اخبار مجلس شورای اسلامیویژه

طرح استفاده شرکت‌ خصوصی از نماینده حقوقی غیر وکیل در کمیسیون حقوقی رأی لازم را نیاورد و برای چکش کاری مجدد ارجاع شد

وکلاپرس- رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس خبر رد طرح استفاده شرکت‌های خصوصی از نماینده حقوقی غیر وکیل در مراجع قضایی را تأیید کرد و از ارجاع آن برای اصلاح خبر داد.

موسی غضنفرآبادی(رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس) در پاسخ به خبرنگار پارلمانی وکلاپرس به بیان آخرین وضعیت طرح استفاده شرکت‌های خصوصی از نماینده حقوقی در مراجع قضایی پرداخت و اعلام کرد: این طرح در کمیسیون حقوقی و قضایی رأی لازم را نیاورد.

بیشتر بخوانید:

اگرچه دکتر جلیل مالکی(رئیس سابق کانون وکلای مرکز) نیز در تاریخ ۲۶ مهر اعلام کرده بود طرح یاد شده در کمیسیون حقوقی مجلس رد شده است، لیکن تا امروز هیچ کدام از اعضای کمیسیون این خبر را تأیید یا رد نکرده بودند.

پیش از این محمدتقی نقدعلی(نماینده مجلس و مسئول بررسی طرح مذکور) در بیان آخرین وضعیت طرح «اصلاح قانون استفاده بعضی از دستگاه ها از نماینده حقوقی در مراجع قضایی» زمان بررسی آن را در صحن کمیسیون بعد از اربعین اعلام کرده بود.

در همین راستا موسی غصنفرآبادی(رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی) درگفت و گو با وکلاپرس با اعلام این خبر که طرح استفاده شرکت‌های خصوصی از نماینده حقوقی در مراجع قضایی در کمیسیون حقوقی و قضایی رأی لازم را نیاورد، گفت: قرار است چکش‌کاری دیگری نسبت به این طرح انجام شود تا مجدداً در دستور کار کمیسیون برای بررسی نهایی قرار گیرد.

لازم به ذکر است پیشتر محمدصالح جوکار (نماینده مجلس و طراح طرح) در پاسخ به خبرنگار پارلمانی وکلاپرس از احتمال تغییراتی در این طرح خبر داده بود و نسبت به نقد کارشناسان به این طرح گفته بود: مجلس بهترین مرجع برای تشخیص صلاحیت حضور افراد در محاکم دادگستری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا