اخبار کانون ها

بیانیه کمیسیون حقوق‌بشر کانون وکلای آذربایجان‌غربی در خصوص بحران در خوزستان

کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای آذربایجان غربی: مطالبه‌گری قانونی و مسالمت‌آمیز ارکان یک جامعه مدرن مدنی و اسلامی است.

وکلاپرس- کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای دادگستری آذربایجان غربی در حمایت از اعتراضات مسالمت آمیز مردم خوزستان نسبت به بحران کم آبی اخیر بیانیه ای منتشر کرد.

به گزارش وکلاپرس، کانون وکلای آذربایجان غربی در این بیانیه با تاکید بر اینکه ” مطالبه‌گری قانونی و مسالمت آمیز، یکی از ارکان جامعه مدرن مدنی و اسلامی است” خواستار رسیدگی سریع به مشکلات زیست محیطی مردم خوزستان شده است

متن کامل بیانیه کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای دادگستری آذربایجان غربی به شرح زسر است:

بیانیه کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای دادگستری آذربایجان غربی

 

دیدن صحنه های غم انگیز از دیار دلاور خوزستان، دل و جان هر انسانی را به درد می آورد کانون وکلای دادگستری به عنوان یکی از قدیمی‌ترین نهادهای مدنی و مستقل که از دیرباز حامی و همراه حقوق هموطنان ارجمند بوده، بر خود وظیفه می داند از هرگونه دادخواهی قانونی شهروندان عزیز خوزستانی که جزء ابتدایی ترین حقوق هر فردی می باشد حمایت نمایند.

مطالبه‌گری قانونی و مسالمت‌آمیز، ارکان یک جامعه مدرن مدنی و اسلامی می باشد. لذا رسیدگی به وضعیت اسفناک معیشتی مردم نازنین آن دیار، علی الخصوص در زمینه آب شرب مصرفی، تالاب ها و رودخانه ها و … و رفع موانع آن به طریق بنیادی و اساسی از خواسته‌های کانون وکلا میباشد.

این کانون و کمیسیون ضمن ابراز همدردی با ملت عزیز خوزستان امیدوار است مسئولین محترم ذیربط نسبت به حل مشکلات زیست محیطی آنان در اسرع وقت اقدام نمایند.

کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای دادگستری آذربایجان غربی

بیشتر بخوانید:

بیانیه جمعی از وکلای دادگستری درخصوص حق اعتراض مردم خوزستان به بحران بی آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا