اخبار مجلس شورای اسلامیویژه

ادبیات تند شمس‌الدین حسینی: کانون وکلا در برابر قانون گردن‌کشی می‌کند

وکلاپرس- رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید در روند اجرای قانون تسهیل صدور مجوز های کسب و کار کانون های وکلا را نهاد هایی مدعی خود انتظامی توصیف کرد که در مقابل قانون گردنکشی می کنند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایلنا، سید شمس‌الدین حسینی رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی در جلسه علنی امروز مجلس (۳ خرداد ۱۴۰۱) در ادبیاتی ناشایست کانون های وکلا را به قانون گریزی و هتاکی در مقابل قانون متهم کرد.

بیشتر بخوانید:

پرونده کانون های وکلا را در کمیسیون قضایی باز خواهیم کرد

حسینی درخصوص گزارش کمیسیون ویژه جهش تولید درباره روند تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار با یاد کردن از کانون‌های وکلای دادگستری گفت: متاسفانه برخی نهادها مقابل قانون گردنکشی می کنند؛ برخی نهادها که نام خود را نهادهای خود انتظام گذاشته اند، در مقابل قانون می ایستند! کانون وکلا از روز اول در مقابل تصویب این قانون موضع گرفت و امروز نیز نه تنها اعضای آن نسبت به نهاد قانونگذاری هتاکی می کنند، بلکه از اجرای قانون نیز سرباز می زنند، قطعاً پرونده آنها را در کمیسیون قضایی باز خواهیم کرد.

اتهام زنی به کانون وکلا با عنوان هتاکی علیه مجلس

وی مدعی سرباز زدن کانون‌ وکلای دادگستری از اجرای قانون تسهیل شد و افزود: سازمان های مردم نهاد، ثمن ها یا ان جی او ها باید باری از دوش مردم بردارند، نه اینکه خود جلوی کسب و کارها را بگیرند، حتی من مطلع شدم که کانون وکلا به انواع لطایف الحیل می خواهد از اجرای قانون صدور مجوزهای کسب و کار شانه خالی کند، ما باید جلوی این موضوع را بگیریم. شما به چه حقی به خود اجازه می دهید به نهاد قانونگذاری کشور بی حرمتی و هتاکی کنید؟! اگر قرار باشد یک نهاد خود انتظام در مقابل مردم بایستد و مجلس برای اصلاح آن قانون وضع کند و آنها اجرا نکنند، سنگ روی سنگ بند نمی شود، وزرای امور اقتصادی و دادگستری باید نسبت به این موضوع ورود کنند  و جلوی این مسائل را بگیرد.

گفتنی است استفاده از این ادبیات برای توصیف نهادهای مدنی پیشتر از سوی برخی دیگر از نمایندگان مجلس نیز تکرار شده است و امری جدید نیست.

یادآور می‌شود امروز رئیس کانون وکلای مرکز در جلسه کمیسیون قضایی مجلس در خصوص تحقیق و تفحص از کانون وکلای دادگستری شرکت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

سامانه درگاه ملی مجوزها هنوز ایراداتی دارد

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید در بیان موانع اجرای قانون تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار ادامه داد: همچنان ایراداتی به نحوه اجرای قانون وجود دارد که در باب خود سامانه درگاه ملی مجوزها این ایراد وارد است که دو نقص اصلی به این سامانه وارد است؛ نخست اینکه درگاه ملی هنوز تکمیل نشده؛ یعنی وقتی برخی افراد می خواهند کار خود را توسعه دهند نمی توانند درگاه ملی نیازهای آنها را پوشش دهد و فقط اگر کسی بخواهد کار خود را آغاز کند می تواند به درگاه ملی مراجعه کند.

وی ادامه داد: دومین ایراد سامانه این است که این سامانه هنوز فراگیری لازم را ندارد و برخی از دستگاه ها هنوز به سامانه متصل نشده اند. از سوی دیگر پروانه های صنفی هنوز در سامانه دیگری صادر می شوند که از نظر قانون به هیچ عنوان پذیرفته نیست.

منبع: ایلنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا