اخبار مجلس شورای اسلامیویژه

مجلس شورای اسلامی با اصل ۸۵ شدن طرح صیانت از فضای مجازی موافقت کرد!

وکلاپرس ـ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز خود و در حالی که بخشی از جلسه به صورت غیرعلنی برگزار شد، با اصل ۸۵ شدن بررسی طرح صیانت از فضای مجازی موافقت کردند.

به گزارش وکلاپرس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز(۶ مرداد ۱۴۰۰) با بررسی طرح ساماندهی پیام‌ رسان‌های اجتماعی با عنوان رسمی «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» توسط کمیسیون فرهنگی مجلس بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی موافقت کردند.

فایل پی دی اف طرح «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» را ار اینجا دنلود کنید:

طرح «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی»

بیشتر بخوانید: بررسی طرح « حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی »؛ در دستور کار صحن علنی مجلس در هفته جاری

نمایندگان مجلس با ۱۲۱ رای موافق از مجموع ۲۰۹ رأی به اصل هشتاد و پنجی شدن طرح صیانت رای مثبت دادند و طرح برای تصویب به کمیسیون فرهنگی ارجاع داده شد.

بر این اساس کمیسیون فرهنگی مجلس به جای کلیه مجلس شورای اسلامی به تصویب طرح مذکور می‌پردازد و آن را به شورای نگهبان ارسال خواهد کرد.

پیش بینی می‌شود با ارجاع طرح مذکور به کمیسیون فرهنگی عملاً رسانه‌ها و شهروندان در جریان جزییات تصویب این طرح قرار نخواهند گرفت و باید طی ماه های آتی منتظر تغییراتی عمده در فضای مجازی کشور باشیم.

بخشی از اصل‏ هشتاد و پنجم قانون اساسی:

‎‎سمت‏ نمایندگی‏ قائم‏ به‏ شخص‏ است‏ و قابل‏ واگذاری‏ به‏ دیگری‏ نیست‏. مجلس‏ نمی‏تواند اختیار قانونگذاری‏ را به‏ شخص‏ یا هیأتی‏ واگذار کند ولی‏ در موارد ضروری‏ می‏ تواند اختیار وضع بعضی‏ از قوانین‏ را با رعایت‏ اصل‏ هفتاد و دوم‏ به‏ کمیسیون‏ های‏ داخلی‏ خود تفویض‏ کند، در این‏ صورت‏ این‏ قوانین‏ در مدتی‏ که‏ مجلس‏ تعیین‏ می‏ نماید به‏ صورت‏ آزمایشی‏ اجرا می‏ شود و تصویب‏ نهایی‏ آنها با مجلس‏ خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا