اخبار مجلس شورای اسلامیویژه

در شرایط کنونی بیشتر با حجم فارغ التحصیلان حقوق مواجه هستیم تا کمبود وکیل

وکلاپرس- نایب‌ رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس افزایش تعداد وکلا در کشور را نیازمند بررسی کارشناسانه دانست و اعلام کرد: به نظر می رسد در شرایط کنونی  بیشتر با حجم فارغ التحصیلان حقوق مواجه هستیم

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایسناسید محمد موحد با بیان اینکه در جامعه ما هنوز فرهنگ استفاده از وکیل به میزان کافی توسعه پیدا نکرده است، عنوان کرد: تلاش شود تا زمینه های لازم برای مراجعه مردم به وکیل در سایر خدمات حقوقی ایجاد شود.

باید بررسی شود آیا در حال حاضر اصلا با کمبود وکیل مواجه هستیم یا خیر

سید محمد موحد با اشاره به شرایط حرفه وکالت و تعداد وکیل در کشور بیان کرد: باید بررسی شود آیا در حال حاضر اصلا با کمبود وکیل مواجه هستیم یا خیر؟ به نظر می رسد در شرایط کنونی  بیشتر با حجم فارغ التحصیلان حقوق مواجه هستیم، امر وکالت نیز مانند امور دیگر در جامعه متولی دارد، کانون وکلا متولی نظارت و جذب وکیل به میزان لازم برای پیگیری مسائل حقوقی افراد می باشد، کانون وکلا  هرساله با نشستی که با رئیس کل دادگستری هر استان و رئیس دادگاه انقلاب برقرار می کند تعداد لازم برای جذب کارآموز را تعیین می‌کند، اصولاً در هر کاری ظرفیت تعداد نیروی لازم بر اساس نیاز جامعه سنجیده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

در نظر گرفتن تعرفه های قانونی و یا توافق طرفین مانع گران شدن قیمت خدمات وکلا می گردد

وی درباره تعرفه خدمات وکالت بیان کرد: ممکن است این نرخ منطبق با نرخ تورم گران شود ولی در نظر گرفتن تعرفه های قانونی و یا توافق طرفین علی الاصول مانع گران شدن قیمت خدمات وکلا می گردد.

در جامعه ما هنوز فرهنگ استفاده از وکیل به میزان کافی توسعه پیدا نکرده است

نایب‌رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بیان کرد: در جامعه ما هنوز فرهنگ استفاده از وکیل به میزان کافی توسعه پیدا نکرده است تا مردم به سمت استقبال از خدمات و کلا بروند، اکنون شرایط به گونه ای است که وکالت صرفا منتهی به حضور وکیل در جریان دعوا در دادگستری می شود.

بیشتر بخوانید:

شرایط باید به گونه ای باشد که خیلی از مسائل با دخالت وکیل خارج از دادگستری حل و فصل شود

نماینده مردم بهبهان در مجلس تاکید کرد: باید خیلی بیش‌ از این تلاش شود تا زمینه های لازم برای مراجعه مردم به وکیل در سایر خدمات حقوقی ایجاد شود تا مشکلات بدین شکل پیچیده‌تر نشود و لازم نباشد وکیل حتماً در محاکمه و دفاع در دادگستری حاضر شود، شرایط باید به گونه ای باشد که خیلی از مسائل با دخالت وکیل خارج از دادگستری حل و فصل شود.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا