اخبار اسکوداویژه

جلسه فوری شورای اجرایی اسکودا در خصوص حواشی آزمون وکالت ۱۴۰۰

وکلاپرس- دکتر کوشا در نامه ای به روسای کانون های سراسر کشور از آن ها درخواست کرد به منظور تصمیم گیری در خصوص برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۰ در جلسه شورای اجرایی حضور یابند.

به گزارش وکلاپرس، رییس اسکودا از روسای کانون های وکلا درخواست کرد تا ایشان هم در جلسه شورای اجرایی اسکودا در روز پنجشنبه(۱۱ آذر ۱۴۰۰) حاضر شده و درخصوص نامه اخیر معاون حقوقی قوه قضاییه و سازمان سنجش پیرامون آزمون وکالت ۱۴۰۰ رایزنی کنند.

بیشتر بخوانید: سازمان سنجش خطاب به اسکودا: مشکلتان برای برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۰ را با قوه قضاییه حل کنید

قرار است در جلسه شورای اجرایی فردا ( ۱۴۰۰/۹/۱۱) در خصوص برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۰ و نامه حجت الاسلام نورالله قدرتی(معاون حقوقی قوه قضاییه) به سازمان سنجش تصمیم گیری شود.

نامه دکتر کوشا به روسای کانون های وکلای دادگستری

متن نامه به شرح زیر است:

روسای محترم کانون های وکلای دادگستری ایران با سلام احتراماً به پیوست (ارسال از طریق ایمیل) نامه‌های شماره ۸۶۸ مورخ ۱۴۰۰/۸/۲۹ اسکودا به سازمان سنجش و نامه شماره ۷۲۷۶۹ مورخ ۱۴۰۰/۹/۸ معاونت امور آزمون های سازمان سنجش به همراه نامه معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه مورخ ۱۴۰۰/۹/۹ جهت اطلاع ارسال می‌شود.

همچنین با توجه به فوریت و اهمیت موضوع خواهشمند است در جلسه شورای اجرایی روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۰/۹/۱۱ علاوه بر نمایندگان محترم شورای اجرایی، روسای محترم کانون ها نیز حضور به هم رسانند.

جعفر کوشا
رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران

نظارت براجرای آیین نامه لایحه استقلال در آزمون وکالت ۱۴۰۰

روز گذشته وکیل باقری عضو کانون وکلای مرکز در اینستاگرامش تصاویر نامه هایی به اشتراک گذاشت که طبق آن قوه قضاییه جهت نظارت براجرای آیین نامه لایحه استقلال در آزمون وکالت ۱۴۰۰، یک نماینده به سازمان سنجش معرفی کرده بود.

در این نامه قوه قضاییه بر رعایت شرایط مذکور در آیین نامه جهت ثبت نام و پذیرش متقاضیان اخذ پروانه کارآموزی وکالت تاکید کرده و به مشخص این موارد را ذکر کرده است:

  • متقاضیان در زمان ثبت نام دارای سن ۲۴ سال تمام شمسی باشند ( تبصره ماده ۳۸ ) ؛
  • اضافه شدن دروس حقوق اساسی و متون فقه در حد تحریرالوسیله امام خمینی(ره) به عنوان منابع جدید آزمون ( ماده ۴۰ )؛
  • تعیین حد نصاب نمره قبولی در آزمون به میزان ۶۰ درصد از نمره کل آزمون ( ماده ۳۱ )؛
  • اخذ تصویر مصدق مدرک تحصیلی و کارت پایان خدمت یا معافیت دائم، پس از قبولی در آزمون به عنوان ضمائم تقاضانامه مقرر ( مواد ۴۳ و ۴۴ ) مشروط براینکه تاریخ پایان خدمت و یا معافیت و فراغت از تحصیل قبل از تاریخ ثبت نام آزمون باشد.

 

جلسه فوری شورای اجرایی اسکودا در خصوص نحوه برگزاری آزمون وکالت 1400
جلسه فوری شورای اجرایی اسکودا در خصوص نحوه برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا