اخبار کانون هاویژه

فقط ۳۵ درصد وکلای استان آذربایجان شرقی از وضعیت مناسبی برخوردار هستند

وکلاپرس- رئیس کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی در یک نشست خبری استقلال نهاد وکالت را علت اصلی سابقه درخشان این نهاد مدنی برشمرد و از عدم تمدید پروانه وکالت ۱۸۰ وکیل این استان خبر داد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایرنا، دکتر حسن پاشازاده روز یکشنبه (۱۴۰۰/۱۲/۱) در نشستی خبری با حضور خبرنگاران با تاکید بر حقظ جایگاه و استقلال کانون وکلا، اقدامات این کانون را در یک سال گذشته بیان کرد.

فقط ۳۵ درصد همکاران از وضعیت مناسبی برخوردار هستند

رئیس کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی با بیان اینکه نگرش های منفی جهت‌دار کانون وکلا را عذاب می‌دهد، گفت: فقط ۳۵ درصد همکاران از وضعیت مناسبی برخوردار هستند، اما متاسفانه برخی به علت کم لطفی ها نیازمند کمک به خصوص در زمینه تامین مسکن هستند.

وی افزود: ۱۸۰ وکیل پایه یک دادگستری در استان پروانه خود را تمدید نکرده اند زیرا توانایی پرداخت حدود ۲۰ میلیون ریال جهت تمدید پروانه را ندارند.

بیشتر بخوانید:

۱۵۰ نفر؛ ظرفیت آزمون وکالت ۱۴۰۰

دکتر پاشازاده افزود: اکنون ۲هزار و ۴۰۰ وکیل دادگستری در تمام شهرهای آذربایجان شرقی فعال هستند و سالانه توسط سازمان سنجش آزمون کانون وکلا با سهمیه ۳۰ درصد ایثارگر برگزار می شود بر این اساس امسال نیز ۱۵۰ نفر برای عضویت در کانون وکلا پذیرفته می شوند که البته این تعداد سال گذشته ۱۰۰ نفر بوده است.

پاشازاده گفت: پس از ۱۸ ماه کارآموزی در کانون وکلا زیرنظر «وکیل سرپرست» و کمیسیون کارآموزی کارآموزان دوره می بینند و پس از گذراندن آزمون اختبار و آیین تحلیف پروانه وکالت به آنان اعطا می شود.

وی اظهار کرد: سابقه کانون وکلا در ۷۰ سال گذشته درخشان بوده و استقلال کانون عامل اصلی این موفقیت بوده است. البته با نظارت کاملا موافقیم ولی با دخالت و نقض استقلال کانون وکلا مخالفیم چون دخالت را مخالف حقوق ملت می دانیم.

کانون وکلای آذربایجان شرقی همواره جزو سه کانون برتر کشور بوده است

دکتر پاشازاده با اشاره به اینکه ۲۶ کانون وکلا در کشور فعالیت دارند، مدعی شد کانون وکلای آذربایجان شرقی جزو سه کانون برتر کشور بوده است و اظهار کرد: کانون وکلای آذربایجان شرقی همواره جزو سه کانون برتر کشور بوده حتی سطح علمی و نمرات میانگین آزمون کانون وکلای این استان بالاتر از دیگر استان ها حتی تهران بوده است. بر این اساس سطح علمی بالاتری شرکت‌کنندگان و فارغ التحصیلان کانون وکلای استان برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه بیست و سومین دوره هیات مدیره کانون وکلای آذربایجان شرقی اکنون در دوره فعالیت است، گفت: هدف اصلی ما این است که وکالت را به بطن جامعه ببریم.

بیشتر بخوانید:

وی تاکید کرد: انجام امور حقوقی در جامعه باید به صورت تخصصی دنبال شود علت اصلی اطاله دادرسی ضعف در همین مورد است؛ یعنی اینکه بیشتر قراردادها، فعالیت های تجاری و اجتماعی جامعه بدون مشاوره و بدون حضور وکیل انجام می شود و مشکلات و تخلفاتی را ایجاد که موجب افزایش تعداد پرونده‌های ورودی به دادگاه‌های کشور می‌شود.

مشاوره آنلاین توسط وکلای کانون وکلای آذربایجان شرقی

رئیس کانون وکلای آذربایجان شرقی همچنین از ارائه مشاوره آنلاین ۲۴ ساعته توسط وکلای کانون وکلای آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: این مشاوره هم در ساعات اداری و هم بعد از ساعات اداری به مردم داده می شود، افرادی که نیاز به مشاوره رایگان دارند می توانند در استان با شماره تماس ۳۵۵۴۲۳۱۳ تماس بگیرند.

پاشازاده یادآور شد: علاوه بر اینکه به شهروندان بی بضاعت مشاوره رایگان و وکالت معاضدتی رایگان داده می شود، کارآفرینان و نخبگان نیز جزو افرادی هستند که به آنها خدمات رایگان ارائه می شود.

کار وکالت باید در حوزه‌های تخصصی دنبال شود

وی همچنین با اشاره به برنامه‌های آینده کانون وکلای آذربایجان شرقی گفت: اگر از برخی فشارهای حاشیه‌ای کاسته شود قصد داریم وکالت به صورت تخصصی اجرایی کنیم و بر این اساس گواهی های تخصصی به وکلا داده می شود چون اکنون زمان رسیدگی به تمام انواع پرونده توسط یک وکیل منقضی شده است و کار وکالت نیز باید در حوزه‌های تخصصی دنبال شود.

بیشتر بخوانید:

رئیس کانون وکلای آذربایجان شرقی با بیان اینکه این کانون در سطح ملی و بین الملل شناخته شده و آزمون پس داده است، گفت: جایگاه و استقلال کانون وکلا باید محفوظ بماند چون از حقوق ملت دفاع می‌کند.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا