اخبار بین المللی

دختر وکیل الکسی ناوالنی (منتقد سرشناس روس) در حال کمپین سازی برای پدرش است

وکلاپرس-  « داشا ناوالنایا » دختر ۲۱ ساله « الکسی ناوالنی » منتقد سرسخت کرملین که در زندان به سر می‌برد، از ادامه حمایت ها از پدرش و ساخت یک کمپین برای نجات جان او خبر داد.

به گزارش وکلاپرس، دختر تاوالنی در مصاحبه‌ای با روزنامه نیویورک‌تایمز گفت که مشغول تحصیل در دانشگاه استنفورد است و حین گذراندن آموزش‌ها، همچنین در حال کمپین برای پدرش و تبلیغ یک مستند درباره او به نام «ناوالنی» است.

این فیلم برنده جایزه بهترین مستند این ماه در جوایز فیلم آکادمی بریتانیا شد و نامزد نهایی جایزه اسکار بهترین مستند است.

فیلم ناوالنی (Navalny) یک فیلم مستند محصول سال ۲۰۲۲ به کارگردانی دانیل روهر است. این فیلم حول محور الکسی ناوالنی، رهبر مخالفان روسیه و وقایع مربوط به مسمومیت او می چرخد. این فیلم توسط HBO Max و CNN Films تهیه شده است.

مستند ناوالنی در imdb
مستند ناوالنی در imdb

دختر ناوالنی گفت: من به این مستند به چشم «خروج از مرگ» نگاه می‌کنم. معتقدم که هر چقدر ما آگاهی بیشتری ایجاد کنیم، ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهوری روسیه) و اطرافیانش، کمتر وسوسه می‌شوند که پدرم را بکشند.

بیشتر بخوانید:

به نقل از ایسنا، الکسی ناوالنی ۴۶ ساله، از وکلای روسی است که بابت انتشار گزارش‌هایی درباره «فساد در روسیه» و در مورد پوتین که او را «مرد دیوانه» خطاب کرده، شناخته شده است. دو مرتبه مهاجمانی که گمان می‌رفت به دولت روسیه وابسته باشند، اقدام به ریختن مواد شیمیایی به روی او کرده‌اند و از همین رو چشم راست او آسیب دیده است. همچنین در حادثه‌ای دیگر در سال ۲۰۲۰ ناوالنی در مسیر پروازش بیهوش شد و رو به مرگ بود که به آلمان منتقل شد و در آنجا پزشکان تشخیص مسمومیت با عامل اعصاب نوویچوک را دادند که گفته می‌شود دولت روسیه برای اهداف ترور با اولویت بالا استفاده می‌کند.

این مستند، بهبود ناوالنی و پیگیری رد آن مقامات روسی را نشان می‌دهد که گمان می‌رود در مسموم کردن او نقش داشته باشند. در یک صحنه از فیلم، ناوالنی با یکی از قاتلان احتمالی خود تماس تلفنی می‌گیرد و با تظاهر به اینکه یک مقام روسی دیگر است، فرد مقابل را وادار می‌کند تا توضیح دهد که روند مسموم کردن چطور انجام شد.

ناوالنی در اوایل ۲۰۲۱ از آلمان به مسکو بازگشت. دختر ناوالنی می‌گوید: ترجیح شخصی من این بود که پیش من می‌ماند. اما من هرگز تصمیم او برای بازگشت را زیر سوال نبردم. به عنوان دخترش، همیشه خیلی نگران او هستم. در گوشه‌ای از ذهنم این نکته هست که شاید او نباید این کار را می‌کرد. اما این چیزی است که او به آن علاقه‌مند است و برای منافع بیشتر این کشور می‌داند.

جهت مشاهده این مستند به مدت یک ساعت و ۳۸ دقیقه ایــــنجـــــا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا