گفت و گو

جزییاتی درباره کیفرخواست دادستان انتظامی کانون وکلای البرز علیه وکیل علی مجتهدزاده

وکلاپرس- وکیل علی مجتهدزاده در واکنش به کیفرخواست صادرشده از سوی دادسرای کانون وکلای البرز گفت: برخی مدیران درک درستی از پرونده های عقیدتی، روند رسیدگی و مشکلات آن ندارند.

به گزارش وکلاپرس، چندی پیش وکیل علی مجتهد زاده در حساب توییتری خود از صدور کیفرخواست از سوی دادسرای کانون وکلای البرز خبر داد و علت آن را عدم ابطال تمبر برای وکالت در پرونده های عقیدتی عنوان کرده بود.

بیشتر بخوانید:

معافیت وکلا از پرداخت مالیات در پرونده های تبرعی براساس قانون

این وکیل دادگستری در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس درمورد جزئیات این پرونده گفت: بر اساس قانون وکلا در زمان اعلام وکالت پرونده های تبرعی قاعدتا از پرداخت مالیات معاف هستند؛ چرا که نه تنها حق الوکاله ای دریافت نمی کنند بلکه به خصوص در پرونده های عقیدتی خود را به خطر نیز انداخته اند.

مجتهدزاده ادامه داد: متاسفانه برخی مدیران درک درستی از پرونده های عقیدتی، روند رسیدگی و مشکلات آن ندارند و حمایتی نمی کنند. حتی باید بگویم تاکنون دستگاه قضایی برای من در اعلام وکالت این پرونده ها مشکلی ایجاد نکرده است حال آن که مدیران کانون وکلای البرز رویه دیگری دارند.

بیشتر بخوانید:

رد وکالتنامه توسط دادسرا به دلیل عدم ابطال تمبر مالیاتی

مجتهدزاده درخصوص کیفرخواست صادرشده از سوی دادستانی کانون البرز گفت: دادسرای عمومی و انقلاب در مرحله بدوی درخصوص یک پرونده عقیدتی، ابتدا وکالت من را به دلیل عدم ابطال تمبر مالیاتی رد کرد. علی رغم اینکه این رد کردن قانونی نبود، وکالت نامه جدید ارائه و برای آن نیز تمبر باطل کردم. در مرحله تجدیدنظرخواهی نیز دفاع کردم. حتی برای همان وکالتنامه نخست نیز تمبر مالیاتی باطل کردم.

وی مدعی شد: دادسرای انتظامی کانون وکلای البرز این مسئله را استفاده از کپی وکالتنامه به جای اصل تلقی کرد و آن را اقدام خلاف شأن وکالت در نظر گرفت. جالب این است که دادسرای انتظامی کانون از دادسرای تهران استعلام کرد و این دادسرا اعلام کرد که وکالتنامه جدید ارائه و برای آن تمبر نیز باطل شده است.

مگر چند وکیل حاضر هستند در پرونده های عقیدتی ورود کنند؟

مجتهدزاده گفت: اینگونه برخوردها سبب می شود وکلای جوان به سمت وکالت چنین پرونده هایی نروند. به عبارت دیگر صدور کیفرخواست در چنین پرونده هایی اثر وضعی دارد. ما از کانون وکلای دادگستری انتظار خیر نداریم اما دیگر منطقی نیست شر ببینیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا