اخبار کانون هاویژه

حکم ۸ سال حبس وکیل هدی عمید در دادگاه تجدیدنظر تأیید شد

وکلاپرس ـ حکم ۸ سال حبس وکیل هدی عمید در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران تأیید شد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از پایگاه خبری امتداد، حکم حبس وکیل هدی عمید و نجمه واحدی که هر دو در زمینه حقوق زنان در تهران فعالیت می کردند، در دادگاه تجدید نظر استان تهران تایید شده است.

پیشتر وکیل هدی عمید در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی  به هشت سال حبس، دو سال ممنوعیت از فعالیت اجتماعی و دو سال محرومیت از اشتغال به وکالت دادگستری محکوم شده بود.

بیشتر بخوانید: وکیل هدی عمید در دادگاه بدوی به ۸ سال حبس محکوم شد

به گزارش این پایگاه خبری، شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران، اتهام وکیل عمید را «همکاری با دولت متخاصم آمریکا علیه جمهوری اسلامی در موضوع زنان و خانواده» عنوان کرده است.

حکم دادگاه تجدید نظر در تاریخ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ صادر شده و در تاریخ ۲۵ بهمن ابلاغ شده است. این حکم یک ماه بعد از اعتراض این دو نفر به حکم دادگاه بدوی صادر شده است. شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران در این مرحله از رسیدگی، وکالت وکلای جدید هدی عمید و نجمه واحدی را، با این توضیح که رای بلافاصله بعد از رسیدن پرونده به شعبه، صادر شده است و فرصتی برای اعلام وکالت وجود ندارد، نپذیرفته است و بدین ترتیب وکلای این دو شخص فرصت مطالعه پرونده و تدارک دفاع را پیدا نکردند.

بیشتر بخوانید: جزییاتی از دیدار کارگروه کانون وکلای مرکز با امیرسالار داودی

از جمله فعالیت های هدی عمید در تهران برگزاری «کارگاه‌های آموزشی شروط عقد و ازدواج» ویژه زنان ذکر شده است.

پیشتر خبرگزاری فارس درباره هدی عمید و نجمه واحدی(که به ۷ سال زندان محکوم شده است) چنین گزارش داده بود:

«هدی عمید و نجمه واحدی دو نفر از فعالان فمنیست هستند که کیفرخواست آنها به اتهام همکاری با دولت متخاصم آمریکا علیه جمهوری اسلامی در موضوع زنان و خانواده در دادسرای ناحیه ۳۳ صادر شده است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا