گفت و گوویژه

نماینده کرمانشاه در مجلس: باید برای پذیرش وکیل حداقل نمره در نظر گرفته شود

ورود فرد بدون صلاحیت علمی در حرفه تخصصی وکالت به حقوق مردم لطمه می‌زند

وکلاپرس- علی رضایی نماینده مجلس، در واکنش به مصوبات اخیر مجلس شورای اسلامی درباره نهاد وکالت، بر لزوم وجود حداقل نمره در آزمون وکالت تاکید کرد و گفت: باید شأن کانون وکلا و اقتدار این نهاد حفظ شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با وکلاپرس، با اشاره به لزوم حفظ استقلال نهاد وکالت اظهار داشت: قطعاً باید برای پذیرش وکیل حداقل نمره در نظر گرفته شود تا افرادی که صلاحیت علمی لازم را ندارند، نتوانند به این حرفه تخصصی و خطیر که با جان و مال و ناموس مردم سر و کار دارد ورود پیدا کنند.

بیشتر بخوانید:

علی رضایی،  نماینده کنگاور، صحنه، هرسین، بیستون و دینور در استان کرمانشاه، تصریح کرد: از سوی دیگر قطعاً نباید اجازه دهیم که استقلال کانون وکلای دادگستری خدشه‌دار شود، شاهد هستیم که در ماه‌های اخیر نهادها و سازمان‌های مختلف موضع‌گیری‌هایی را انجام دادند که در تضاد با استقلال کانون وکلا به عنوان قدیمی‌ترین نهاد مدنی کشور است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: معتقدم که باید شأن کانون وکلا و اقتدارش حفظ شود، تا وکلا بتوانند به خوبی از حقوق مردم دفاع کنند، همچنین باید به سطح علمی کسانی که به حرفه وکالت ورود پیدا می‌کنند توجه بیشتری داشته باشیم؛ زیرا، ورود فرد بدون صلاحیت علمی در حرفه تخصصی وکالت به حقوق مردم لطمه می‌زند.

بیشتر بخوانید:

یک دیدگاه

  1. فکت شماره ۱:
    در ازمون سال ۱۴۰۲ تنها حدود ۲۵۰ داوطلب از ۱۱۰ هزار داوطلب شرکت کننده در ازمون توانسته اند به نمره خام ۵۰ درصد(به قول معاون مغلطه گر اسکودا نمره ۱۰) برسند.

    فکت شماره ۲:
    در ازمون سال ۹۵ نمره خام دارنده رتبه ۲۱۰۰ کانون مرکز نمره خام ۵۰ رو کسب کرده و موفق به قبولی در ازمون نشده است

    فکت شماره ۳:
    در ازمون سال ۱۴۰۲ نمره تراز ۲۵۰ نفر اول ازمون که توانسته اند به نمره خام ۵۰ درصد برسند، بالاتر از ۹۹۰۰ بوده

    فکت شماره ۴:
    در ازمون سال ۹۵ تراز دارنده رتبه ۲۱۰۰ کانون مرکز که نمره خام ۵۰ رو کسب کرده و موفق به قبولی در ازمون نشده است ۷۴۰۰ بوده است

    حالا به توجه به فکتهایی که فوقا ارائه شد سوالی مطرح میشه که خوبه جناب نماینده کرمانشاه پاسخ بدهند و از پیشنهادشون ابهام زدایی کنند:
    منظور ایشون از حداقل نمره چیست؟
    ایا ایشان هم علیرغم واقعیتهای اماری بالا، مثل معاون اول مغلطه گر اسکودا معتقدند که حداقل نمره خام باید برای پذیرش داوطلب منظور بشه؟
    اگر چنین عقیده ایی دارند اونوقت این ابهاماتی که بعد از دیدن فکتهای فوق که به هر ذهن نرمال و عرفی خطور خواهد کرد رو چطور تفسیر و توجیه می کنند؟
    ایا ایشون هم مثل ابراهیم کیانی هرچگانی معاون اول مغلطه گر اسکودا این اعتقاد ضمنی رو دارند که کیفیت علمی ۲۵۰ نفر اول ازمون امسال که در میانشون چند صد فارغ التحصیل دوره تحصیلات تکمیلی دانشگاه های معتبر و سطح یک کشور وجود داشته از کیفیت و صلاحیت علمی نفر ۲۱۰۰ کانون مرکز در ازمون ۱۳۹۵ پایین تره؟

    اگر هم جناب نماینده اساسا حداقل نمره خام مدنظرشون نیست لطف کنند بفرمایند که چه شاخص و نمره حداقلی رو منظور داشتند توی این اظهار نظرشون؟

    محمد محمدی نیک بوشهری هستم و
    اونقدر به هر بهانه ایی به بحث نمره خام که متاسفانه لغلغه زبان فرافکنان اسکودا و برخی از کانونها شده خواهم پرداخت که دیگه هیچ صاحبمنصبی در این نهادها جرات و جسارت تخطئه کردن داوطلبین ازمون دو سال اخیر و نادیده گرفتن زحماتشون به این بهانه رو به خودش ندهد!
    رونوشت به :
    -ابراهیم کیانی هرچگانی معاون اول اسکودا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا