یادداشت

لزوم بازنگری و ایجاد تحول در روابط عمومی اسکودا و کانون های وکلا

وکلاپرس ـ عضو هیأت مدیره کانون وکلای البرز در یادداشتی به مناسبت روز روابط عمومی و ارتباطات، به نقد رویه جاری روابط عمومی کانون های وکلای دادگستری و اسکودا پرداخت.

در ادامه متن کامل یادداشت دکتر رضا وطن خواه، عضو هیأت مدیره کانون وکلای البرز، را خواهید خواند:

روابط عمومی به عنوان هنر هشتم و سرچشمه زلال اطلاعات و ارتباطات و رکن اساسی نظام ارتباطی و اطلاع رسانی، نقش بسیار مؤثر و تعیین کننده ای را در افزایش آگاهی آحاد جامعه، فرهنگ سازی و تنویر افکار عمومی برعهده دارد.

امروزه نقش روابط عمومی ها در بهبود عمکرد و تصمیم گیری های مدیریتی و استراتژیک یک سازمان، نقشی قابل توجه و غیر قابل انکار است و روابط عمومی از ابزارهای مهم مدیریتی برای انجام فعالیت های حرفه ای، علمی و الکترونیکی است.

جایگاه روابط عمومی در عصر حاضر که عصر ارتباطات است و اطلاع‌رسانی در همه عرصه‌ها امری محتوم است، جایگاهی بسیار مهم و ویژه است؛ به گونه ای که موفقیت سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌ها و تداوم حضور آن ها در عرصه‌ها و فعالیت های تخصصی به عملکرد روابط عمومی‌های آن‌ها وابسته است.

متأسفانه در حال حاضر کمیسیون های روابط عمومی اکثر کانون های وکلا نقش مؤثری را در ترویج فرهنگ وکالت در جامعه، تنویر افکار عمومی و بهبود عملکرد و تصمیم گیرهای مدیران کانون ها ندارند و بیشتر نقش یک تیم تشریفات برگزاری مراسمات و جلسات کانون ها را ایفا می نمایند.

بدون تردید جایگاه روابط عمومی در اسکودا و کانون های وکلا نیازمند بازنگری و مستلزم توجهی ویژه است و باید گام‌های بلندی در راستای ارتقا و حرکت رو به رشد نظام ارتباطی و روابط عمومی در اسکودا و کانون ها برداشته شود تا این حرفه و فن تخصصی، در حوزه وکالت نیز در جایگاه، مرتبه و منزلت واقعی خویش قرار گیرد.

ضمن گرامیداشت بیست و هفتم اردیبهشت ماه، روز جهانی “روابط عمومی و ارتباطات” امیدواریم که این روز نقطه عطفی در راستای بازنگری و ایجاد تحولی بنیادین در روابط عمومی اسکودا و کانون های وکلای سراسر کشور باشد.

 

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا