اخبار

بیانیه اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی حقوق ایران در مورد مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی

وکلاپرس– اتحادیه انجمن های علمی دانشجویی حقوق ایران در بیانیه ای مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی در خصوص نقض استقلال نهاد وکالت را مغایر با قانون اساسی و بر هم زننده امنیت قضایی کشور دانسته است.

به گزارش وکلاپرس این انجمن ضمن اعلام آمادگی جهت برگزاری نشست های علمی در خصوص این مصوبه، از شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام در خواست کرده است که مانع تبدیل این مقرره به قانون شوند.

همچنین در بخشی از این بیانیه آمده است که: با سلب استقلال از کانون از طریق تایید مصوبه مزبور و تبدیل آن به قانون، وکالت دادگستری از معنا تهی شده و شیرازه نهاد وکالت از هم خواهد پاشید.

بیشتر بخوانید:

متن بیانیه به شرح زیر است:

مدتی است طرحها و لوایح گوناگونی در خصوص حرفه وکالت و کانون وکلای دادگستری در مجلس شورای اسلامی مطرح میگردد؛ طرح هایی که معمولا با مخالفت صریح قاطبه اساتید حقوق و وکلای دادگستری مواجه شده و از نظر فنی مورد انتقاد جدی ایشان است اما آنچه در خصوص تمامی این طرحها مشترک است استفاده از کلماتی کلیدی نظیر «الغای انحصار طلبی» و یا «حمایت از حقوق داوطلبان آزمون وکالت» است.

با این مقدمه اما امروز جامعه حقوقی از میان طرحهای مختلف مغایر با امنیت قضایی کشور خود را مواجه با مصوبه ای می بیند که حیات و ممات موضوع استقلال کانون وکلای دادگستری به آن وابسته است؛ چراکه به موجب بند الحاق شده به ماده ۱۳ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام تأمین مالی کشور که در ماده ۴ طرح برنامه هفتم توسعه نیز بازتاب دارد، اختیار صدور، تمدید، تعلیق و ابطال پروانه وکالت که همگی از اوصاف اساسی و مظاهر اصلی مفهوم استقلال کانون وکلای دادگستری است از کانون وکلا سلب و به وزارت اقتصاد سپرده خواهد شد.

این در حالی است که اضمحلال استقلال کانون وکلای دادگستری آشکارا با اصل ۳۵ قانون اساسی و تصریح حق دسترسی به وکیل و حق دفاع (که از دست آوردهای قانون مزبور است) در تعارض آشکار است چرا که بی تردید وکیل بدون وصف ذاتی استقلال نخواهد توانست به نحو شایسته از موکل خود و حقوق وی دفاع نموده و تکالیف حرفه ای خود را ایفا نماید.

لذا «اتحادیه انجمنهای علمی-دانشجویی حقوق ایران» به عنوان بزرگترین جامعه داوطلبی و دانشجویی حقوق کشور به منظور گام برداشتن در راستای نظرات علمی و تخصصی اساتید برجسته حقوق و جلوگیری از اسقاط کارکرد حقیقی کانونهای وکلا و نهاد وکالت دادگستری در تضمین حق دفاع تحقق عدالت و دادرسی عادلانه اعلام می دارد: «با سلب استقلال از کانون از طریق تایید مصوبه مزبور و تبدیل آن به قانون، وکالت دادگستری از معنا تهی شده و شیرازه نهاد وکالت از هم خواهد پاشید» ؛ بنابراین انتظار می رود شورای محترم نگهبان و مجمع محترم تشخیص مصلحت نظام با توسل به اختیارات خود مانع از تبدیل شدن مصوبات بر هم زننده امنیت قضایی به قانون گردند.

در پایان لازم بذکر است که اتحادیه انجمنهای علمی-دانشجویی حقوق ایران برای برگزاری و میزبانی نشست نقد و بررسی علمی و تخصصی این مصوبه با حضور نمایندگان کانون وکلا و مجلس شورای اسلامی اعلام آمادگی میکند و امیدوار است که «گفتگوی علمی» و «کارشناسی» شکل بگیرد.

‫۴۹ دیدگاه ها

    1. خدایی چشم ندارن ببین چندتا جون سرکار برن چندتاسوال تستی هنرنیست جواب جلو چشمته اگر عرضه دارین هر ۵سال یک ازمون جامع از کل وکلا بگیرید بعد پروانه شان را تمدید کنید انهم تشریحی که وکلای بی سواد مشخص بشن

    2. همین جاهاست که معلوم میشه اون دست هایی که قانون‌گذاری رو مدیریت میکنن خودی نیستن
      ۵+۱ دنبال تضعیف ایران و اقتصاد ایرانیه
      یه تئوری معروف میگه ((اختلاف بیانداز حکومت کن))

  1. بیشترین دلیل مخالفت با این حجم تنها به دلیل کم شدن منافع وکلاست وگرنه چه اشکالی داره تمام کسانی که کارشناسی حقوق یا ارشد یا دکترا دارند تحت شرایطی بدون آزمون بتوانند پروانه وکالت اخذ کنند وبه جای آزمون مردم افراد ناتوان وناشایست را حذف نمایند

    1. آقا سید تا حالا هیچ کس نگفته بدون ازمون قراره پروانه وکالت بدن!!!!!! همین مجلس گفته طبق طرح تسهیل حتما باید ازمون برگزار شه…. شما خودتان متوجه هستید چی نوشتید!!! اونوقت اگه فارغ تحصیلین دانشگاه تهران هم وکیل بشن و فارع تحصیلین دانشگاه از یک بخش کوچک که بدون ازمون برن یه مدرک بگیرند و بدون ازمون وکیل بشن فرقش ون چیه؟؟؟؟!!!! رتبه یک کنکور انسانی هم بیاد وکیل بشه یه نفر از یه جای کوچک هم بباد وکیل بشه اینا فرقشان چیه؟؟؟!!! آیا خودت این موارد منصفانه می دونی؟؟؟؟!!!

      1. کسی که رتبه یک دانشگاه تهران هست هرجا خواست پروانه بدهند اونی که در روستا درس خونده در روستا پروانه بدن جالا فهمیدی دانشمند

        1. آقا یا خانم ج انگار اصلا نمی دونی وضعیت وکالت چیه؟؟؟ می تونی پروانه وکالت از یک روستا بگیری ولی بری تهران وکالت کنی هیچ منعی از لحاظ قانونی وجود نداره!!!! دانشمند حرفها و خواسته های شما غیر معقول و منطقی.

    2. مردم توان تشخیص وکیل خوب رو ندارند! البته همین الانم وکیل تخصصی پیدا نمیشه. یادم هست مشاور حقوقی اداره اوقاف و امور خیریه بودم، وکیل طرف مدرکش دکتری حقوق خصوصی از دانشگاه آزاد علوم تحقیقات تهران بود دوبار دادخواست شو به دلیل شکلی رد کردم. دفاع کردم که موقوفه، شخصیت حقوقی مستقل از اداره اوقاف داره بازم به طرفیت اداره اوقاف دادخواست می‌داد. برادر من وکیلی که مطالعات به روز نداشته دوزار نمی ارزه من خودم دانشجوی دکتری حقوق خصوصی هستم اما همین امروز داشتم حقوق تجارت یک استادم جناب آقای دکتر محمدرضا پاسبان (= دانشیار دانشکده حقوق دانشگاه علامه طباطبایی) از انتشارات گنج دانش رو مطالعه می‌کردم. وکیل باید حتماً در طول روز ولو به تعداد چند صفحه مطالعه داشته باشه، بنابراین، صرف داشتن مدرک تحصیلی ارشد و دکتری دلیل بر دادن پروانه کارآموزی وکالت بدون آزمون به وی نمیشه. موفق و پیروز باشید.

    3. یک کار اگر مجلس انقلابی را به بهشت نزدیک کند همین انحصارشکنی کانون وکلاست چه اشکالی دارد کارشناس حقوق دوسال در دادکستری زیر دست قضات کارکنند تمام زیر بم حقوقی قضایی را وارد ومسلط مبشوند بهترین وکیل هم مبشوند مگه وزارت بهداشت چکار میکند مگه مهدس کامپوتر چکار میکنند مگه حسابدار چکار میکند مگه کارشناس مدیریت چکار میکند ؟؟؟؟؟فقط لیسانس حقوق اینجور مسخره بازی کانون وکلا در میاره ؟؟؟لیسانس روابط بین الملل مگه صد کشور رفته دیپلماسی تجربی یاد گرفته یا به اسانی جذب ودر سفارتخانه ها مشغول کار هستش

  2. دوست عزیز اینها همه بهانه هست عده ای متحجر و طالبانیسم در نظام از ابتدای انقلاب با نهاد وکالت و کانون وکلا و حتی با نام وکیل مشکل داشتند و حالا فرصت پیدا کرده اند ودارند انتقام می گیرند ولی به فضل الهی هم خودشان از صفحه سیاست حذف می شوند و هم در مدت کوتاهی مصوباتشان به زباله دان تاریخ خواهد رفت

  3. خوب این اتحادیه نگاهی از دور دست دارد و هنوز به جُرگه وکلا وارد نشده اند و بطور کلی و بدون اطلاع از مشکلات داخلی صنف وکالت نظر داده اند… در واقع این عزیزان نمی دانند همین الان طبق اظهار نظرهای تند برخی وکلا، شما حق اینکه همین اظهارنظر را بکنید، مشاوره بدهید ندارید، برخی مدیران وکالت می گویند شما که دانشجو هستید، حتی به مردم نباید مشاوره دهید، چطور می خواهید قبول کنند که شما بیایید جلسات نقد و بررسی با وکلا و مجلس بگذارید و نظر دهید، شما را فاقد صلاحیت می دانند که حتی به فامیل خود، مشاوره دهید، بعد می خواهید بیایید با نمایندگان کانون وکلا جلسه مشورتی و نظر و نقد بگذارید؟

  4. آقا نجفی بااین قانون تسهیل دیگه هرکسی که فقط اطلاعات ۴سال دانشگاه رو داشته باشه قبول میشه واون کسی که ارشد ودکتر گرفته واین آزمون ساده رو نمیتونه قبول بشه باید ببینی باچه شرایطی وازکجا مدرک گرفته….

  5. زیاد هم دلخوش نباشید انجمن های حقوقی دانشجویان توسط وکلا که هم سنگ شما هستند اداره میشود وگرنه شما گلی به سر دانشجویان حقوق نزدید که از شما حمایت کنند بجز اینکه بیسواد خواندینشان

  6. سلام اگر کانون وکلا به تکاپو افتاده فقط به خاطر پول وانحصاری بودن .این کانون بااین کار فقط میخوادبرندخود راحفظ کنه اصلا به فکر دانش آموخته های حقوق نیست .چرا باید درسوالات امسال ۲۰ سوال غلط باشد.بنده بااینکه پروانه ندارم بارها پرونده های ازهمین وکلای کانون بردم ودر دادگاه موفق شدم.ملاک وکالت سوالات تستی نیست تحلیل ودرک دانش آموخته حقوق ازمسله است.کانون به شدت منفعت طلب است نگران پایین امدن هزینه های وکالت.

  7. سلام اگر کانون وکلا به تکاپو افتاده فقط به خاطر پول وانحصاری بودن .این کانون بااین کار فقط میخوادبرندخود راحفظ کنه اصلا به فکر دانش آموخته های حقوق نیست .چرا باید درسوالات امسال ۲۰ سوال غلط باشد.بنده بااینکه پروانه ندارم بارها پرونده های ازهمین وکلای کانون بردم ودر دادگاه موفق شدم.ملاک وکالت سوالات تستی نیست تحلیل ودرک دانش آموخته حقوق ازمسله است.کانون به شدت منفعت طلب است نگران پایین امدن هزینه های وکالت.

  8. چند سال پیش در رسانه ها مشاهده کردیم دختری جلوی یکی از رؤسای کانون های وکلا زانو زده بود و گریه می کرد که چرا با اینکه بسیاری از دانشجویان رشته حقوق صلاحیت وکیل شدن رو دارند، ولی سوالات کانون های وکلا به قدری دشوار طراحی می شوند که از هدفی جز حذف داوطلبان نداره. ننگ بر رؤسای کانون های وکلا با این بی شرمی ها

    1. خوب این دختر زانو زده بود چه طوری ازش فیلم گرفته بودن؟؟؟؟؟ خوب برادر داشته فیلم بازی می کرده، خودش رفته زانو گفت فیلم بگیرید تو تلویزیون نشون بدید شما مطمئن باشید اصلا حقوق هم نخوانده بوده…. سال های دورتر یه عده به خاطر قبول نشدن در کنکور خودکشی کردند…. و این شد که در دهه هشتاد انحصار از کنکور برداشتن الان اوضاع خوب شد؟؟؟ که طرف مهندس ولی بی کاره؟؟؟ الان خوب شده با مدارک دانشگاهی بی کاریم… خوب شده راننده اسنپ ها و کارگرها همگی لیسانس دارند… تازه اونهایی که پارتی دارن لیسانس از یه دانشگاه الکی می گیرن می رن سرکار بچه درس خون ها فارغ تحصیلین دانشگاه‌های بزرگ یا منزوی شدن یا مهاجرت کردن. شما مطمئن باشید اگر انحصار از وکالت بردارن همین اتفاق خواهد افتد طرف با پروانه وکالت راننده تاکسی خواهد شد. اونهایی که پارتی دارن قضات بازنشسته پرونده خواهند داشت ولی جوان ترها پرونده نخواهند داشت.

  9. به جای این حرف ها بگو مشکلتون با دانشجویان رشته حقوق چیه. شما که سالیانه میلیاردها میلیارد رو با ثبت نام های آزمون ها از دانشجویان چپاول می کنید و هیچ کس رو قبول نمی کنید.

    1. 👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻
      👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 این هم دست نوشته ای از خود آقایان هست به اسم دانشجو جماعت نگارش شده است ولاغیر

    2. مشکل با بیسوادی دانشجوهای حقوق هستش امثال شماها که عاجز از ورود به کانون هستن باید ازتون پرسید آیا اساساً صلاحیت داشتن لیسانس حقوق رو دارید اصلاً؟! بنده ی خدا یکم منطقی به اطرافت نگاه کن هررررر چی پیر زن و پیر مرد ناتوان از سایر رشته ها و مشاغل اومده پیام نور لیسانس مفت گرفته از بس تعداد زیاد شد که اینطوری بلوا شد خوب مشخصه که یه سری بیسواد سن بالا نمیتونه آزمون بده و سر و صدا راه میندازه ای باعث و بانیشو خدا لعنت کنه که همچین طرحهایی رو ارائه میده و منه رتبه تک رقمی با خوندن لااقل ۲۰۰ جلد کتاب حقوقی انگیزه ندارم برم دادگاه از بس هرچی بیسواده مدعی پاش باز شده و یه کت شلوار و کیف دست گرفته …له له پرونده میزنه و آبروی وکالت رو برده بنده ی خدا برو دادگستری ببین به چه لجنی … کشیدن وکالتو

      1. شما که خود را رتبه تک رقمی آزمون کارآموزی وکالت می دانی! با شما هستم! آیا می دانی تعداد قابل توجهی از رتبه های برتر و پذیرفته شدگان این آزمون را فارغ التحصیلان دانشگاه پیام نور تشکیل می دهند که دارندگان مدرک کارشناسی حقوق از دانشگاههای تهران، شهید بهشتی، علامه طباطبایی و … را در آزمون پشت سر گذاشته اند و شما آنها را سن بالا و دارنده لیسانس مفت خطاب می کنی؟
        آیا می دانی اکثر منابع درسی آنها همان است که در دانشگاههای مورد نظر شما تدریس می شوند؟ خوب است بدانی بی سواد خطاب کردن یک فارغ التحصیل حقوق از جانب یک به اصطلاح فارغ التحصیل حقوق که در عین حال کتاب هم زیاد می خواند نشان از این دارد که وی هیچ نیاموخته است.

  10. ای ناتوانان از قبولی در آزمون وکالت خوب گوووووش کنید به قدری وکالت شغل پر استرس و حساسیه که خواهید دید درصد بالایی از شماها که تمااااااااام دنیای کوچیکتون شده یه آزمون! در توانتون نیست کار کنید، به قدری وکیل زیاد شده که هر خانواده ای حالیه دست کم یک پیام نوری پر مدعا داخلش هست که تو کفففففف پروانه باشه، این مجلس بالاخره به همه پروانه میده اونوقت هیچ فکر کردید کار از کجا بیارید؟! همین الان هر کسی میاد برای کار پیشم یا میگه عروسم داره وکیل میشه یا زنم یا شوهرم یا پسرم و قص علیهذا… خوب وقتی اینا همه وکیل بشن دیگه اون آدم نیازی نیست بیاد پیش وکیل غریبه قهراً زنجیره قطع میشه همین الان هر آدمی کنار دستش صدها رفیق و اقوام وکیل داره بابا کشتین خودتونو والله تو وکالت براتون نزاشتن تو سینی امیدوارم هرررررررررررر کس مفت پروانه میگیره مفت هم از دست بده چرا که امثال من به شایستگی وارد شدیم و شماها شان شغل مارو به لجن کشیدین الان هر خانومی که اومده دادگاه طلاق گرفته رفته پیام نور حقوق خوانده تا بعدش پروانه بگیره میشناسم آدمایی که تو نمایشگاه اتومبیل صدی ۱۰ بیشتر نوزول میدن دارن لیسانس حقوق میگیرن که پاشون باز شه محاکم! به خدا خراب کردین وکالتو با زیاده خواهی و منفعت طلبیتون

  11. آن بیانیه مثلاً اتحادیه دانشجویی به نظر ما جعلی و ساختگی هست. باید دید که پشت پرده اش چیه!… ما به عنوان دانشجو و فارغ التحصیل حقوق موافق مصوبه مجلس محترم هستیم. و از مجلس انقلابی می خواهیم که مثل گذشته انقلابی عمل کرده و تا آخر و با قاطعیت پای این مصوبه بایستد. باید انحصارطلبیِ سران اسکودا بشکند و جوانان راه ورود به حرفه وکالت داشته باشند… جناب امیرحسام ها هم که همیشه سنگ کانون رو به سینه میزنند. شاید از سران اسکودا و یا وکلایِ انحصارطلب باشند…

    1. داوطلب ازمون وکالت از طرف خودت حرف بزن. نه از طرف همه ی دانشجویان حقوق. مطمئنا همه‌ی دانشجویان موافق این طرح نیستند.

    2. بنده خدا من وکیل کانون وکلای دادگستری مرکز، تهران و فارغ التحصیل کارشناسی و کارشناسی ارشد حقوق خصوصی دانشکده حقوق دانشگاه علامه طباطبایی ام و الانم دانشجوی دکتری حقوق خصوصی هستم. به صورت تخصصی در زمینه پرونده های مهندسی معدن و انفجار و وقف و بیمه و دعاوی اصل ۴۹ قانون اساسی کار می‌کنم. هیچ سمتی هم در کانون وکلا ندارم. من وکیل هم به هیئت مدیره ادوار مختلف کانون و حال حاضر و همچنین، وزارت علوم که به صورت فعله ای داره مجوز رشته حقوق رو به دانشگاه های تورغوزآبادی میده نقد داریم. اما نقد منصفانه و سازنده! چرا سکان کانون‌های وکلا دست وکلای جوان نخبه نیست؟! یه چیزی یادتون دادن به اسم انحصار و شما هم طوطی وار بدون فکر اونو تکرار می‌کنی! درس میخوندی که یه دانشگاه درست و حسابی تیپ یک قبول می‌شدی …. دوست داری وارد این حرفه بشی بسم‌الله مطالعه درست و حسابی کن و زحمت بکش و بعد سرتو بگیر بالا بگو من وکیلم.

  12. جناب سردفتر تو هم از طرف خودت حرف بزن‌.منی که وکیلم و عضو کانون از رفتارای کانون و حق بیمه و حق بازنشستگی که برا ما در نظر نگرفته مخالف استقلال کانون هستم

    1. آقای کمال من بعید می دانم شما وکبل باشید . ولی شما تمامی کامنت های مرا بخوانید ح من فقط از طرف خودم حرف زدم … من خودم را جمع نبستم . طرف نظر خودش را به عنوان ما دانشجویان حقوق ما داوطلبین حقوق ارائه کرده. هیچ کس همچین حقی نداره نظر خودش را به عنوان نظر جمعی ارائه کنه. تو طرح جدید بهتون بیمه واریز خواهد شد؟؟؟؟؟ حقوق بازنشستگی خواهند داد؟؟؟؟؟ من مخالف طرح تسهیل م ماده ۴ طرح تسهیل به سردفتری اختصاص داره. که عملا امنیت شغلی ما را تهدید می کنه.
      الان با اجرایی شدن طرح تسهیل و ورود سالانه چهارده یا پانزده هزار نفر به شغل وکالت مشکلتتان حل خواهد شد؟؟؟؟
      بارهم می گویم من مطمئن هستم شما وکیل نیستید هیچ وکیلی حتی ریس مرکز مشاوران آقای عبدلیان پور مخالف طرح تسهیل، و طرح گرفتن استقلال کانون وکلا بود.

      1. با عرض سلام و ادب.اقای سردفتر شما مطمئن نیستین که من وکیلم ولی بنده مطمئن هستم که شما راضی نیستین یک نفر ورود به شغل سردفتری بکند.کاش بتوانیم آدم خوبی باشیم فارق از تحصیلات و شغلمان.کاش بشود همه مردم حال و درامدشان خوب شود نه بخواهیم که فقط حال من خوب باشد.خب حرف بنده هم همین بود که چرا کانون وکلا مثل سردفتران ۱۰ درصد درامد وکلارو نمیگیره که بهشون حق بیمه و حق بازنشستگی بده.ناگفته نماند که سال ۹۷ سردفتریم قبول شدم ولی وکالت رو انتخاب کردم.حالا بماند که اصلا منبع درامد بنده آزاده و پرونده برنمیدارم.منطقی بودن و بحق حرف زدن از خصوصیات شیعه علی است.براتون آرزوی موفقیت میکنم.خدا انقد بهتون بده که نیاین تو مجازی اینا یه عده جوون پاک و بیکار که با هزار امید خود خانواده هایشان میخان شاغل بشن ناامید کنین با حرفاتون که عالم محضر خداست و هر چی برا دیگران میخاین خدا ان شاءلله همونو بهتون بده

    2. چه عجب یکی پیدا شد از وکلا راجع این مشکلات بگوید و کامنت بگذارم، بطور جدی تعجب می کنم از انفعال برخی وکلا، حتی راجع حق خودشان با کانون خودشان سخنی نمی گویند، گاها در فکرم چطور از حق موکلشان می خواهند دفاع کنند؟ اینگونه است که مدیریت کانونها هم همیشه در قبضه افراد خاص است، یک دور یکسری، دور بعدی سری قبلی، دوباره دور بعدی همان سری دومی…. وکلا به خودتان بیایید، کمی راجع حقوق خودتان با مدیرانتان در کانون گفتمان کنید،…. راجع اینکه چرا به جز استقلال، از حقوق دیگرتان دفاع نکرده اند؟ چرا در برابر کنترل قراردادهای وکیل توسط قضات و قانونی که برایش وضع شد، این موضع گیری های شدید را نداشتند؟ و موارد بسیار دیگر… مثلا چرا ادارات دارایی هزینه ها و اجاره های وکیل را برای تعیین مالیات در نظر نمی گیرند؟

  13. به نظرم اینکه سازمان های دولتی بتونند از لیسانس های حقوق استفاده کنند ولی شرکت های خصوصی نتوانند درست نیست چون بهرصورت اون مدیرعامل توانایی تشخیص این را دارد که آیا اون فوق لیسانسی که پروانه نداره میتونه ازشخصیت حقوقیش دفاع کنه یا وکیلی که پروانه داره ضمن اینکه نمایندگان حقوقی ارگانهای دولتی هرچند پروانه ندارند اما درموضوعات کلان و مهم حقوقی دولتی موفق بوده اند

    1. یادمه در یه اداره دولتی مشاور حقوقی بودم قبل از من یه پرونده کیفری بود که به دلیل تخریب یه ساختمون و مصدوم شدن یه نفر دادگاه کیفری دو حکم به محکومیت اداره به پرداخت دیه داده بود و نماینده حقوقی اصلا به نظریه کارشناسی کارشناس رشته حوادث کار اعتراض نکرده بود و اداره حقوقی اداره کل نسبت به رأی، تجدیدنظرخواهی کرده بود بعد مدیرکل به نماینده حقوقی میگفت الان پرونده در چه مرحله‌ای هستش نماینده حقوقی گفت ما اعتراض کردیم پرونده رفته به دادسرا! بنده خدا هنوز تفاوت دادگاه تجدیدنظر استان رو با دادسرا نمی‌دونست! بعد شما میگی در پرونده‌های کلان موفق بودند؟! همین چند روز پیش همایش ادارات حقوقی بود برو بخون ببین وزیر دادگستری اونجا چی گفته! در ضمن ادارات دولتی در پرونده‌های کلان داخلی و بین‌المللی از وکیل استفاده می‌کنند!

  14. با تشکر از آقای رییسی عزیز و آقای قالیباف محترم که دارند بساط انحصارطلبی و پول پارو کردن‌ها را جمع می‌کنند.
    معلومه دیگه بعدش طرف واسه یه مساله ساده نمی‌تونه دستمزد گزاف بگیره.

  15. نمایندگان مجلس نمایندگان مردم نیستند نمایندگان دولت هستند فقط فکر منافع فردی خودشون هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا