اخبار بین المللیویژه

رفع فیلتر تلگرام در روسیه انجام می شود ؟

وکلاپرس- دولت روسیه گفته است که در حال رفع فیلتر پیام رسان تلگرام در این کشور است.

این پیام رسان از آوریل سال ۲۰۱۸ هنگامی که از ارائه دسترسی های امنیتی به اطلاعات رمزنگاری شده  امتناع کرد، رسما در روسیه مسدود شده است.

در اوایل این هفته ، گزارش شده بود که تعدادی از سازمان های دولتی از  “مرکز تنظیم مقررات رسانه و اینترنت روسیه”[۱] خواسته اند ممنوعیت رسمی این پیام رسان را لغو کند تا به آنها امکان استفاده قانونی از آن داده شود.

از سوی دیگر، مرکز تنظیم مقررات نیز اعلام کرد که این تغییر رویکرد با “تمایل” تلگرام برای کمک به تلاش های آنها برای مقابله با تروریسم و ​​افراط گرایی امکان پذیر شده است.

بیشتر بخوانید:

در اوایل ماه ژوئن ، پاول دوروف[۲] ، بنیانگذار تلگرام گفت که تیم وی روش هایی برای “شناسایی و حذف محتوای افراطی و تروریستی” ایجاد کرده است.

اختلاف بین روسیه و تلگرام راجع به رمزگذاری کامل اطلاعات مبادله شده در پیام رسان نیز به پایان رسید، به این صورت پیام ها هنگام مبادله ایمن و محرمانه باقی خواهند ماند. چنین فناوری به این معنی است که کسی امکان خواندن پیام ها در جریان ارسال را ندارد و فقط فرستنده و گیرنده قادر به دسترسی به آنها هستند.

مرکز تنظیم مقررات روسیه در این مورد که طرفین چطور توانسته اند در مورد اختلاف نظرات توافق کنند توضیحی نداده است. معلوم نیست که امکان دسترسی این مرکز به پیام ها ایجاد شده است یا در زیرساخت پیام رسان تغییراتی ایجاد می شود.

به کانال تلگرام وکلاپرس بپیوندید

در همین رابطه پاول دوروف با انتشار توییتی در حساب شخصی خود، با لحنی دوپهلو نوشت که تغییر ناگهانی در سیاست های تلگرام رخ نداده است و این پیام رسان همواره متعهد به مبارزه با تروریست و افراط گرایی بوده است.

لحن توییت دوروف چنان است که حکایت از تمایل برای ادامه روند سازش با دولت روسیه برای رفع فیلتر تلگرام در عین حفظ سیاست های تلگرام در حفظ حریم خصوصی کاربران دارد.

توییت پاول دوروف در مورد رفع فیلتر تلگرام
توییت پاول دوروف در مورد رفع فیلتر تلگرام

زیرنویس:

[۱] Roskomnadzor
[۲] Pavel Durov

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا