ویژهیادداشت

جلیل مالکی: نگرانی در این است که چند وقت دیگر بگویند اصلا کانون وکلای مستقلی وجود نداشته است

وکلاپرس- دکتر جلیل مالکی رئیس سابق کانون وکلای مرکز با انتشار یادداشتی در اینستاگرامش نسبت به سخنان امروز مسئولان در مراسم سالروز تاسیس مرکز وکلای قوه قضاییه موضع گیری کرد.

به گزارش وکلاپرس مراسم سالروز تاسیس مرکز وکلای قوه قضاییه صبح امروز ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ با حضور مسئولان قضایی و کشوری برگزار شد.

در این مراسم حسن عبدلیان پور رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه مدعی شده بود: در سال ۱۳۸۱ در مقابل ۶۵میلیون جمعیت کشور تنها ۶هزار وکیل در کشور وجود داشت به تعبیری برای هر ۱۱هزار نفر تنها یک وکیل وجود داشته که با تاسیس مرکز، اقدامات مرکز و تغییر و اصلاح جذب وکیل پس از آن در حال حاضر در مقابل ۸۵ مبلیون جمعیت کشور ۱۰۰هزار وکیل دادگستری وجود دارد و سرانه غیر قابل قبول سابق به عدد ۸۵۰نفر یک وکیل کاهش یافته که عددی قابل دفاع و قابل قبول است.

وی همچنین در ادامه سخنان خود مرکز وکلای قوه قضائیه را نه تنها نهاد ملی که نهاد ملی و اسلامی و قابل صدور به تمامی تشنگان حقیقت و عدالت در سراسر جهان برشمرده بود.

بیشتر بخوانید:

همچنین در ادامه این مراسم علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت نیز تنها نهاد قانونی که در سطح ملی در حوزه های وکالت و کارشناسی فعالیت می‌کند را مرکز وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضاییه معرفی کرده بود.

در همین راستا دکتار مالکی در اینستاگرامش با بیان اینکه «یکی از وظایف اصلی مدیران نهاد مستقل وکالت پاسخ قاطع به این هجمه هاست» از انفعال حاکم بر کانون های وکلای مستقل ابراز نگرانی کرده و نوشت:

یکی از وظایف اصلی مدیران نهاد مستقل وکالت پاسخ قاطع به هجمه هایی است که هراز چندگاهی به این تنها نهاد مستقل ولی مجروح می شود.

یکی با مصادره به مطلوب ۱۶ سال سرپرستی کانون وکلا توسط قوه قضائیه و نقش اکثریت کمیسیون تبصره ماده یک قانون کیفیت در جذب وکیل را فراموش می کند و تقصیر کمبود وکیل را به عهده نهاد مظلوم وکالت مستقل می اندازد

وآان دیگری با به فراموشی سپردن منشاء مرکز مشاوران و خدمات ۷۰ ساله نهاد وکالت، مرکز مشاوران را تنها مرکز ملی وکالت معرفی میکند!

و شخصی دیگر مدعی صدور مرکز به کشور های دیگر می شود تا انها هم از داشتن نهاد وکالت وابسته محروم نباشند.

و این در حالیست که معاون محترم اول همه را به پرهیز از تفرقه دلالت می کند.

نگرانی در این است که انفعال حاکم بر کانون های وکلای مستقل شرایطی را بوجود اورد که چند وقت دیگر بگویند اصلا کانون وکلای مستقلی وجود نداشته است.

‫۱۳ دیدگاه ها

  1. کانون وکلای مستقل وقتی معنا دارد که مدیرانش ثابت کنند که مستقل اند نه اینکه کاشف بعمل آید فلان مدعیان استقلال با یک قاضی چنان صمیمی اند که نمره تقلبی به او می دهند

  2. آقا این درک مستقل نسبت به امور وکلا است یعنی چه ما نمی‌فهمیم شما مگر غیر از قوانین کشور عمل میکنید در دادگاهها پس در خصوص امور رفاه و انتظامی ربطی به حاکمیت نداره شما تابع قوانین کشور هستید والا غیر

      1. اگه در جذب وکلا تقلب و انحصار درست نمی کردید ، اینگونه نمیشد.
        عیب از خود شما انحصارگران بود که کانون رو برای خود و دوستانتان می‌خواستید و نه برای همه دانش آموختگان حقوق.

        1. من موندم واقعا اینا از کجا میارین شما…
          انحصار کجا بود؟؟من شخصا از دانشگاه علمی کاربردی فارغ التحصیل و بدون هیچ وابستگی و سهمیه ای با زحمت ۵سال پیش در آزمون وکالت شرکت و الانم دارم وکالت میکنم… اگر انحصار می‌بود امثال من که نه دانشگاه خوبی بودن و نه ارتباطی با کسی نداشتن قبول نمیشدن…
          خواهشا درمورد چیزی که نمی‌دانید اظهار نظر نکنید.
          به وجود آمدن این جو مسموم و دروغ پراکنی آخرش صدمه به حقوق مردم میزنه که زده و البته شروعشه…

        2. همه دانش آموختگان حقوق قرار نیست وکیل بشن! نمیدونم شما که اینقدر داعیه حق طلبی دارید یک بار هم که شده و جرأتش دارید کمپین بزارید برا قوه قضائیه که چرا سالی فقط ٧٠٠ تا کارآموز قضاوت برمی‌داره برای این سازمان عریض و طویلش تو کل کشور! اونم پس از ناامید کردن جوانان تو مراحل مختلف و هفت خوان و سلیقه‌ای مصاحبه هاشون!
          فقط شیرید برا کانون وکلا!

  3. بنده با افتخار هنوز دانشجو هستم و میبینم اکثریت دوستان و کسانی که وکالت مشاوران قبول شدند هنوز که هنوزه چطور تشنه امتحان و اخذ پروانه کانون وکلای دادگستری هستند.. اما حقیقتا فاجعه ای بنام مرکز م‌شاوران رو به جایی رسوندن که تنها نهاد وکالتی و.. معرفیش میکنن.. چقدر سبک و زننده و قبیح..

  4. سلام به همگی .
    قانون تسهیل جز ضربه زدن به خود مردم ،چیزی دربرنداره.
    حقوقدان باید حقوقدان به معنی واقعی باشد نه این که حقوقدان و به زاویه کسب و کار نگاه کرد ..
    کانون وکلا بایددددد مستقل باشد .

    1. سلام
      بله حقوقدان باید حقوقدان باشه ، ولی نه در انحصار یک قشر در کانون نشسته باشند و برای مردم و قشر فارغ‌التحصیلان رشته حقوق در وکالت تصمیم گیری کنند ،و آنطور که میلشان است عمل کنند ،باید آنقدر برای دادن پروانه وکالت و مجوز فعالیت آسان بگیرند ،تا اینکه مردم در داشتن حق انتخاب وکیل به نسبت سوابق کاریش آزاد باشند و دانشجویان این رشته نیز امیدوار به تحصیل و نگاه راحت به آیندشان داشته باشند
      مثل علم پزشکی ،که مردم براحتی پزشک را انتخاب میکنند… باید مرکز وکلا و یا کانون همه برداشته بشه و همه زیر نظر وزارت دادگستری باشه و از یک کانال مغذی بشه مثل وازرت بهداشت برای پزشکان …تمام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا