اخبارویژه

تشکیل تیم وکلای جدید درخصوص پرونده شکایت ویلموتس

وکلاپرس- وکلای سابق فدراسیون فوتبال در پرونده شکایت ویلموتس تغییر کردند و این فدراسیون با تیم وکلای جدیدی شکایت از رأی فیفا را دنبال می ‌کند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایسنا، فیفا بعد از چندین ماه، مبانی حکم محکومیت فدراسیون فوتبال به علت شکایت مارک ویلموتس را به این فدراسیون ارسال کرد که براساس این حکم، فدراسیون محکوم به پرداخت غرامت ۶ میلیون یورویی به سرمربی سابق تیم ملی شده است.

بیشتر بخوانید: وکلا منتظر متن تفصیلی رأی FIFA در پرونده ویلموتس هستند

از زمان اعلام حکم تا صدور مبانی آن، فدراسیون فوتبال با تشکیل کارگروهی متشکل از کارشناسان حقوقی در نهاد ریاست جمهوری، وزارت امور خارجه، وزارت ورزش و جوانان، بازرسی کل کشور، مشاوران حقوقی بین الملل و همچنین سایر نهادهای ذی ‌ربط در صدد اعتراض به حکم صادره در دادگاه داوری ورزش (CAS) بوده تا این رای را کاهش و از حکم صادر شده تبرئه شود.

بیشتر بخوانید: بیانیه وکلای فدراسیون فوتبال درباره رأی فیفا به نفع ویلموتس

از طرفی، با ورود جدی این فدراسیون به این پرونده برای کاهش غرامت، تیم حقوقی سابق این فدراسیون هم کنار رفته است. در واقع در ابتدا با کناره ‌گیری لودویک دلشات، وکیل سوئیسی موافقت شد و سپس پرونده از اختیار تیم حقوقی متشکل رضا شاه ‌منصوری و علی‌ ملیح‌ زاده خارج شده و از این دو به علت اشراف به فرآیند رسیدگی به پرونده مشاوره گرفته می ‌شود.

سارا فلاحی، عضو فراکسیون ورزش مجلس، در این خصوص به خانه ملت گفت: وزیر ورزش در نشست فراکسیون زنان مطرح کرد تیم ۷ نفره حقوقی از بهترین وکلا را برای پیگیری شکایت از ویلموتس در دادگاه عالی ورزش بسیج کردیم و از ایشان می‌ خواهیم هر چه سریع این پرونده را تعیین تکلیف کند زیرا به بیت ‌المال مربوط است.

بیشتر بخوانید: قرارداد ویلموتس و تحلیل حقوقی دادیار دیوان عالی کشور

در نتیجه در حال حاضر و از زمان صدور گراندز (مبانی) حکم، فدراسیون فوتبال ۲۱ روز (سه هفته) مهلت دارد تا درخواست تجدیدنظر خود را در CAS به ثبت برساند و پس از ثبت درخواست تجدیدنظر، فدراسیون می ‌تواند از فرصت بیشتری استفاده کرده و ظرف ۱۰ روز متن کامل لایحه خود را به همراه ضمایم و مستندات به این دادگاه ارائه کند.

پس از این اقدام، مشخص خواهد شد CAS رسیدگی به این پرونده را با سه داور یا یک داور به جریان خواهد انداخت که با توجه به شرایط پرونده، به احتمال زیاد پنل سه نفره تشکیل خواهد شد و در نتیجه به جز سرداور، فدراسیون فوتبال ایران و ویلموتس نیز هر کدام یک داور را معرفی می ‌کنند.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا