اخبار مجلس شورای اسلامی

حسن نوروزی درباره حواشی اخیر گفت و گو درباره آبان ۹۸ : گفتم می خواهید من را محاکمه کنید؟ سپس گوشی را قطع کردم

وکلاپرس- حسن نوروزی در واکنش به انتشار صحبت هایش در خصوص حوادث آبان ۹۸ در رسانه ها و فضای مجازی، با منافق دانستن خبرنگاری که با او گفت و گو کرده، مفاد مصاحبه منتشر شده را تکذیب کرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از خانه ملت، حسن نوروزی نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس درباره انتشار یک مصاحبه از وی درباره حوادث آبان ماه ۹۸، با متهم کردن انگلیس و عوامل خارجی در اعتراضات آبان ۹۸، اعلام کرد به خبرنگار گفتم گفتم می خواهید من را محاکمه کنید؟ و گوشی را قطع کردم.

بیشتر بخوانید: از «قیمت وکیل» تا «پرسه» مدیران نهاد وکالت در ادبیات خاص نایب رییس کمیسیون حقوقی مجلس

یک خبرنگار جعلی از من سوال کرد

وی گفت: یک خبرنگار جعلی از من سوال کرد که نظر شما درباره محاکمه کسانی که انسان ها را در آبان ماه ۱۳۹۸ کشتند چیست ؟ طرح این سوال برای من بسیار تعجب بر انگیز بود چون در آبان ماه ۹۸ کسی، کسی را نکشت.

بیشتر بخوانید: توضیحات وکیل بابک پاک نیا از پرونده سه محکوم به اعدام حوادث آبان ۹۸

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ادامه داد: بحث این بود که در آن مقطع زمانی افرادی اقدام به آتش زدن شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها و بانک‌ها کردند و در شهر پرند اغتشاشگران تمام بانک ها و فروشگاه های زنجیره‌ای یک شرکت آتش زدند یا در شهر رباط کریم و شهر گلستان در حوزه انتخابیه بهارستان اغتشاشگران چندین بار شهرداری را آتش زدند.

احساس کردم این خبرنگار از منافقین باشد که قطعا هم بود

وی افزود: من به آن خبرنگار جعلی گفتم این سوال شما یعنی چه؟ شما می خواهد چه کسی را محاکمه کنید ؟ شما تخریبگر و آدمکش را می خواهید بر نیروهای دفاعی حاکم کنید ؟ احساس کردم این خبرنگار از منافقین باشد که قطعا هم بود، گفتم می خواهید من را محاکمه کنید؟ سپس گوشی را قطع کردم.

نوروزی بیان کرد: منافقین این خبر را پخش کردند که بنده جزو کسانی بودم که به مردم شلیک کردم در حالی که حرف من این بود که در رابطه با اغتشاشگران آبان ۹۸، انگلیس دادگاهی تشکیل داده و به دفاع از آن ها پرداخته است.

انگلیس باید بابت جنایت هایش محاکمه شود

وی ابراز کرد: انگلیس بابت جنایت هایش در جنگ جهانی اول و دوم،شهادت نواب صفوی، آیت الله سعیدی،آیت الله غفاری و مرحوم مصدق باید در ایران باید محاکمه شود.

بیشتر بخوانید: امکان بررسی اتفاقات آبان ۹۸ در قالب جرم سیاسی وجود دارد

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس عنوان کرد : مگر غیر از این بود که مزدور انگلیس یعنی محمدرضا پهلوی جنایت های زیادی در ایران کرد؛مگر غیر از این بود که انگلیس به صدام ملعون در هشت سال جنگ تحمیلی کمک نظامی کرد ؟ آن‌ها باید محاکمه شوند.

وی تصریح کرد: آن ها هستند که مسعود رجوی را در کشور خودشان و فرانسه جای دادند و چریک های پیکار،فداییان خلق،عز الدین حسینی، قاسملو، حزب خلق مسلمان را پناه داده و کمک کردند تا در لندن مستقر شوند.

سفیر انگلیس در میان اغتشاشگران آبان ۹۸ بود

نوروزی یاد آور شد: یکی از تبعات این کار انگلیس اشغال سفارت جمهوری اسلامی توسط مزدوران دست نشانده آن ها بود به همین خاطر آن ها باید بخاطر این موضوعات محاکمه شوند نه این که دادگاهی به نفع اغتشاگران و ضد ایران تشکیل دهند.

بیشتر بخوانید: توضیح وکیل حسین تاج از آخرین جزییات پرونده سه جوان محکوم به اعدام آبان ۹۸

وی افزود: حرف اصلی آن است که این انگلیس است که باید محاکمه و مواخذه شود؛آن ها بودند که در جنگ جهانی در ایران قحطی بوجود آوردند و حتی سفیر انگلیس در میان اغتشاشگران آبان ۹۸ بود.

تشکیل دادگاه آبان ۹۸ توسط انگلیس فرار رو به جلو بود

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقیقی مجلس تاکید کرد: تشکیل دادگاه آبان ۹۸ توسط انگلیس فرار رو به جلو بوده به این دلیل که این کشور در آبان ۹۸ و فتنه ۸۸ هدایت گر و خط دهنده اغتشاشگران بود و این استعمار پیر است که اقدام به طراحی اغتشاش در خاورمیانه می کند لذا آن ها مجرم و آدم کش هستند و باید پاسخگوی جنایاتشان باشند.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا