اخبارویژه

درخواست اعاده دادرسی وکلای محیط‌بان برومند نجفی پذیرفته شده است

وکلاپرس- رئیس اداره حقوقی محیط زیست استان کرمانشاه در بیان جزئیات متوقف شدن حکم اعدام محیط‌بان کرمانشاهی از پذیرفته شدن درخواست اعاده دادرسی این حکم در دیوان عالی کشور خبر داد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایسنا ،حسین ویسی رئیس اداره حقوقی محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به اینکه وکلای پرونده محیط بان برومند نجفی با توجه به ادله و مستنداتی که داشتند درخواست اعاده دادرسی داده بودند، گفت: این درخواست در دیوان عالی کشور پذیرفته شد و تا زمان بررسی مجدد پرونده، حکم اعدام نیز متوقف است.

پرونده به شعبه هم‌عرض خواهد رفت

رئیس اداره حقوقی محیط زیست استان کرمانشاه گفت: با این شرایط پرونده مجددا برگشت خواهد خورد و در شعبه هم عرض دادگاه کیفری یک استان کرمانشاه بررسی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

رئیس اداره حقوقی محیط زیست استان کرمانشاه پذیرفته شدن درخواست اعاده دادرسی را یک نکته مثبت و امیدوارکننده دانست که نشان داده ادله و مستندات قابل بررسی است و عنوان کرد: امیدواریم با بررسی مجدد پرونده، مجددا شاهد صدور مجدد حکم قبلی نباشیم.

حکم نهایی به تلاش وکلا در اثبات غیرعمد بودن این قتل بستگی دارد

به گفته ویسی، حکمی که در این مرحله صادر می‌شود به میزان زیادی به تلاش وکلا در اثبات ادله و مستندات برای غیرعمد بودن این قتل بستگی دارد.

وی درباره زمان احتمالی که این روند ممکن است به طول بیانجامد نیز یادآور شد: در پرونده‌های حقوقی امکان تعیین زمان وجود ندارد، زیرا ممکن است برای یک پرونده یک جلسه زمان نیاز باشد و برای پرونده دیگری چند جلسه کارشناسی برگزار شود.

بیشتر بخوانید:

رئیس اداره حقوقی محیط زیست استان کرمانشاه تاکید کرد: در کنار روند حقوقی رسیدگی به پرونده محیط بان کرمانشاهی، تلاش برای رضایت گرفتن از خانواده مقتول نیز با شدت‌تر بیشتر از قبل انجام خواهد شد و این بعد قضیه را رها نخواهیم کرد.

تیراندازی در جریان مواجهه نیروهای اجرایی یگان حفاظت محیط زیست با سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید

۱۴ مرداد سال ۱۳۹۹ در جریان مواجهه نیروهای اجرایی یگان حفاظت محیط زیست با سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید، متاسفانه یک نفر از سرنشینان این خودرو  به دلیل تیراندازی صورت گرفته جان خود را از دست می دهد.

این فرد جوانی ۲۳ ساله بود و محیط بان برومند نجفی نیز در این زمینه متهم به قتل شد و از آن زمان تاکنون در زندان به سر می‌برد.

پس از رسیدگی قضایی به این پرونده، حکم قصاص این محیط‌بان از سوی شعبه سه دادگاه کیفری یک استان کرمانشاه صادر و ابلاغ شد و حالا با تلاش‌های صورت گرفته فعلا این حکم متوقف شده است.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا