اخبار کانون ها

رییس حفاظت دادگستری یزد خبر داد؛ محکومیت قطعی فردی غیروکیل که با پوشش موسسه حقوقی مرتکب جرم می‌شد

کانون‌های وکلا از دیرباز منتقد روند جاری مجوزدهی به افراد غیر وکیل برای تأسیس مؤسسه حقوقی هستند

وکلاپرس- رییس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد از محکومیت مدیر عامل یکی از مؤسسات حقوقی به جرم جعل عنوان و کسب منافع نامشروع خبر داد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایرنا، این فرد با ثبت موسسه حقوقی و تظاهر به حرفه وکالت، و با استفاده از عدم آگاهی مراجعین و آشنایی نسبی به امور حقوقی و ارتباطاتی که با برخی از وکلا داشته  اقدام به کسب منافع نامشروع و فریب شهرواندان یزدی کرده است.

بیشتر بخوانید: طرح ساماندهی مؤسسات حقوقی به هیأت رییسه مجلس ارایه شد

فرد مورد نظر از وکلای دادگستری نبوده است

مجید فرهمند زاده، رییس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد اعلام کرد: در پی وصول شکایاتی در خصوص سودجویی فردی با استفاده از عنوان وکیل رسمی دادگستری، موضوع در دستور کار حفاظت و اطلاعات دادگستری استان قرار گرفت و در بررسی صورت گرفته مشخص شد فرد مورد نظر از وکلای دادگستری نبوده و با استفاده از عدم آگاهی مراجعین و آشنایی نسبی به امور حقوقی و ارتباطاتی که با برخی از وکلا داشته توانسته با تظاهر به حرفه وکالت، اقدام به کسب منافع نامشروع نماید.

استفاده از آرم و پرچم کانون وکلا

وی اظهار داشت: با بررسی های تکمیلی مشخص شد این فرد با ثبت موسسه حقوقی و با مشارکت یکی از وکلا اقدام به تاسیس دفتر نموده و از طریق برخی اقدامات متقلبانه از جمله استفاده از آرم و پرچم کانون وکلا و شرکت در گردهمایی صنفی این قشر و انتشار تصاویر خود با اعضاء کانون در صفحات اجتماعی، اقدام به فریب سوژه های خود نموده است.

محکومیت به جرم مداخله در امر وکالت

این مقام قضایی بر لزوم هوشیاری وکلا در مواجهه با اینگونه اقدامات و سوء استفاده برخی افراد سودجو در استفاده از عنوان وکیل، تصریح کرد: متاسفانه در موضوع مؤسسه حقوقی مورد بحث یکی از وکلای کانون وکلای استان یزد با استقرار در دفتر موسسه و در اختیار گذاشتن قرارداد و وکالت نامه سفید امضاء به  متهم در ارتکاب بزه مداخله در امر وکالت مساعدت نموده که در نهایت و پس از سیر مراحل قانونی مدیرعامل موسسه به جرم مداخله در امر وکالت و وکیل مذکور نیز به جرم معاونت در این جرم محکوم و رأی محکومیت صادره نیز قطعی گردیده است.

استعلام از مراجع ذیربط یا مشاهده پروانه کسب

رییس حفاظت و اطلاعات دادگستری بر  برخورد قاطع و قانونی دستگاه قضایی به منظور حفظ آرامش روانی جامعه حقوقی استان تأکید کرد و گفت: انتظار است برخی اعضای صنفی حِرَف مختلف، شرافت، شأن و اعتبار شغلی خود را فدای مطامع دنیوی نکرده و در راستای حفظ و ارتقای جایگاه و اعتبار شغلی و سرمایه اجتماعی تلاش کنند و به خود اجازه ندهند که برخی از افراد سودجو و فرصت طلب با اقدامات مجرمانه خود به اعتبار یک صنف لطمه وارد کنند.

بیشتر بخوانید: فساد قاضی و اعمال ماده ۴۷۷

فرهمند زاده دقت بیشتر شهروندان در استفاده از وکیل و یا هر نوع فعال حرفه ای در صنوف مختلف را خواستار شد و بیان داشت: مردم باید بدانند صِرف استفاده از یک میز و ملزومات اداری و یا برخی تجهیزات تشریفاتی صنوف نمی توان اعتماد کرد بلکه باید پروانه کسب و یا جواز کار را رؤیت کرد و حتما از مراجع ذیربط استعلام گرفت.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا