اخبار کانون ها

انعقاد تفاهم‌نامه بین کانون وکلای سمنان و کمیته امداد استان برای ارائه خدمات رایگان به مددجویان

وکلاپرس- مدیرکل کمیته امداد استان سمنان از انعقاد تفاهم‌نامه فی‌مابین کمیته امداد استان سمنان و کانون وکلای دادگستری سمنان و همکاری ۴۰ وکیل  در این زمینه خبر داد.

به گزارش وکللاپرس به نقل از ایسنا محمدحسین ذوالفقاری مدیر کل کمیته امداد استان سمنان اظهار کرد: این تفاهمنامه به منظور ایجاد تعامل و هماهنگی سازمانی و همچنین استفاده از توانمندی بالقوه و بالفعل در دفاع از محرومین و کمک به حل مسائل قضایی، رشد اطلاعات حقوقی اقشار محروم و آسیب‌پذیر تفاهم‌نامه‌ای فی‌مابین کمیته امداد استان سمنان و کانون وکلای دادگستری منعقد شد.

وی افزود: این طرح با هدف استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود در راستانی ایفا وظایف نهاد مقدس کمیته امداد در زمینهٔ رسیدگی همه‌جانبه به نیازهای مستمندان و ضعفای جامعه اجرایی شده است.

 معافیت مددجویان از پرداخت حق‌الوکاله و هزینه مشاوره وکیل در تفاهم‌نامه

مدیر کل کمیته امداد استان سمنان معافیت مددجویان از پرداخت حق‌الوکاله و هزینه مشاوره وکیل، را از موضوعات این تفاهم‌نامه برشمرد و افزود:  بر اساس ضوابط و مفاد مندرج در این تفاهم‌نامه، ارائه خدمات قضایی به مددجویان رایگان خواهد بود.

بیشنر بخوانید:

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان اظهار کرد: بهره‌مندی مددجویان از فناوری اطلاعات و نرم‌افزارهای قابل‌استفاده در ارائه خدمات حقوقی به مددجویان، استفاده از ظرفیت علمی و حقوقی گروه‌های جهادی، تخفیف در برخی خدمات حقوقی و حق‌الوکاله و… از دیگر موضوعات این تفاهم‌نامه مشترک است.

وی با اشاره به همکاری ۴۰ وکیل نیکوکار با کمیته امداد استان سمنان تصریح کرد: تلاش در راستای احقاق حق و توانمندسازی مددجویان تحت حمایت، تلاش در جهت ترغیب و تشویق مددجویان بر اساس استفاده خدمات معاضدت قضایی و وکلای دادگستری، تسهیل در احقاق حقوق جامعه هدف و… از دیگر موارد مطرح شده در این تفاهم‌نامه است.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا