اخبار کانون هاویژه

دکتر جلیل مالکی از نامزدی در انتخابات کانون وکلای مرکز انصراف داد

وکلاپرس ـ پس از چالش‌های فراوان بر سر راه انتخابات کانون وکلای مرکز، دکتر جلیل مالکی به منظور برگزاری بدون حاشیه انتخابات این نهاد از نامزدی در انتخابات انصراف داد.

به گزارش وکلاپرس، اگرچه تاخیر در ارسال اسامی نامزدهای انتخابات کانون وکلای دادگستری مرکز به دادگاه عالی انتظامی قضات با واکنش بسیاری از وکلای دادگستری مواجه شده بود، اما به نظر می‌رسد گره این انتخابات با انصراف امروز رئیس کانون وکلای مرکز از نامزدی در انتخابات سی و دوم هیأت مدیره کانون مرکز باز شده است.

بیشتر بخوانید:

این تأخیر ناشی از نامه حجت‌الاسلام حسینعلی نیری، قاضی دادگاه عالی انتظامی قضات، خطاب به دکتر جلیل مالکی بود که در آن از وی خواسته بود بر اساس ماده ۱۱ آیین نامه جدید لایحه استقلال(مصوب ۱۴۰۰ ابراهیم رییسی) عمل کرده و شخص دیگری به غیر از خودش را به عنوان رییس هیأت نظارت بر انتخابات هیأت مدیره کانون وکلای مرکز معرفی کند.

بر اساس تبصره یک ماده ۱۱ آیین‌نامه جدید که کانون‌های وکلای دادگستری آن را غیر قابل اجرا می‌دانند، «درصورتی‌که رئیس کانون داوطلب عضویت در هیئت‌مدیره بعد باشد» هیأت مدیره کانون وکلا موظف است شخصی غیر از رئیس کانون وکلا را برای ریاست هیأت نظارت بر انتخابات تعیین کند.

این در حالی است که بر اساس ماده یک آیین‌نامه لایحه استقلال(مصوب ۱۳۳۴) رئیس کانون وکلا در هر صورت رئیس هیأت نظارت بر انتخابات هم تلقی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

حال در پی درخواست امروز هیأت مدیره کانون وکلای مرکز از دکتر جلیل مالکی مبنی بر انصراف از نامزدی در انتخابات، رئیس کانون وکلای مرکز از کاندیداتوری در انتخابات سی و دومین دوره هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز انصراف داد.

جلیل مالکی این تصمیم خود را در قالب نامه‌ای به هیات نظارت بر انتخابات کانون وکلای دادگستری مرکز اعلام کرده و در بخشی از نامه خود علت انصرافش را گره خوردن «سرنوشت انتخابات کانون وکلای دادگستری مرکز به بقا و یا عدم بقای کاندیداتوری» خویش توصیف کرده است.

متن نامه انصراف رئیس کانون وکلای مرکز به هیأت نظارت بدین شرح است:

هیات محترم نظارت بر سی و دومین دوره انتخابات کانون وکلای دادگستری مرکز

با سلام و احترام.
اینک که سرنوشت انتخابات کانون وکلای دادگستری مرکز به بقا و یا عدم بقای کاندیداتوری اینجانب گره‌خورده است، نظر به ضرورت رعایت مصالح نهاد مستقل وکالت دادگستری و ضمن تاکید بر غیر قابل قبول بودن نقض استقلال وکیل و کانون وکلای دادگستری در هر مقرره قانونی، با لحاظ نظر اعضای محترم هیأت‌مدیره مراتب انصراف خود از کاندیداتوری سی و دومین دوره انتخابات کانون وکلای دادگستری مرکز را اعلام می‌دارم. مستدعی است دستور فرمایید اقدام شایسته قانونی معمول گردد.

جلیل مالکی

بر این اساس پیش بینی می‌شود، انتخابات کانون وکلای مرکز که قرار بود در تیرماه سال جاری برگزار شود، تا آخر تابستان برگزار شده و سی و دومین هیأت مدیره کانون مذکور از پاییز سال جاری کار خود را شروع کنند.

یک دیدگاه

  1. بنام خدا
    جناب دکتر مالکی با فضاحتی که در انتخابات هیأت مدیره هرمزگان به بار آوردند و اعمال و رفتار خلاف شأن و تنظیم صورتجلسات غیر واقع اگر انصراف هم نمی دادند قطعاً صلاحیتشان نیز تأئید نمی گردید . لکه ننگی را که در دامان هرمزگان قرار دادید تا ابد در اذهان باقی خواهد ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا