اخبار

بیانیه شورای تشکل‌های کانون وکلای مرکز: مدیران قاصر یا مقصر در لغو مراسم جشن استقلال توبیخ و جبران خسارت کنند

وکلاپرس- شورای تشکل‌های کانون وکلای مرکز در یادداشتی اینستاگرامی خواستار توبیخ مسئولان قاصر در لغو مراسم جشن استقلال و جبران خسارت شد.

به گزارش وکلاپرس مراسم جشن استقلال کانون وکلای مرکز که قرار بود ۹ اسفند ماه در سالن وزارت کشور برگزار شود، کمتر از چند ساعت مانده به شروع مراسم با ارسال یک پیامک به وکلا لغو گردید.

شورای تشکل‌های کانون وکلای مرکز دو هفته بعد از این اتفاق با انتشار پستی در اینستاگرامش با انتقاد از این روند آمادگی خود را برای همکاری جهت روشن شدن بیش از پیش حقایق و تنویر و اقناع افکار عمومی وکلا اعلام کرده و نوشته است:

به نام دادگر دانا

اعضای محترم هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز

با درود

تکرار سریالی لغو برنامه ها و مراسم کانون وکلای مرکز

تکرار سریالی لغو برنامه ها و مراسم کانون وکلای مرکز که پیشتر در مراسم افتتاح اداره تعاون کانون وکلا، پس از ارسال پیامک و دعوت از همکاران و به بهانه منع مراجع خارج از کانون صورت گرفت و در بزرگداشت روز استقلال نیز تکرار گردید، بدعتی نامیمون است که پیامی جز ترلزل، سو مدیریت و نابودی ته مانده استقلال کانون وکلا ندارد و موضوعی نیست که بتوان بی توجه از کنار آن گذشت.

همانگونه که نیک آگاهید متاسفانه رخداد ناگهانی و باورنکردنی لغو مراسم بزرگداشت استقلال کانون وکلا در روز نهم اسفندماه جاری، (آن هم از طریق ارسال پیامک به اعضای کانون وکلای دادگستری مرکز ساعاتی قبل از برگزاری مراسم) نه تنها خسارات مادی و معنوی قابل توجهی را متوجه کانون مزبور نموده، بلکه شائبه جدی سوء مدیریت و بی تدبیری در اداره بزرگترین کانون وکلای کشور را به اذهان متبادر ساخته است. بنابراین ، شورای تشکلهای وکلای دادگستری – بعنوان مجمع دغدغه مندان صنف وکالت- بر خود فرض می داند ضمن تحقیق و بررسی بیشتر در خصوص دلایل و علل بروز این حادثه، نکات زیر را جهت مداقه و امعان نظر یکایک اعضای محترم هیئت مدیره یادآور گردد:

وعده شفاهی رئیس اداره روابط عمومی کانون

۱. حسب شنیده ها و با توجه به توضیحات مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۱۴ رئیس محترم هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز، تهیه و تدارک برگزاری مراسم فوق الاشاره، پرداخت صدها میلیون تومان هزینه از محل بودجه متعلق به عموم وکلای دادگستری و کارآموزان عضو کانون وکلای دادگستری مرکز، دعوت از هزاران میهمان وکیل دادگستری و غیروکیل برای مشارکت در مراسم بزرگداشت استقلال کانون وکلا در عصر روز نهم اسفند ۱۴۰۱ در شرایطی صورت گرفته که اساسا مجوز برگزاری این مراسم -مطابق با روال اداری سنوات گذشته- از سوی مراجع ذی ربط صادر نگردیده و  تمامی تدارکات و ترتیبات فوق الذکر صرفا بر مبنای وعده شفاهی رئیس اداره روابط عمومی کانون، مبنی بر اینکه “مشکلی نیست” و “مجوز براحتی اخذ می شود” صورت گرفته و پیش رفته است.

محالفت اداره اماکن عمومی نیروی انتظامی

۲.متعاقبا معلوم می گردد اداره اماکن عمومی نیروی انتظامی، بر حسب اظهار رئیس محترم کانون وکلای دادگستری مرکز به بهانه اعتراض یا تظاهرات احتمالی تعدادی از وکلا، از صدور مجوز برگزاری این مراسم در زمان و مکان پیش بینی شده(تالار وزارت کشور ) خودداری و اساسا با برگزاری مراسم مخالفت نموده است.

با توجه به‌ مراتب فوق و با عنایت به اینکه توضیحات و توجیهاتی که تا این لحظه از سوی مدیران کانون وکلای دادگستری مرکز ارائه شده، از نظر قاطبه اعضای شورای تشکل‌های وکلای دادگستری کافی و اقناع کننده افکار عمومی اعضای کانون مزبور نیست، ضروری به نظر می رسد:

یکم: به صورت شفاف و روشن توضیح داده شود که مسئولیت طی نمودن روال اداری مرسوم برای دریافت مجوز برگزاری مراسم به عهده چه شخص یا اشخاصی گذاشته شده و چه کسانی پیش از طی مراحل مزبور و اخذ موافقت کتبی نهادهای مربوطه دستور انجام تشریفات و پرداخت هزینه های برگزاری مراسم را صادر نموده اند.

دوم: مستندات مربوط به تقاضای صدور مجوز برگزاری مراسم از مراجع مربوطه و پاسخ کتبی آن مراجع نسبت به این تقاضا جهت آگاهی همکاران گرامی منتشر گردد.

بیشتر بخوانید:

سوم: میزان دقیق هزینه هایی که از محل بودجه کانون وکلای دادگستری مرکز برای تدارک و تشریفات برگزاری مراسم صرف گردیده است به صورت ریز و شفاف اعلام شده و جهت اطلاع عموم همکاران انتشار یابد.

رابعا: مدیران قاصر یا مقصر نسبت به‌ پذیرش مسئولیت اشتباه فاحش رخ داده و پوزش خواهی رسمی از جامعه وکالت و جبران خسارات وارده اقدام نموده و حسب مورد نسبت به توبیخ یا عزل شخص یا اشخاصی که قصور یا کم تجربگی ایشان موجب تضرر مادی و حیثیتی کانون وکلا شده است تصمیم گیری شود.

در پایان شورای تشکل‌های وکلای دادگستری آمادگی خود را برای همکاری جهت روشن شدن بیش از پیش حقایق و تنویر و اقناع افکار عمومی وکلا در مورد این موضوع حائز اهمیت اعلام می نماید.

منبع: شورای تشکل‌های وکلای دادگستری

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا