اخبار صنفی

محکومیت اصغر محمدی ، وکیل مدافع کارگران معدن مس سونگون به ۲۰ ضربه شلاق

وکلاپرس– اصغر محمدی ، وکیل مدافع کارگران معدن مس سونگون از طرف شعبه ۱۰۱ کیفری دو ورزقان به بیست صربه شلاق تعزیری تعلیقی محکوم شده است.

به گزارش وکلاپرس، وکیل اصغر محمدی، وکیل مدافع کارگران معدن مس سونگون، از طرف شعبه ۱۰۱ کیفری دو ورزقان به شلاق محکوم شده است.

با اتهامات بی اساس افتراء، توهین و نشر اکاذیب متهم شدم

او در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس، درباره جزییات این محکومیت گفت: با استناد به لایحه دفاعیه تقدیمی در پرونده کارگران معدن مس سونگون که در تیر ماه سال جاری جهت مطالبات صنفی و درخواست همسان‌سازی حقوق قانونی دست به اعتصاب زده و متهم شده بودند، توسط وکیل کانون وکلای مرکز شرکت تابعه مس سونگون با اتهامات بی اساس افتراء، توهین و نشر اکاذیب متهم شدم.

بیشتر بخوانید:

محکومیت به بیست ضربه شلاق تعزیری تعلیقی درجه شش به اتهام نشر اکاذیب

وی ادامه داد: پرونده در شعبه اول دادیاری شهرستان ورزقان مطرح و نسبت به تمامی اتهامات انتسابی به اینجانب، قرار جلب به دادرسی صادر و پرونده جهت رسیدگی به شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو ورزقان ارجاع شد.

وکیل اصغر محمدی
وکیل اصغر محمدی

محمدی افزود: شعبه مذکور طی دادنامه ای که روز گذشته (۲۷ اسفند) به وکیلم، دکتر داود علی محمد زرنقی (رئیس کمیسیون حقوق بشر و شهروندی کانون وکلای دادگستری آذربایجان) ابلاغ شده است، در خصوص اتهامات افتراء و توهین برائت و نسبت به اتهام واهی نشر اکاذیب، حکم بر محکومیت بیست ضربه شلاق تعزیری تعلیقی درجه شش صادر کرده است.

تا احقاق کامل حقوق کارگران، ذره ای عقب نشینی نخواهم کرد

این وکیل دادگستری با تاکید بر اینکه حکم محکومیت صادر شده هیچ تاثیری در روند پرونده کارگران معدن مس سونگون نخواهد داشت، افزود: تا احقاق کامل حقوق قانونی آنها ذره ای عقب نشینی نخواهم کرد. به امید اجرای عدالت در دادگاه‌های تجدیدنظر استان و به امید استقلال مس آذربایجان هستم.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا