اخبار کانون ها

تایید صحت دهمین دوره انتخابات کانون وکلای کرمانشاه توسط شعبه چهار دادگاه عالی انتظامی قضات

وکلاپرس- دهمین دوره انتخابات کانون وکلای کرمانشاه توسط شعبه چهار دادگاه عالی انتظامی قضات تایید شد.

به گزارش وکلاپرس  به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری کرمانشاه دهمین دوره انتخابات کانون وکلای کرمانشاه روز پنج شنبه ۲۰ بهمن ماه ۱۴۰۱ برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

متن رای به شرح زیر است:

تاریخ رسیدگی: ۱۴۰۱/۱۲/۲۳

شماره دادنامه: ۷۸۰ الی ۷۷۰- ۱۴۰۱/۱۲/۲۴

مرجع رسیدگی: شعبه چهارم دادگاه عالی انتظامی قضات

هیات دادرسان: آقایان ۱- عبدالرحیم سمسار زاده ۲-محمدرضا مترقب ۳ حسین خاتوندهی (رئیس و مستشاران دادگاه)

خلاصه جریان پرونده: در تاریخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۳ پرونده های کلاسه های ۱۰۴۹/۱۴۰۱ الی ۲/۱۰۴۷ش تحت نظر هیأت شعبه چهارم دادگاه عالی انتظامی قضات قرار دارد. اعضای دادگاه با بررسی اوراق پرونده های فوق الذکر ملاحظه می شود. رئیس کانون وکلای دادگستری و رئیس هیات نظارت بــر انتخابات دهمین دوره انتخابات کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه طی نامه شماره ۲۰۹۱-۱۴۰۱/۱۲/۷ سه فقره اعتراضات واصله به تصمیم ۱۴۰۱/۱۱/۲۶ هیأت نظارت را به دادگاه تقدیم داشته معترضین آقایان ۱- سعید تاکستانی زاده ۲ و ۳ به ترتیب آقایان بهروز رستمی و حامد بهرام آبادی ، می باشند (لوایح اعتراضی آنان پیوست پرونده است و تاریخ تسلیم اعتراضـیـه هـا بـه دفتر کانون ۱۴۰۱/۱۲/۲ میباشد) که نامبردگان به تصمیم مورخه ۱۴۰۱/۱۱/۲۶ هیات نظارت بر انتخابات اعتراض نموده اند.

به ضمیمه نامه کانون نامه دیگری پیوست است که به شماره ۲۰۶۰ – ۱۴۰۱/۱۲/۲ ثبت دفتر کانون گردیده است و طی آن جمعی از وکلای دیگری که نسبت به برگزاری انتخابات معترض هستند قید گردیده در تاریخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱ پرونده تحت نظر اعضای دادگاه قرار گرفت چون اشکالاتی و ایراداتی متصور بود که به موجب نامه شماره ۹۰۰۰/۲۸۸۱۲/۰۳ – ۱۳۰۱/۱۲/۲۲ استعلاماتی کتبی و تلفنی از کانون انجام گرفت پاسخ واصله به شماره ۹۰۰۰/۲۸۹۷/۶۰۰/۴ – ۱۴۰۱/۱۲/۲۲ ثبت دفتر لوایح گردیده است و طی آن در چند بند مواردی را اعلام داشته است از جمله اعلام نموده

۱ – انتخابات در تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۲۰ برگزار گردیده است

۲- به لحاظ تعطیل بودن روزهای ۲۱ و ۲۲ بهمن ماه معترضین به نتیجه انتخابات تا پایان وقت اداری ۱۴۰۱/۱۱/۲۵ می توانستند تسلیم نمایند.

۳- در تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵ سرکار خانم فوزیه کاووسی و آقایان بهروز رستمی حامد بهرام آبادی و سعید تاکستانی زاده به نحو مکتوب اعتراضات خود را تقدیم نموده اند.

۴ در تاریخ ۱۳۰۱/۱۱/۲۶ هیات نظارت ضمن تشکیل جلسه به اعتراضات رسیدگی صورت جلسه تنظیمی مشتمل بر ۱۰ صفحه می باشد. که در این مرقومه تاریخ دقیق تصمیم هیأت نظارت ۱۴۰۱/۱۱/۲۶ اعلام گردیده

۵- معترضین به تصمیم هیأت نظارت آقایان بهروز رستمی، سعید تاکستانی زاده ،وحید باتمانی، بهراد میرزایی، سید مهدی موسوی، سید محمد اکبری، علی عباس حیاتی و بیژن قنبزی و خانمها سهیلا دوریشی و فوزیه کاووسی میباشد و تاریخ اعتراض به تصمیم هیأت نظارت ۱۴۰۱/۱۲/۳ اعلام و بعضاً اعتراضات علیحده خود را تقدیم که همان تاریخ در دفتر اندیکاتور کانون ثبت شده است.

به شماره ۲۰۶۰ نظر باینکه عده ای از وکلای دادگستری کرمانشاه که نسبت به نحوم برگزاری انتخبات و تصمیم هیأت نظارت اعتراض دارند، تقاضای مشاهده تصاویر و استماع مکالمات چند لوح فشرده پیوست پرونده را داشتند این درخواست مورد اجابت واقع و توسط اعضای دادگاه لوحهای مذکور مورد ملاحظه قرار گرفت که مراتب صورتجلسه گردیده لکن این مکالمات قابل استماع و مطلوب نبود و استفاده ای که موثر در روشن شدن موضوع مورد درخواست باشد حاصل نگردید.

پرونده های متشکله کلاسه های فوق الذکر در تاریخ ۱۴۰۱/۱۲/۱۳ جهت رسیدگی به این شعبه ارجاع گردیده که به کلاسه های بالا ثبت در جریان رسیدگی قرار دارد.

اینک در تاریخ بالا جلسه هیأت شعبه چهارم دادگاه عالی انتظامی قضات تشکیل است پرونده های فوق الذکر تحت نظر قرار دارند. اعضای دادگاه با بررسی اوراق به شرح آتی مبادرت به صدور رأی می نماید:

 رای دادگاه

در خصوص اعتراض معترضین به تصمیم هیات نظارت مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۲۶ دهمین دوره ی انتخابات هیات مدیره کانون وکلای دادگستری کرمانشاه به اسامی اعلامی آقایان بهروز رستمی، سعید تاکستانی زاده ،وحید باتمانی، بهراد میرزایی، سید مهدی موسوی، سید محمد اکبری، علی عباس حیاتی و بیژن قنبزی و خانمها سهیلا دوریشی و فوزیه کاووسی که دادگاه با امعان نظر در محتویات پرونده و توجهاً به تحقیقات به عمل آمده در پرونده ها و صورتجلسه مشاهده تصاویر و مکالمات مشاهده لوح های فشرده توسط اعضای دادگاه و مدارک و اوراق ابرازی از ناحیه معترضین صحت ادعا به کیفیتی که اعلام گردیده تشخیص داده نمی شود. بنابراین دادگاه به استناد ماده ۲۵ آئین نامه اجرایی لایحه ی استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب ۱۴۰۰ ضمن رد اعتراضات واصله تصمیم هیات مدیره فوق الذکر تأیید می نماید رأی صادره قطعی است.

رئیس دادگاه: عبدالرحیم سمسار زاده

مستشاران دادگاه: محمدرضا مترقب، حسین خاتوندهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا