اخبار قوه قضاییه

قائم‌ مقام معاون حقوقی قوه‌ قضاییه: تخطی از آیین نامه جدید لایحه استقلال را نمی‌پذیریم

وکلاپرس- قائم‌ مقام معاون حقوقی قوه‌ قضاییه در همایش برخط معاونان روسای کل دادگستری استان‌ها در امور وکلا بر اجرای قاطع آیین نامه اجرایی استقلال کانون وکلا مصوب ۱۴۰۰ تاکید کرد.

به گزارش وکلاپرس و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه، حجت‌الاسلام مهدی هادی، قائم‌ مقام معاون حقوقی قوه‌ قضاییه، با اشاره به ایجاد فضای تعاملی در خصوص رفع ابهامات کانون‌های وکلا اعلام کرد: قوه قضاییه مصمم به اجرای آیین نامه اجرایی استقلال کانون وکلا مصوب ۱۴۰۰ است و تخطی از اجرای آن پذیرفتنی نیست.

تخطی از اجرای آیین نامه مصوب ۱۴۰۰ پذیرفتنی نیست

در همایش برخط معاونان روسای کل دادگستری استان‌ها در امور وکلا که امروز دوشنبه (۲۸ تیرماه) در محل معاونت برگزار شد، حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی هادی با اشاره به تصویب آیین نامه مذکور توسط ریاست وقت قوه قضاییه و لازم الاجرا شدن آن از تاریخ ۱۴۰۰/۴/۲ خاطرنشان کرد: بالغ بر ۸۰ درصد آیین نامه اجرایی اخیر پیشنهاد کانون‌های وکلا و همچنین انعکاس دهنده آیین نامه اجرایی مصوب ۱۳۳۴ است.

بیشتر بخوانید: سخنگوی قوه قضاییه: آیین نامه جدید لایحه استقلال آیین نامه بسیار خوبی است

وی با بیان اینکه بنا به تصریح آیین نامه اخیرالتصویب آیین نامه‌های اجرایی مصوب ۱۳۳۴ و مصوب ۱۳۸۸، نسخ شده است، افزود: قوه قضاییه مصمم به اجرای آیین نامه اجرایی استقلال کانون وکلا مصوب ۱۴۰۰ است و تخطی از اجرای آن پذیرفتنی نیست.

دستگاه قضایی همواره بر ایجاد فضای تعاملی با کانون‌های وکلا استقبال می‌کند

قائم مقام معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه مدعی شد: هر چند دستگاه قضایی همواره بر ایجاد فضای تعاملی با کانون‌های وکلا استقبال می‌کند، اما در اجرای دقیق این آیین نامه از تاریخ تصویب و ابلاغ نیز تردیدی به خود راه نخواهد داد.

بیشتر بخوانید: رییس اسکودا: ما طالب تعامل منطقی و مدبرانه با قوه قضاییه هستیم 

اختیارات لازم در خصوص نظارت بر اجرای آیین نامه به روسای کل دادگستری‌ها تفویض شده است

هادی با بیان اینکه آیین نامه اخیر از ظرفیت‌های لازم و مطلوب به خصوص در ابعاد نظارتی برخوردار است، گفت: اختیارات لازم در خصوص نظارت بر اجرای آیین نامه به روسای کل دادگستری‌ها تفویض شده است و معاونان مربوط نیز بر حسن اجرای آیین نامه باید اهتمام حداکثری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: عمده چالش کانون وکلا با قوه قضاییه در نگاه نظارت‌محور و دخالت محور است

قائم مقام معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه در پایان گفت: قوه قضاییه در عین حال که بر اجرای دقیق آیین نامه تأکید دارد از ایجاد فضای تعاملی در خصوص رفع ابهامات کانون‌های وکلا در این خصوص و اهتمام در راستای بررسی سوالات مطرح شده و ارائه پاسخ مناسب و راهگشا استقبال می‌کند.

در این همایش که به صورت مجازی و از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد، معاونان روسای کل دادگستری استان‌ها در امور وکلا ضمن تأکید بر اجرای دقیق آیین نامه و ضرورت ایجاد تعامل سازنده با کانون‌های وکلا در این راستا، به طرح مطالب و پرسش‌های مربوط پرداختند که از سوی مدیران حاضر در جلسه از جمله قائم مقام معاونت حقوقی و امور مجلس، مشاور معاون اول قوه قضاییه، مشاور معاون حقوقی و امور مجلس و مدیر نظارت بر وکلا، مشاوران، کارشناسان و مترجمین رسمی قوه قضاییه پاسخ‌هایی به صورت مشروح ارائه شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا