اخبار آزمون ها

حقوق اساسی رسماً به منابع آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضاییه اضافه شد

وکلاپرس– مرکز وکلای قوه قضاییه اعلام کرد: با اصلاح ماده ۱۱ آیین‌نامه مرکز وکلا، حقوق اساسی به‌صورت رسمی به‌عنوان یکی از منابع آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضاییه تعیین شد.

به گزارش وکلاپرس، بر اساس اعلام مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران قوه قضاییه، مطابق اصلاحیه‌ ماده ۱۱ آیین‌نامه مرکز، حقوق اساسی به‌ صورت رسمی به‌عنوان یکی از منابع آزمون وکالت این مرکز اضافه شد.

این در حالی است که آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری از آیین نامه مذکور خروج موضوعی داشته و از این رو تغییری در آرمون کارآموزی وکالت کانون وکلای دادگستری ایجاد نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: ۲۰۰۰ نفر؛ ظرفیت جذب کارآموز کانون وکلای مرکز در آزمون وکالت ۱۴۰۰

مطابق اصلاحیه‌ ماده ۱۱ آیین‌نامه مرکز وکلای قوه قضاییه که به پیشنهاد رییس این مرکز به امضای رییس قوه قضائیه رسیده است، منابع آزمون وکالت از این قرار است:

  • متون فقه در حد تحریرالوسیله
  • آیین دادرسی کیفری و مدنی
  • حقوق مدنی و امور حسبی
  • حقوق تجارت
  • حقوق جزای عمومی و اختصاصی
  • حقوق ثبت
  • حقوق اساسی

بیشتر بخوانید: اضافه شدن درس حقوق اساسی به آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه

آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه در سال ۱۳۹۹ شامل مواد امتحانی شامل درس‌های حقوق مدنی، آیین دادرسی مدنی، حقوق تجارت، حقوق جزای عمومی و اختصاصی، آیین دادرسی کیفری و نیز، فقه و حقوق بود که از این به بعد حقوق اساسی نیز به منابع آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضائیه افزوده شد.

اصلاحیه آیین نامه اجرایی ماده ۱۸۷ قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی مصوب ۱۳۹۷/۱۱/۲۸

بنا به پیشنهاد رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه، ماده ۱۱ آیین نامه اجرایی ماده ۱۸۷ قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی مصوب ۱۳۹۷/۱۱/۲۸ به شرح زیر اصلاح می شود:

ماده ۱۱- منابع سوالات امتحانی برای داوطلبان وکالت از دروس خقوقی و فقهی در مقطع کارشناسی خواهد بود که عبارتند از: متون فقه در حد تحریرالوسیله، آیین دادرسی کیفری و مدنی، حقوق مدنی و امور حسبی، حقوق تجارت، حقوق جزای عمومی و اختصاصی، حقوق ثبت و حقوق اساسی.

سید ابراهیم رییسی

حقوق اساسی به آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه اضافه شد
حقوق اساسی به آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه اضافه شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا