشست همچنین به این مساله اشاره کردند که هدف اصلی از اقدامات اخیر، ضربه زدن به ماهیت و استقلال نهاد وکالت است، استقلالی که بیش از ۷۰ سال از عمر آن می‌گذرد و از ضروریات یک دادرسی منصفانه بشمار می‌آید.

بیشتر بخوانید:

در این نشست همچنین بر تلاش همه‌جانبه برای حفظ استقلال کانون وکلا تاکید و مقرر شد تا آسیب‌شناسی بیرونی و درونی صنف در خصوص دلایل پیش آمدن وضعیت فعلی انجام شود.

همچنین در این نشست راهکارهای حقوقی به منظور اقناع مسئولان قوای مقننه، قضائیه و مجریه مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد در این زمینه تعامل و رایزنی‌هایی با مقامات مسئول و ذیربط صورت گیرد.

برگزاری نشستی مشترک با سایر نهادهای صنفی و مدنی

در بخش دوم این نشست همچنین مقرر شد که مقدمات برگزاری نشستی مشترک با سایر نهادهای صنفی و مدنی که استقلال آنها نیز با مصوبه اخیر مجلس در اصلاح ماده ۱۳ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام تامین مالی کشور مصوب سال ۱۳۹۴ مورد خدشه قرار گرفته است، به منظور هماهنگی و هم‌افزایی جهت دستیابی به راهکارهای مشترک انجام شود.

همچنین تعامل با شورای نگهبان و به خصوص حقوقدانان این نهاد و نیز رایزنی با قوه قضائیه در جهت آگاه‌سازی مقامات دستگاه عدلیه از تبعات اجرای اصلاحیه ماده ۱۳ قانون مذکور از دیگر محورهای مورد بحث در این نشست بود.

بیشتر بخوانید:

در این نشست همچنین مقرر شد تا از تمامی ظرفیت‌های نهاد وکالت در استان‌ها در عرصه‌های مختلف استفاده شود تا خروجی منفی تصویب و اجرای این قوانین برای نهادهای صنفی، مدنی، افکار عمومی و غیره تبیین شود.

منبع: روابط عمومی اسکودا

‫۶ دیدگاه ها

  1. اسکودا مافیای وکالت ساخته .

    وکلا بر علیه مافیا قیام خواهند کرد .

    با طراحی اینگونه سوال ها بدون اطلاع داوطلبان ، نابودی انگیزه و اهداف و عمر آنهاست ، اسکودا اذن انجام این کار رو نداشت .

    اسکودا بارها ثابت کرده که لیاقت این استقلال رو نداره .

    هیچ تظمینی نیست که اسکودا بار دیگر از این استقلال سواستفاده نکنه .
    این نهاد به این شکل دیگه نباید وجود داشته باشه .
    وکیل مستقل ، استقلال مافیا را خواهد گرفت .

      1. کاملا مبرهن نهاد وکالت به شیوه تمسخرامیز
        با عمر و حیثیت و امال (سه اصول زندگی )کسانیکه سالها امیدوارانه سپری کرده تا به در ازمونی وارد شدن که جز هدف تخریب نظام و تخریب روح ازمون دهندگان چیزی بار نداشت
        تصمیم عاقلانه مجلس میتواند افسار گسیختگی نهاد وکالت را ارامش دهد

  2. جالبه که بزرگترین نهاد مدنی حقوقی خودش به قانون تمکین نمیکند و تمام سعی خود را در به تصویر کشیدن نهادی دلسوز جامعه دارد در حالی که بیش از هر زمان عرصه را بر دانشجویان حقوق تنگ تر میکنند

  3. سلام کانون های وکلا ثابت کرده اند.که………..‌..
    به نظرم منحل بشن خیلی بهتره چون نفعشون فقط به خودشون میرسه.این دست و پا زدن ها برای جیب گشاد خودشون هست.خواهش میکنم نهادهای نظارتی بر درآمد این افراد تمرکز کنند.خواهند دید چقدر قراردادهای سوری ومالیات پرداخت نشده دارند.باهمین یک مورد رسوا خواهند شد.متشکرم مجلس

  4. حضرات گرامی اساتید محترم کانونهای وکلای کشور
    نگاهی به سوالات ازمون ۱۳ مرداد کردید؟ اشتباه بودن، خارج از منابع بودن هم هیچ. اینکه در آدم چند سوال در یک سوال بود هیچ. بی انصافی نبود که متن برخی سوالان رو اونقدر طولانی بود که فقط رو خوانی بیست سوال ادم کلی زمان میبرد. یا قانون اساسی ایا سوال:«به کدام یک از مسؤلین زیر در قانون اساسی اشاره نشده»اخه چه سنخیتی با علم حقوق داره؟؟ بماند که ق ا معجونی از تمام قوانین بود. یا متون فقه که انگار با ازمون تخصصی رشته عربی اشتباه شده بود.
    ظلم بی جواب نیست اقایان. چه این مصوبه اجرایی بشه چه نه، همینقدر که پشت شماها لرزید دنیا دنیا ارزش داره. همونطور که از دیدن سوالات ازمون پشتمون لرزید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا