اخبار کانون ها

دستورالعمل نحوه استفاده از دفاتر اشتراکی وکلا در کانون وکلای دادگستری کرمان

وکلاپرس– دستورالعمل نحوه استفاده از دفاتر اشتراکی وکلا با هدف فراهم آوری سازوکاری منظم، شفاف و منصفانه برای استفاده وکلای تازه کار و کارآموزان از دفاتر وکلای تحت نظارت در کانون وکلای دادگستری کرمان منتشر شد.

به گزارش وکلاپرس، این دستورالعمل در ۱۱ ماده به همراه فرم پیوست در تاریخ ۱۴۰۴/۰۶/۲۹ تنظیم و مورد تصویب کمیسیون حمایت قرار گرفته است.

روابط عمومی کانون وکلای دادگستری کرمان نیز در اطلاعیه ای اعلام کرد:

نظر به اینکه دستورالعمل نحوه استفاده از دفاتر وکلا پیشنهادی کمیسیون حمایت در جلسه مورخه ۱۴۰۴/۰۸/۰۶ هیئت مدیره تصویب و مقدمات استفاده از این دفاتر توسط کانون فراهم شده است، بدینوسیله به استحضار کلیه همکاران وکیل و‌کاراموز می رساند، در صورت تمایل به استفاده از این دفاتر، فرم نمونه درخواست را تکمیل و از طریق کارتابل اداری کانون ارسال یا تحویل نمایند تا با ارجاع ان به کمیسیون حمایت و احراز شرایط تعیین شده نوبت استفاده رزرو و اعلام شود.

بیشتر بخوانید:

متن کامل مکاتبه و دستورالعمل نحوه استفاده از دفاتر وکلا به شرح زیر است:

جناب آقای معمار زاده

رئیس محترم کمیسیون حمایت

با سلام و احترام

دستور العمل نحوه استفاده و ساز و کار دفاتر وکلای کانون وکلا که به تصویب اعضای محترم هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری کرمان رسیده است، جهت اجرا به حضور ارسال می گردد.

با تشکر
علی خواجویی راد
رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمان

دستورالعمل نحوه استفاده و سازوکار دفاتر وکلای کانون وکلا

مقدمه

این دستورالعمل با هدف فراهم آوری سازوکاری منظم، شفاف و منصفانه برای استفاده وکلای تازه کار و کارآموزان از دفاتر وکلای تحت نظارت کانون تدوین شده است تا امکان آغاز فعالیت حرفه ای با کاهش هزینه ها و در فضای حرفه ای امن و قابل اعتماد فراهم شود. کلیه کاربران موظف به رعایت مفاد این دستور العمل اند.

ماده ۱- هدف

این دستورالعمل به منظور تسهیل فعالیت حرفه ای وکلای عضو کانون به ویژه وکلای تازه کار فاقد دفتر مستقل، تدوین گردیده است تا امکان بهره مندی موقت ایشان از دفاتر کانون وکلا برای برگزاری جلسات با موکلین فراهم شود.

ماده ۲- تعاریف

دفتر وکیل: فضایی اداری در محل تعیین شده توسط کانون وکلا که برای استفاده موقت وکلای عضو به منظور برگزاری جلسه با موکلین اختصاص یافته است.

کاربر: وکیل عضو کانون یا کارآموز دارای مجوز مورد قبول کانون که درخواست استفاده کرده است.

تخصیص: فرآیند بررسی و اعطای دفتر به متقاضی

ماده ۳- شرایط استفاده کنندگان

  1. استفاده کنندگان باید عضو کانون های وکلای دادگستری باشند و اولویت با اعضای کانون وکلای دادگستری استان کرمان می باشد.
  2. اولویت استفاده با وکلای پایه یک تازه کار (تا ۲ سال از تاریخ صدور پروانه پایه یک)
  3. استفاده از دفاتر صرفاً جهت امور حرفه ای وکالتی مشاوره و ملاقات با موکل مجاز میباشد.
  4. نداشتن دفتر مستقل در شهر کرمان ( به موجب اظهار عضو )

ماده ۴- مدت و زمان استفاده

  1.  هر وکیل در هر نوبت حداکثر ۲ ساعت می تواند از دفتر استفاده نماید.
  2. تمدید مدت استفاده منوط به نبود تقاضای دیگر اعضا است.
  3. هر وکیل در ماه حداکثر ۳ نوبت می تواند از دفتر بهره مند شود.
  4. ساعات رسمی بهره برداری شنبه تا چهارشنبه ۹:۰۰ الی ۲۰۰۰۰ (قابل تغییر با مصوبه کانون).

ماده ۵- اخذ نوبت و استفاده از دفاتر

  1. متقاضی باید با هماهنگی نسبت به اخذ نوبت به صورت کتبی از طریق کارتابل کانون اقدام نماید.
  2. تخصیص دفاتر بر اساس نوبت ثبت درخواست و با رعایت اولویت مقرر در ماده ۳ صورت می گیرد.
  3. در صورت عدم حضور وکیل در موعد مقرر بدون عذر موجه امکان استفاده در نوبت بعدی تا یک ماه محدود خواهد شد.
  4. ثبت ورود / خروج وکیل در دفتر پذیرش الزامی است.

ماده ۶- مقررات رفتاری و انتظامی

  1. رعایت شئون حرفه ای وکالت و حفظ آرامش محیط الزامی است.
  2. هرگونه استفاده غیر حرفه ای یا واگذاری به غیر ممنوع است.
  3. وکیل موظف به حفظ محرمانگی اطلاعات و مواظبت از تجهیزات و امکانات دفتر می باشد.
  4. در صورت بروز خسارت به اموال یا نقض مقررات مسئولیت جبران با وکیل استفاده کننده خواهد بود.
  5. تبلیغات تجاری یا سیاسی داخل فضا ممنوع است.
  6. استعمال دخانیات داخل ساختمان ممنوع است.
  7. تماس های تلفنی با صدای بلند در فضاهای اشتراکی ممنوع کاربران برای تماس های طولانی از اتاقهای مخصوص یا فضای تماس استفاده نمایند.
  8. استفاده از تجهیزات پر سروصدا مجاز نیست.
  9. کاربران موظفند در پایان استفاده میز را مرتب و مدارک محرمانه را در اتاق قرار ندهند.
  10. استفاده از رایانه ها پرینتر عمومی برای ذخیره سازی داده های محرمانه مراجعه کننده ممنوع است
  11. ضبط صوت تصویر در فضای عمومی بدون اطلاع و رضایت افراد ممنوع است.
  12. هر وکیل مسئول پرونده ها مدارک و رفتار حرفه ای خود است کانون مسئولیتی در قبال مسئولیت حرفه ای وکیل در قبال موکلین ندارد.

ماده ۷- امکانات و خدمات

هر دفتر دارای میز کار صندلی و امکانات پایه جهت برگزاری جلسه با موکل است.

ماده ۸- نظارت و رسیدگی

  1. نظارت بر اجرای این دستور العمل بر عهده کمیسیون حمایت از وکلا می باشد.
  2. شکایات یا تخلفات مرتبط با استفاده از دفاتر پس از بررسی کمیسیون در صورت لزوم به رئیس کانون وکلا ارجاع خواهد شد.

ماده ۹- نگهداری تعمیرات و پشتیبانی فنی

  1. کاربران موظف به گزارش هر گونه نقص ایمنی با خطر بالقوه با مسئول پذیرش هستند.
  2. مسئول پذیرش موظف به پیگیری تا حصول نتیجه میباشد.

ماده ۱۰- گزارش دهی

دبیر کمیسیون موظف به تهیه گزارش سه ماهه و سالانه در خصوص عملکرد دفاتر و ارائه به کمیسیون حمایت است.

ماده ۱۱- سایر مقررات

  1. این دستورالعمل توسط کمیسیون حمایت تنظیم و با تصویب هیأت مدیره کانون وکلا لازم الاجرا بوده و کلیه اعضا موظف به رعایت آن می باشند.
  2. هرگونه اصلاح یا الحاق به این دستورالعمل با پیشنهاد کمیسیون حمایت و تصویب هیأت مدیره کانون انجام خواهد شد.

این دستورالعمل در ۱۱ ماده به همراه فرم پیوست در تاریخ ۱۴۰۴/۰۶/۲۹ تنظیم و مورد تصویب کمیسیون حمایت قرار گرفت.

فرم درخواست استفاده از دفاتر اشتراکی کانون وکلا

ریاست محترم کانون وکلا دادگستری استان کرمان

اینجانب ……………….. با اطلاعات ذیل الذکر تقاضای استفاده از دفاتر کانون وکلا را دارم.

  • نام و نام خانوادگی: …………….
  • شماره پروانه / وضعیت: (وکیل یا کاراموز) …………….
  • تاریخ اخذ پروانه: …………….
  • نشانی: …………….
  • شماره تماس: …………….
  • شهر: …………….
  • اینجانب فاقد دفتر فعال در کرمان میباشم :
  • توضیحات ضروری: …………….
  • مدت مورد نظر برای استفاده از تاریخ ……………. تا …………….
  • دلیل درخواست ……………….

اینجانب ………………… دستورالعمل استفاده از دفاتر اشتراکی را مطالعه نموده ام و متعهد می شوم کلیه مقررات مربوطه و نظامات را رعایت نمایم و همچنین متعهد می شوم چنانچه اطلاعات و پرونده هایی که در جریان استفاده از دفاتر اشتراکی به آنها دسترسی یابم را محرمانه نگه داشته و در جهت حفظ اسرار موکلین اقدام نمایم هرگونه افشا یا استفاده غیر مجاز را موجب مسئولیت قانونی می دانم و می پذیرم چنانچه این تعهدات را نقض نمایم حق استفاده از دفاتر اشتراکی را به مدت ۱ سال نخواهم داشت.

نام و نام خانوادگی امضا و تاریخ

دستورالعمل نحوه استفاده از دفاتر وکلا در کانون وکلای دادگستری کرمان
دستورالعمل نحوه استفاده از دفاتر وکلا در کانون وکلای دادگستری کرمان
دستورالعمل نحوه استفاده از دفاتر وکلا در کانون وکلای دادگستری کرمان
دستورالعمل نحوه استفاده از دفاتر وکلا در کانون وکلای دادگستری کرمان
دستورالعمل نحوه استفاده از دفاتر وکلا در کانون وکلای دادگستری کرمان
دستورالعمل نحوه استفاده از دفاتر وکلا در کانون وکلای دادگستری کرمان
دستورالعمل نحوه استفاده از دفاتر وکلا در کانون وکلای دادگستری کرمان
ردستورالعمل نحوه استفاده از دفاتر وکلا در کانون وکلای دادگستری کرمان
دستورالعمل نحوه استفاده از دفاتر وکلا در کانون وکلای دادگستری کرمان
دستورالعمل نحوه استفاده از دفاتر وکلا در کانون وکلای دادگستری کرمان

منبع: روابط عمومی کانون وکلای دادگستری کرمان

یک دیدگاه

  1. عوض این کارا عین کشورا متمدن جهان اولی اجازه تاسیس موسسات حقوقیو به وکلا بدین فقط بعد بگین تعیین فضا حداقل فلان قدر و تعداد اتاق فلان تا هم کارشناس حقوق بتونن استخدام کنن و هم وکیل هرکی فقط مشاوره خواست مشاوره داده شه هرکیم وکیل میخواست وکیل براش تعیین شه و هرکیم وکالت تخصص در اون …. وگرنه اش همونه فقط کاسش کوچک شده….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا