ویژهیادداشت

خروج غافلگیرانه نشست فوق العاده هیات عمومی اسکودا از دستورکار مصوب شورای اجرایی

تصریح مصوبه دستورکار نشست ۲۸ مهر هیات عمومی به «تصمیم‌گیری درباره عمل به مواد پیشنهادی کانون‌های وکلای دادگستری در آیین‌نامه اصلاحی»

وکلاپرس- نشست فوق العاده ۲۸ مهر ۱۴۰۱ هیات عمومی اتحادیه کانون های وکلای دادگستری سراسر ایران (اسکودا) را می توان نشستی تاریخی و در عین حال عجیب توصیف کرد.

دستورکار نشست ۲۸ مهر هیات عمومی مصوب جلسه ۷ مهر شورای اجرای اسکودا

نشست فوق العاده ۲۸ مهر ۱۴۰۱ اسکودا، بنابر مصوبه جلسه ۷ مهر ۱۴۰۱ شورای اجرایی اسکودا با ۲ دستور کار مشخص دعوت و تشکیل شده بود.

دستور کار دوم مصوب شورای اجرایی برای نشست فوق العاده هیات عمومی در ۲۸ مهر، مشخصا بر تصمیم گیری درباره عمل به «مواد پیشنهادی کانون‌های وکلای دادگستری در آیین‌نامه اصلاحی» تاکید دارد.

خروج غافلگیرانه نشست فوق العاده هیات عمومی  از دستورکار مصوب

در واقع هم مدیران کانون ها به عنوان اعضای دارای حق رای هیات عمومی اسکودا بر مبنای این فرض در نشست حاضر شده بوده اند و هم وکلا در ارتباط با مدیرانشان در همین محدوده به ابراز نظر و مطالبه مشغول بوده اند.

با این حال در اتفاقی عجیب در حین برگزاری نشست هیات عمومی، متنی به عنوان متن پیشنهادی جهت اعلام رای موافق و مخالف توسط رئیس جلسه قرائت شد و از اعضا خواسته شد فقط در قالب موافق و مخالف رای خود را اعلام کنند.

مصوبهٔ جلسهٔ پنجشنبه ۱۴۰۱/۰۷/۰۷ شورای اجرایی اتحادیۀ سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران

«هیأت عمومی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران به‌صورت فوق‌العاده به هزینه کانون‌های وکلای دادگستری در تاریخ ۲۸/۰۷/۱۴۰۱ به درخواست کانون‌های وکلای دادگستری آذربایجان غربی، همدان، قم، کردستان، البرز، گیلان، قزوین، اردبیل، لرستان، یزد، چهارمحال‌وبختیاری و ایلام با دستورهای زیر برگزار خواهد شد:

دستور اول: استماع گزارش درباره آیین‌نامه اصلاحی ‌اجرایی لایحه ‌قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب ۱۴۰۰.

دستور دوم: تصمیم‌گیری درباره عمل به مواد پیشنهادی کانون‌های وکلای دادگستری در آیین‌نامه اصلاحی ‌‌اجرایی لایحه‌ قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب ۱۴۰۰.»

حذف قید «کامل» از متن مصوبه در آخرین لحظه قبل از رای گیری

متن اولیه برای رای گیری از اعضای حاضر در هیات عمومی ۲۸ مهر، در قسمت مربوط به اجرای آیین نامه مصوب ۱۴۰۰ به صورت «اجرای کامل آیین نامه» تنظیم شده بود.

قید «کامل» با اعتراض برخی حضار و علی رغم مخالفت وکیل ابراهیم کیانی نایب رئیس اسکودا با حذف آن، نهایتا با این توضیح رئیس جلسه که اطلاق اجرای آیین نامه دلالت بر اجرای کامل آن دارد، برای تامین نظر معترضان از عبارت مصوبه حذف شد.

خروج غافلگیرانه نشست فوق العاده هیات عمومی اسکودا از دستورکار مصوب شورای اجرایی
خروج غافلگیرانه نشست فوق العاده هیات عمومی اسکودا از دستورکار مصوب شورای اجرایی

سیاوش هوشیار

وکیل دادگستری و روزنامه نگار

‫۲ دیدگاه ها

    1. اول کارهای خلاف قانون دادسرای کانون مرکز،درست کنید،اگر همه اعضا با هم تخلف نمیکنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا