اخبار صنفیویژه

جزئیاتی از جلسه دادگاه انتظامی قضات با منتخبان دوره سی‌ودوم هیأت مدیره کانون وکلای مرکز

وکلاپرس- دو تن از منتخبین سی و دومین دوره هیات مدیره کانون وکلای مرکز در خصوص جلسه روز گذشته دادگاه عالی انتظامی قضات با اعضای جدید هیات مدیره این کانون توضیحاتی اراپه کردند.

به گزارش وکلاپرس حسب دعوت قبلی دادگاه عالی انتظامی قضات از منتخبین سی و دومین دوره هیات مدیره کانون وکلای مرکز، روز گذشته جلسه ای در شعبه یک دادگاه انتظامی قضات برگزار شده است.

بیشتر بخوانید:

بر اساس گزارش دو نفر از وکلای دادگستری از این جلسه ۴ ساعته، انتقاداتی به دادنامه شعبه اول دادگاه عالی انتظامی قضات درباره انتخابات سی و دومین دوره هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز وارد شده و وکلا خواستار تجدید نظر در این رای شدند و همچنین بر اصلاح موادی از آیین نامه مصوب سال ۱۴۰۰ که مخالف قانون و یا ناقض استقلال کانون ها است تاکید شده است.

وکیل سهیل نظری (عضو برگزیده انتخابات کانون وکلای مرکز) در بیان گزارشی از این جلسه نوشت:

همکاران گرامی با توجه به مطالبه به حق برخی از شما بزرگواران مبنی بر ارائه گزارش حضور در دادگاه عالی انتظامی قضات به استحضار می رساند:

امروز مورخ ۱۴۰۱/۰۷/۰۹ حسب دعوت قبلی به اتفاق اکثریت نامبردگان در دادنامه اخیر الصدور شعبه اول دادگاه عالی انتظامی قضات در جلسه شعبه مذکور با حضور تعدادی از مستشاران محترم شعبه شرکت کردیم. با توجه به این که گفتگو نزدیک به چهار ساعت به طول انجامید امکان ارائه گزارش مشروح آن وجود ندارد لیکن اظهارات اینجانب در دو فراز قابل دسته بندی است:

اول این که انتقاداتی را به دادنامه اخیر الصدور شعبه مذکور وارد کردم. قضات محترم شعبه ضمن استقبال از ارائه نقد به مواردی از انتقادات پاسخ دادند و یکی از ایشان اعلام نمودند که در صورت اعتراض به دادنامه مذکور، موضوع قابل بررسی مجدد در همان دادگاه است. لازم به توضیح است که علاوه بر اینجانب چند تن دیگر از همکاران حاضر نیز انتقاداتی به دادنامه مذکور وارد کردند و خواستار تجدیدنظر در آن شدند.

دوم این که منطبق بر مواضع جامعه وکالت و کانون های وکلای دادگستری بر ضرورت اصلاح آن دسته از مواد آیین نامه مصوب سال ۱۴۰۰ که مخالف قانون و یا ناقض استقلال کانون ها است از سوی اینجانب و اکثریت همکاران حاضر به صراحت تاکید شد. ضرورت دارد همکاران گرامی بدانند که منتخبان اگر چه هنوز واجد سمت عضویت در هیات مدیره نیستند با اعتقاد به ضرورت تعامل موثر و دوسویه با مقامات قضایی از استقلال کانون عدول نکرده و نخواهند کرد.

همچنین وکیل علی یاراحمدی(عضو منتخب در انتخابات اخیر کانون وکلای مرکز) در استوری کوتاه از جلسه دیروز منتخبین کانون وکلای مرکز با قضات شعیه یک دادگاه عالی انتظامی قضات نوشت:

امروز منتخبین سی و دومین دوره هیات مدیره کانون وکلای مرکز، حسب دعوت قبلی در دادگاه عالی انتظامی از قضات حاضر شدند و بدون لکنت و با اقتدار مواضع خود که (به استثنای یکی منتخبین علی البدل وارد به اصلی شده) همان مواضع جامعه وکالت و کانون های و وکلای دادگستری بوده را بیان نمودند.

در سوی دیگر وکیل محمد شیوایی(رئیس فعلی اداره حقوقی کانون وکلای مرکز) در توئیتر خود از تهدید یکی از منتخبین علی البدل انتخابات خبر داد و نوشت:

عضوی ازاعضای #علی_البدل منتخبین انتخابات اخیرکانون وکلای دادگستری مرکز که باحکم اخیردادگاه عالی به عنوان #عضو_اصلی منتصب شده اند، مدام اظهار و رفتار مغایر استقلال کانون وکلا و‌ قانون‌ دارند! بدترازاینها،دردادگاه و‌ در حضور سایر منتخبین و منتصبین، مخالفین آیین نامه مغایرقانون راتهدید می‌کنند!

شیوایی در پاسخ به سوال یکی از کاربران درباره مضمون تهدید صورت گرفته نوشت:

حسب مسموع اعلام کرده اند ما اکثریت هیات مدیره را داریم ، اگر اقلیت آیین نامه را اجرا نکنن حکما باید اعمال ماده ۲۱ لایحه قانونی استقلال کانون وکلا شوند یعنی به جهت تخلف تحت پیگرد قرار بگیرند !!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا