اخبار

وکیل مصطفی تاجزاده از تشکیل یک پرونده جدید برای موکلش در زندان خبر داد

هوشنگ پوربابایی: موکلم از سال ۱۴۰۱ یک روز هم از مرخصی استفاده نکرده است

وکلاپرس _ وکیل مدافع مصطفی تاجزاده طی سخنانی ضمن اشاره به اینکه موکلش از تیرماه سال ۱۴۰۱ تاکنون در بازداشت است و یک روز هم از مرخصی استفاده نکرده، از باز شدن پرونده جدیدی برای تاجزاده خبر داد.

به گزارش وکلاپرس  به نقل از ایلنا، هوشنگ پوربابایی ( وکیل مصطفی تاجزاده ) درباره ارسال احضاریه جدید برای موکل خود گفت: موکلم به علت اتهامات سابقی که برای آن حکم حبس گرفته بود، در حال دوران تحمل محکومیت است که روز گذشته متوجه شدیم برای ایشان اتهام جدیدی در نظر گرفته شده است؛ هنوز از نوع و دلیل اتهام بی‌خبر و بی اطلاعیم اما ظاهرا پرونده جدیدی علیه ایشان تشکیل شده است.

وی افزود: طی صحبت آقای تاجزاده با همسرشان متوجه شدند که اتهام جدید و پرونده جدیدی تشکیل شده اما نکته قابل توجه این است که باید از نوع اتهام و دلایل آن باخبر باشیم.

احضار یک نفر در محاکم قضایی دو مفهوم دارد

وکیل مصطفی تاجزاده بیان کرد: اساسا احضار یک نفر در محاکم قضایی به دو مفهوم است. یکی برای آنکه اتهام تفهیم شود و فرد متهم از حقوق قانونی خود برای حق دفاع؛ اطلاع از دلایل اتهام، برخورداری از وکیل دادگستری و غیره استفاده کند که این یک حق برای متهم است.

وی ادامه داد: دومین آثار احضار و جلب این است که دادگاه یا مقام قضایی برای فردی که با اتهام مواجه است قرار تامین صادر می‌کند.

بیشتر بخوانید:

تاجزاده در هیچ دادگاهی از خود دفاع نکرد حتی به احکام صادره هم اعتراض نکرد

پوربابایی یادآورد شد: آقای تاجزاده هم اکنون در داخل زندان هستند و بازپرس می‌تواند قرار تامین را صادر کند و به او ابلاغ کند. اگر اتهام متوجه ایشان بود و قراری صادر شد و تودیع نکرد منتهی بازداشت خواهد شد که اساسا وی در بازداشت است زیرا قراری شدیدتر از بازداشت نداریم.

وی ادامه داد: اما اینکه آقای تاجزاده نمی‌خواهد از حق دفاع خود استفاده کند، حق قانونی خودشان است چه آنکه سابقا هم در محاکم دیگری به علت شکایات اشخاص حقیقی ایشان در دادگاه حاضر نشدند ولی فرآیند دادرسی متوقف نشد و نمی‌شود. در دادگاه‌های سال ۱۴۰۱ و سال ۸۸ هم ایشان در هیچ دادگاهی از خود دفاع نکرد حتی به احکام صادره هم اعتراض نکرد.

وکیل دادگستری پوربابایی تصریح کرد: چرا برای متهم دستور جلب صادر می‌شود؟ برای آنکه علاوه بر استفاده از حق دفاع، دستور جلب برای زمانی است که دادسرا مطمئن شود بابت قرار تامین، بتواند ضمانتی را اخذ کند.

بیشتر بخوانید:

تاجزاده: مرخصی حق زندانی است و این حق را باید به او بدهند

پوربابایی درباره آخرین وضعیت تاجزاده در زندان گفت: ایشان با تلفن شرایط را توضیح می‌دهد. در حال حاضر هم علی رغم آنکه از تیرماه ۱۴۰۱ تا به امروز در بازداشت هستند، یک روز هم از مرخصی استفاده نکرده است.

وی بیان کرد: آقای تاجزاده معتقدند که مرخصی حق زندانی است و این حق را باید به او بدهند و سازمان زندان‌ها مکلف است طبق آئین‌نامه، حداقل مرخصی که برای فرد محبوس مشخص شده به زندانی بدهد و چون این اتفاق نیفتاده درخواستی هم برای اعطا مرخصی نداده‌اند.

منبع: ایلنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا