اخبار بین المللی

تعویق اولین دادگاه آمریکا با حضور هوش مصنوعی به‌عنوان وکیل

وکلاپرس- اولین دادگاه جهان با حضور هوش مصنوعی به‌عنوان وکیل، به‌خاطر تهدید مدیرعامل DoNotPay به تعویق افتاد.

به گزارش وکلاپرس وکیل ربات هوش مصنوعی شرکت DoNotPay قرار بود برای اولین‌بار در تاریخ، در ماه فوریه ۲۰۲۳ در دادگاه از یک نفر دفاع کند، اما اکنون این تصمیم لغو شده است.

بیشتر بخوانید:

«جاشوا برودر-Joshua Browder»، مؤسس و مدیرعامل DoNotPay در توییترش اعلام کرد که این شرکت پس از دریافت تهدید‌هایی از سوی «دادستان‌های ایالتی» پرونده دادگاه خود را به تعویق می‌اندازد و به‌حقوق مصرف‌کننده پایبند است.

وی در توئیترش نوشت:

صبح بخیر! خبر بد: پس از دریافت تهدید از سوی دادستان های وکلای ایالتی، به نظر می رسد که اگر من یک وکیل روباتی را به دادگاه فیزیکی بیاورم، من را به مدت ۶ ماه زندانی خواهند کرد. DoNotPay پرونده دادگاه را به تعویق می اندازد و به حقوق مصرف کننده پایبند است

این «وکیل ربات» قرار بود به یک متهم محکوم به سرعت غیر مجاز در رانندگی کمک کند بدین صورت که فرد عینک هوشمندی می‌زد که هم مراحل دادگاه را ضبط می‌کرد و هم پاسخ‌ها را از یک بلندگوی کوچک به گوش متهم دیکته می‌کرد. این سیستم به چند تولیدکننده متن پیشرو هوش مصنوعی از جمله ChatGPT و DaVinci متکی بود.

اولین دفاع حقوقی مبتنی بر هوش مصنوعی قرار بود در ۲۲ فوریه در کالیفرنیا برگزار شود، که اکنون لغو شده است.

وکلا از این فناوری حمایت نمی کنند

به گفته برودر، هدف نهایی یک وکیل «ربات»، دموکراتیک کردن وکالت از طریق رایگان کردن آن برای کسانی است که توانایی پرداخت هزینهه های آن را ندارند، و در برخی موارد نیاز به وکلای گران قیمت را از بین می برد.

برودر گفت: “کاری که ما در تلاشیم انجام دهیم این است که حقوق مصرف کننده را خودکار کنیم.” فناوری‌های جدید معمولاً ابتدا به دست شرکت‌های بزرگ می‌افتند و هدف ما این است که ابتدا آن را در اختیار مردم قرار دهیم.»

اما با توجه به اینکه این فناوری در بسیاری از دادگاه ها غیرقانونی است، او انتظار ندارد به این زودی بتواند محصول را تجاری کند.

برودر گفت: “وکلا و کانون های وکلا زیادی وجود دارند که از این موضوع حمایت نمی کنند.”

برودر گفت: «فکر می‌کنم نامیدن این ابزار یک «وکیل روبات» واقعاً بسیاری از وکلا را عصبانی کرد. “اما من فکر می کنم آنها جنگل را برای درختان از دست داده اند. فناوری در حال پیشرفت است و قوانین دادگاه بسیار قدیمی شده اند.”

منبع: سی بی سی نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا