اخبار قوه قضاییه

تعیین وکیل تسخیری برای اعضای گروهک تروریستی منافقین در دادگاه کیفری یک استان تهران

وکلاپرس- معاون امور بین الملل قوه قضائیه در روز ملی مبارزه با تروریسم از محاکمه و تعیین وکیل تسخیری برای اعضای گروهک تروریستی منافقین در دادگاه کیفری یک استان تهران خبر داد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از  ایسنا، کاظم غریب آبادی، معاون امور بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه ای به مناسبت روز ملی مبارزه با تروریسم اظهار داشت: تلاش جدی ما بر این است که از تمامی ظرفیت‌ها برای مقابله با تروریست‌ها به ویژه گروهک تروریستی منافقین استفاده کنیم که دستشان به خون هزاران ایرانی بی‌گناه آلوده است.

وی با اشاره به رسیدگی به پرونده اعضای گروهک تروریستی منافقین در دادگاه کیفری یک استان تهران گفت: با وجود جنایات شدید اعضای این گروهک تروریستی دادگاه کیفری یک استان تهران به منظور رعایت حقوق قانونی متهمان، از طریق انتشار آگهی به آنها اعلام نمود تا نسبت به معرفی وکیل اقدام نمایند.

صدور دستور تعیین وکیل تسخیری برای متهمان

وی تصریح کرد: با وجود گذشت مهلت تعیین شده، تاکنون وکیلی از سوی آنان معرفی نشده است بنابراین رئیس دادگاه رسیدگی کننده مطابق ماده ۳۸۴ قانون آیین کیفری، روزهای آتی دستور تعیین وکیل تسخیری را برای متهمان صادر خواهد کرد.

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه تاکید کرد: بر این باوریم که دنیا باید از شر گروهک‌های تروریستی از جمله گروهک تروریستی منافقین خلاص شود و در این راه، تمامی اقدامات لازم برای محاکمه اعضای این گروهک تروریستی را به کار خواهیم گرفت.

بیشتر بخوانید:

غریب‌آبادی با اشاره به اینکه پرونده عظیمی برای منافقین و ۱۰۷ نفر از اعضای ارشد این گروهک تروریستی تشکیل شده، گفته بود که ایران خواهان خلاصی جهان از شر تروریسم و گروهک‌های تروریستی است

۷۰۰ کیفرخواست علیه منافقین

دادگاه کیفری یک استان تهران نیز پیش‌تر با انتشار یک آگهی عمومی که در روزنامه‌های کثیر الانتشار منتشر شده، از اعضای متواری سازمان مجاهدین خلق معروف به منافقین خواست وکیل قانونی خود را به این دادگاه معرفی کنند تا در فرآیند رسیدگی به پرونده‌ای که برای آن‌ها تشکیل گردیده از این افراد دفاع نمایند.

اوایل تیرماه سال جاری دادستان وقت کل کشور نیز گفته بود :۷۰۰ کیفرخواست علیه منافقین همراه با لیستی از اسامی تروریست‌های این سازمان در دستگاه قضایی تشکیل و به دادگاه فرستاده شد و  به زودی دادگاه بین المللی برای مجازات این جانیان برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا

یک دیدگاه

  1. کدام وکیل می آید از تروریست حمایت کند؟ هیچ کس قبول نخواهد کرد، این سازمان منحوس خیانت زیادی به وطن در زمان جنگ عراق مرتکب شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا