اخبار قوه قضاییهویژه

سخنگوی قوه قضائیه: دستگاه قضایی برای تشکیل شعب دادگاه‌های صلح تا هفت آذر مهلت دارد/در کنار دادگاه‌های صلح حداقل یک شورای حل اختلاف تشکیل خواهد شد

وکلاپرس- سخنگوی قوه قضائیه درباره آخرین وضعیت تشکیل شعب دادگاه‌های صلح اعلام کرد: هنوز مهلت قانونی تشکیل این شعب به اتمام نرسیده است. به موجب قانون تا هفتم آذرماه دستگاه‌ قضایی این فرصت را دارد که نسبت به تشکیل شعب اقدام کند.

به گزارش وکلاپرس، نشست خبری  اصغر جهانگیر سخنگوی قوه قضاییه امروز مورخ ۲۲ خرداد ماه با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره اینکه با توجه به ابلاغ آیین‌نامه قانون شورای حل اختلاف دادگاه‌های صلح از چه زمانی در کشور فعال می‌شوند و تاکنون چه اقداماتی برای اجرای این قانون انجام شده است، گفت: پس از تصویب قانون دادگاه‌های صلح هنوز مهلت قانونی تشکیل این شعب به اتمام نرسیده است. به موجب قانون تا هفتم آذرماه دستگاه‌ قضایی این فرصت را دارد که نسبت به تشکیل شعب اقدام کند.

وی ادامه داد: اقدامات مقدماتی صورت گرفته است از جمله بحث تدوین آیین‌نامه مربوطه با کار کارشناسی طولانی به موقع تهیه و تدوین شده است. یکی از دلایل دیگری که تاکنون شعب راه‌اندازی نشده این بوده که مقدمات تشکیل شعب در استان‌ها مختلف است و با توجه به نیاز سنجی که از استان‌ها صورت می‌گیرد که چه مقدار نیاز برای تشکیل شعب در استان‌ دارند، با استان‌های مختلف از نزدیک بررسی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید:

جهانگیر بیان کرد: امیدواریم پس از هفته قوه قضاییه شاهد تشکیل دادگاه‌های صلح باشیم و در وقت مقرر قانونی بتوانیم تمام شعب مربوط به دادگاه‌های صلح را تشکیل دهیم. به موجب قانون تا زمانی که دادگاه تشکیل نشده است سایر مراجع قانونی وظایف خود را انجام می‌دهند.

در کنار دادگاه‌های صلح حداقل یک شورای حل اختلاف تشکیل خواهد شد

وی افزود: در قانون تشکیل دادگاه‌های صلح برای این دادگاه‌ها ۳۰ نوع صلاحیت پیش بینی شده و در کنار دادگاه‌های صلح حداقل یک شورای حل اختلاف تشکیل خواهد شد که وظیفه صلح و سازش را بر عهده خواهد داشت. امیدواریم که در وقت مقرر نسبت به تشکیل این شعب و سایر ملزوماتی که برای آمادگی این شعب وجود دارد اقدام شود.

منبع: مرکز رسانه قوه قضائیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا