اخبار کانون هاویژه

تأکید کانون وکلای ایلام بر غیر قابل اجرا بودن آیین نامه جدید لایحه استقلال کانون وکلا

وکلاپرس ـ هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری ایلام در مصوبه ای اعلام کرد آیین نامه جدیدالتصویب لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری تا زمان رفع نواقص متعدد قابلیت اجرا ندارد.

 به گزارش وکلاپرس، روابط عمومی کانون وکلای ایلام از برگزاری جلسه‌ فوق‌العاده هیأت مدیره این کانون در روز جاری(۲۲ تیر ۱۴۰۰) و تأکید مجدد این نهاد بر غیر قابل اجرا بودن آیین نامه جدید لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری خبر داد.

بیشتر بخوانید: بیانیه کانون‌های وکلای دادگستری: مخالفت صریح خویش را با آیین‌نامه ناقض استقلال کانون وکلا اعلام می‌کنیم

متن مصوبه هیأت مدیره کانون وکلای ایلام که به اتفاق آرا به تصویب اعضا رسیده، بدین شرح است:

 با توجه به اینکه برخلاف ماده ۲۲ لایحه قانونی استقلال وکلای دادگستری موارد الحاقی و تغییرات اساسی در پیش‌نویس آیین‌نامه‌ی اصلاحی کانون‌های وکلای دادگستری اعمال شده است که مغایر با لایحه قانونی استقلال و همچنین قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت و از طرفی ناقض استقلال نهاد وکالت است.

هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری ایلام مصوب نمود تا زمان رفع موارد خلاف قانون، آیین‌نامه به شرح فوق با وضعیت موجود قابلیت اجرا نداشته و از ریاست محترم قوه قضاییه درخواست می‌شود نسبت به اعاده آیین‌نامه به مرجع تنظیم جهت حذف و یا اصلاح مواد مغایر با قانون و استقلال نهاد وکالت، از طریق کانون وکلا اقدام فرمایند.

لازم به ذکر است پیشتر کانون وکلای منطقه فارس نیز در بیانیه ای مخالفت مجدد خود با اجرای آیین نامه لایحه استقلال را اعلام کرده بود.

بیشتر بخوانید: تأکید مجدد کانون وکلای فارس بر عدم اجرای آیین نامه جدید لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری

پیش بینی می‌شود سایر کانون های وکلا نیز طی روزهای آینده تصمیمات مشابهی در خصوص نقد آیین نامه مذکور و غیر قابل اجرا بودن آن اتخاذ کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا