اخبار

گزارش دیلی میل از برگزاری دادگاهی با مشاوره یک ربات وکیل و هوش مصنوعی

وکلاپرس ـ یک شرکت دانش بنیان وعده داده است تا به زودی وکیل مشاوری که با استفاده از هوش مصنوعی برنامه ریزی شده است، به یک متهم در دادگاه مشاوره دهد.

به گزارش وکلاپرس، قرار است در ماه فوریه (۱۲ بهمن تا ۹ اسفند) جلسه دادگاهی برگزار شود که در آن هوش مصنوعی به متهم مشاوره می‌دهد. محل دادگاه، اتهامات و نام متهم فاش نشده است. این فناوری متعلق به شرکت DoNotPay است که در سال ۲۰۱۵ یک دانشجوی سال اول دانشگاه استنفورد در آمریکا آن را تأسیس کرد.

بیشتر بخوانید:

اولین ربات وکیل جهان روی تلفن هوشمند متهم اجرا می‌شود و به گزارش‌ها گوش می‌دهد تا به موکلش برای ارائه پاسخ مناسب کمک کند.

جاشوا برودر (Joshua Browder) در ابتدا این فناوری را برای استفاده در زمینه جریمه‌های رانندگی در انگلیس راه‌اندازی کرد؛ اما پس از آن، این فناوری تا آمریکا نیز گسترش یافت. این فناوری در قالب گفت‌وگو طراحی شده است و در آن ربات سؤالاتی را برای کسب آگاهی از جزئیات پرونده انجام می‌دهد؛ مثلاً می‌پرسد: «آیا شما رانندگی می‌کردید؟» یا «درک علائم رانندگی سخت بود؟».

ربات پس از تجزیه‌وتحلیل پاسخ‌ها، تصمیم می‌گیرد که آیا موکلش واجد شرایط درخواست تجدیدنظر هست یا خیر. اگر تشخیص دهد که موکلش واجد شرایط درخواست تجدیدنظر است، یک اعتراض‌نامه تنظیم می‌کند که قابلیت ارائه به دادگاه را دارد.

قرار است در دادگاهی که در ماه فوریه برگزار می‌شود، از همین روش استفاده شود: ربات وکیل به مکالمات دادستان و شاکی گوش می‌دهد تا به موکل خود بگوید که چه پاسخ‌هایی بدهد.

به گفته جاشوا برودر، هوش مصنوعی بر اساس اظهارات واقعی آموزش دیده است تا مسئولیت‌های قانونی را به حداقل برساند. برودر ابزار صوتی را بهینه‌سازی کرده است تا ربات به اظهارات، واکنش فوری نشان ندهد و بعد از تمام‌شدن بحث، نظرات را تجزیه‌وتحلیل کند و سپس راه‌حل ارائه دهد.

او معتقد است: وکلای خوب زیادی وجود خواهند داشت که ممکن است در دادگاه حقوق بشر اروپا بحث کنند؛ اما بسیاری از وکلا برای کپی‌کردن اسناد پول زیادی دریافت می‌کنند و فکر می‌کنم این ربات قطعاً جایگزین آن‌ها می‌شود.

منبع: ایرنا

یک دیدگاه

  1. بهتر از این وکلا سهمیه ای و پولکی هست که هیچ سوادی ندارن هیچ الکیم پول میگیرن بعد میگن قاضی رای داد دیگه به ماچه یخه اونو بگیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا