اخبار کانون هاویژه

رییس کانون وکلای اصفهان: حقوق داوطلبان آزمون وکالت برای ما مهم و محترم است

وکلاپرس- رئیس کانون وکلای اصفهان پس از نشست فوق العاده هیئت عمومی اسکودا راجع به برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۰ بر برگزاری آزمون طبق قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت تاکید کرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای اصفهان، دکتر لیلا رئیسی ضمن اعلام مخالفت با مداخله خلاف قانون در برگزاری آزمون ۱۴۰۰، به تشریح موضع کانون وکلای دادگستری اصفهان در این باره پرداخت.

برگزاری آزمون وکالت، وفق قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت

رییس کانون وکلای اصفهان درباره برگزاری آزمون ۱۴۰۰ گفت: نظر کانون وکلای اصفهان برگزاری آزمون وکالت، وفق قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت است. همانگونه که در سال های قبلی برگزار شده است و اساسا با توجه به قانون مذکور کانون ها حق و تکلیف به برگزاری آزمون به طور قانونی دارند.

بیشتر بخوانید:

ما با هرگونه مداخله خلاف قانون در آزمون مخالف هستیم

دکتر لیلا رئیسی با تاکید بر برگزاری آزمون طبق مقررات قانونی، درباره درج عبارت «آیین نامه» در آگهی آزمون وکالت ۱۴۰۰ گفت: با توجه به اصل حاکمیت قانون و اینکه کانون ها مجری قانون هستند و باید بر اساس مقررات قانونی آزمون را برگزار کنند و این مقررات همانگونه که بیان شد در قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت درج گردیده است، ذکر عبارت «آیین نامه» یا «آیین نامه ها» وجاهت قانونی نداشته و نوعی دخالت در برگزاری آزمون وکالت می باشد و ما با هرگونه مداخله خلاف قانون در آزمون وکالت مخالف هستیم.

بیشتر بخوانید:

وی در ادامه افزود: به ویژه اینکه این شائبه مطرح شده که منظور از عبارت آیین نامه، آیین نامه ۱۴۰۰ قوه قضاییه است، در حالی که آیین نامه مذکور به دلیل موادی از آن، ناقض استقلال کانون ها است و استقلال نهاد وکالت جزء حقوق مسلم مردم می باشد، قبلا از طرف هیات عمومی کانون ها غیر قابل اجرا مصوب و اعلام شده است.

حقوق داوطلبان برای ما مهم و محترم است

دکتر رئیسی در پایان راجع به وضعیت داوطلبان و دغدغه های آن ها گفت: حقوق داوطلبان برای ما مهم و محترم است. به همین علت کانون ها و اتحادیه تاکنون تلاش های زیادی انجام داده اند که بتوانیم همانند سال های قبل آزمون را برگزار کنیم، اما متاسفانه کانون ها امسال با مشکلاتی که گوشه ای از آن ها عنوان شد روبرو شده اند و با این وجود همچنان در حال پیگیری و تلاش هستیم که بتوانیم این موانع را رفع و آزمون را برگزار کنیم.

منبع: کانون وکلای دادگستری استان اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا