اخبار

روش‌های اعتراض به عدم دریافت یارانه و دهک‌بندی

وکلاپرس- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در برنامه جهان آرا با اعلام معیار دهک‌بندی خانوار، شرایط اعتراض به عدم دریافت یارانه را بیان کرد.

به گزارش وکلاپرس حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بمعیار دهک‌بندی خانوار را شامل مواردی همچون خودرو، گردش مالی و سودهای بانکی اعلام کرد و گفت: ملک و خانه افراد جزو ملاک‌های دهک‌بندی نیست.

دو گروه می‌توانند به عدم دریافت یارانه اعتراض کنند

عبدالمالکی در خصوص نحوه اعتراض به عدم دریافت یارانه گفت: دو گروه داریم که می‌توانند اعتراض کنند؛ اول گروه‌هایی که یارانه ۴۵ هزار تومانی دریافت نمی‌کردند و به طور کلی در داده‌های رفاهی نبودند و گروه دوم کسانی هستند که یارانه ۴۵ هزار تومانی را دریافت می‌کردند ولی یارانه جدید را دریافت نکردند.

نحوه اعتراض

وی با تاکید بر اینکه برای گروه اول نیاز به هیچ گونه مراجعه حضوری نیست گفت: در روزهای آینده این سامانه با همکاری سازمان هدفمندی و وزارت ارتباطات کارش را شروع می‌کند و جزئیات آن اعلام می‌شود.

وب در خصوص نحوه اعتراض گروه دوم افزود: آنها هم از چند طریق می‌توانند اعتراض خود را ثبت کنند.

  •  راه اول مراجعه به سایت حمایت وزارت رفاه است و در آنجا اعتراض خود را ثبت کنند.
  • راه دوم که ساده‌تر است تماس با شماره تماس گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ وزارت رفاه است که دهک بندی راه اعلام می‌کند و از همانجا می‌تواند اعتراض خود را ثبت کند.

شماره تلفن ۶۳۶۹ نیز مرکز تماس ما برای پاسخگویی به سؤالات است که می‌توانند توضیح شفاهی از اپراتورها دریافت کنند.

بیشتر بخوانید:

معیار دهک بندی خانوار چیست؟

وزیر کار در مور معیار دهک بندی خانوار، گفت: معیار دهک‌بندی خانواده‌های برای یارانه کمک‌معیشتی مجموعه‌ای از متغیرهای اقتصادی و مالی همچون خودرو، گردش مالی و سودهای بانکی است و ملک و خانه افراد جزو ملاک‌های دهک‌بندی نیست.

وی افزود: برای دهک‌بندی کل گردش مالی خانواده را در نظر می‌گیریم و درآمد فرزندان خانواده که شاغل هستند و درآمد دارند، ملاک است.

این مقام مسئول در رابطه با دلایل دهک‌بندی‌ها گفت: در این دهک‌بندی‌ها اولاً ملک به ارزش آن در نظر گرفته نشده است ثانیاً تراکنش‌های مالی طی چند سال در نظر گرفته می‌شود.

ولی افزود: با در نظر گرفتن این شاخص‌ها سامانه یک شاخص ترکیبی ارائه می‌دهد که حاوی تمام اطلاعات مالی خانوار است و طبق آن اولویت بندی صورت می‌گیرد.

عبدالملکی تصریح کرد: بسیاری از اعتراض زد که می‌شود به دلیل ناآگاهی از ملاحظات اقتصادی سامانه است. مثلاً از یک خانواده دو نفر جدا شدند و درآمد و خودروی جداگانه دارند که سامانه این را متوجه نشده که آن هم با اعتراض قابل رفع است. یا مثلاً گردش حسابی وجود دارد که متعلق به خود فرد نیست. از این جهت خواستار این هستیم که این افراد حساب‌های خود را شفاف کنند.

منبع: مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا