اخبار صنفیویژه

کانون وکلا و مرکز مشاوران نقش مهمی در حل مشکل مددجویان کمیته امداد دارند

وکلاپرس-  جعفر صباغیان دلویی، معاون حقوقی کمیته امداد، از ارائه خدمت حقوقی و قضایی وکلا به صورت رایگان به مددجویان کمیته امداد گفت و افزود: کانون وکلا و مرکز مشاوران قوه قضاییه نقش بسیار مهمی در حل مشکلات حقوقی مددجویان کمیته امداد دارند.

به گزارش وکلاپرس و به نقل از ایرنا صباغیان ضمن قدر دانی از کانون وکلا و مرکز امور مشاوران قوه قضاییه، نقش همکاری وکلا در حل مشکلات حقوقی مددجویان کمیته امداد را بسیار مهم برشمرد و احقاق حقوق مددجویان را موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست.

بیشتر بخوانید: تفاهم نامه ۵ ساله بهزیستی و اسکودا؛ افزایش خدمات معاضدتی به مددجویان

مهریه یا سهم والارث باعث قطع مستمری ماهیانه نمی شود

جعفر صباغیان دلویی با تاکید بر اینکه در صورت وجود سند معتبر قانونی مبنی بر دریافت مهریه یا سهم والارث مبنی بر اثبات توانمندی مددجویان می توان مانع پرداخت مستمری ماهیانه آن ها شد، افزود: هر نوع نگارش در سند طلاق زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد مبنی بر اینکه وضعیت مهریه یا بخشی از آن مشخص نشده دلیل بر قطع مستمری ماهیانه و خارج شدن از لیست مددجویی نیست.

وی با بیان اینکه وکلای خیر و نیکوکار زیادی در نقاط مختلف کشور به صورت رایگان به مددجویان کمیته امداد و خانواده های آن ها ارائه خدمت حقوقی و قضایی می کنند، افزود: براساس آخرین آمار موجود در حال حاضر ۶۱۱ میز خدمت حقوقی در شهرستان ها و مراکز استان های کشور در محل کمیته امداد امام خمینی(ره) فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید: رایگان شدن خدمات دفاتر قضایی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد ادامه داد: در همین ارتباط یک هزار و ۷۴۵ وکیل نیز برای احقاق حقوق مددجویان و خانواده های تحت پوشش آن ها علاوه بر پاسخگویی مسایل حقوقی آن ها را به صورت رایگان به انجام می رسانند.

توسعه میز خدمات قضایی

صباغیان با تاکید بر اینکه از موضوعات مهم و راهبردی کمیته امداد امام خمینی (ره) توسعه میز خدمات قضایی است، گفت: وکلای نیکوکار بدون کوچکترین چشم داشتی به دنبال حل مشکلات مددجویان هستند و به این قشر از جامعه خدمات مشاوره‌ای یا معاضدت قضایی ارائه داده و پرونده‌های آن‌ها را در محاکم قضایی پیگیری می‌کنند.

بسیاری از مددجویان به لحاظ مشکلات اقتصادی موجود توان پرداخت حق وکالت را ندارند

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی(ره) با قدردانی از کانون وکلا و مرکز امور مشاوران قوه قضاییه به لحاظ تعامل و همکاری خوب با این مجموعه، گفت: کانون وکلا و مرکز مشاوران قوه قضاییه با توجه به نقش آن مجموعه در محاکم قضایی نقش بسیار مهمی در حل مشکلات حقوقی مددجویان کمیته امداد(ره) دارند چرا که بسیاری از مددجویان به لحاظ مشکلات اقتصادی موجود توان پرداخت حق وکالت را ندارند.

بیشتر بخوانید: ۱۵ میلیارد تومان؛ تأمین بخشی از حق الوکاله معاضدتی و تسخیری در لایحه بودجه ۱۴۰۰

توانمندسازی مددجویان در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر است

صباغیان دلویی اضافه کرد: با احقاق حقوق مددجویان به دنبال توانمندسازی این قشر از جامعه هستیم چرا که توانمندسازی مددجویان از مهم‌ترین اولویت‌های کاری در عرصه مسائل حقوقی است که کمک بسزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه مشاوره های حقوقی و خانواده نقش بسزایی در پیشگیری از وقوع مشکلات و ایجاد نابسامانی های اجتماعی در جامعه دارد، افزود: سال گذشته بیش از دو هزار پرونده توسط وکلای نیکوکار در محاکم قضایی به سرانجام رسید که بخشی از این پرونده‌ها تبدیل به صدور حکم و قسمتی نیز همچنان در دست پیگیری است.

 خدمات آموزشی خانواده و حقوقی در دستور کار کمیته امداد

وی اضافه کرد: توسعه ارائه خدمات قضایی رایگان به مددجویان کمیته امداد(ره) جز برنامه‌های ما است و ارائه خدمات آموزشی خانواده و حقوقی به مددجویان می‌تواند نقش بسیار مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و پرونده‌های قضایی داشته باشد.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا