اخبار کانون هاویژه

وظیفه ما مدیران تغییر وضعیت موجود و جلب حمایت دستگاه های حاکمیتی است

گزارشی از مذاکره و دیدار رییس کانون وکلای خوزستان با معاون اول و معاون حقوقی رییس قوه قضاییه

وکلاپرس- رییس کانون وکلای خوزستان با اشاره به اینکه هفته گذشته با معاون حقوقی رییس قوه قضاییه دیدار داشته است، تاکید کرد وظیفه ما مدیران جلب حمایت دستگاه های حاکمیتی است.

 دکتر سیدیزدالله طاهری نسب، رییس کانون وکلای دادگستری خوزستان در گفت و گو با خبرنگار وکلاپرس،گفت: متاسفانه اخیرا روابط اسکودا و کانون های وکلا با مسئولان ارشد دستگاه قضا مفید و ملایمی نبوده است. کنش ها و واکنش هایی از هر دو سمت انجام شده است. از یک طرف اصرار بر اجرای آیین نامه ۱۴۰۰ و از سوی دیگر امتناع در اجرای این آیین نامه و بازخوردهای خبری ان سبب شده است روابط دو نهاد دستگاه قضایی و اسکودا دستخوش برخی ناملایمات شود و وضعیت ادامه یابد.

بیشتر بخوانید:

ارتباط تلفنی با حجت‌الاسلام مصدق و دیدار با حجت الاسلام قدرتی

وی ادامه داد: معتقدم وضع موجود نه تنها زیبنده نیست بلکه برای کانون ها و وکلای مستقل دادگستری مضر خواهد بود و به همین دلیل، برای رفع کدورت ها و اختلافات هفته گذشته به صورت تلفنی با آقای مصدق، معاون اول قوه قضاییه، گفت و گو کردم و ۱۶ بهمن ماه جاری حضورا به آقای قدرتی، معاون حقوقی رییس قوه قضاییه، مراجعه کردم و گفت و گو کردیم.

زیبنده نیست مدیران دو نهاد صحبت های هم را از طریق رسانه بشنوند

رییس کانون وکلای دادگستری خوزستان درخصوص جزئیات این دیدار گفت: اصلی ترین صحبت های صورت گرفته در این دیدار، این بود که روسای کانون ها حضورا با معاون اول قوه قضاییه یا معاون حقوقی رییس قوه قضاییه به صورت حضوری صحبت کنند و شنونده صحبت‌های یکدیگر از طریق رسانه ها نباشند. به نظرم زیبنده نیست مدیران دو نهاد صحبت های هم را از طریق رسانه بشنوند.

وظیفه ما مدیران جلب حمایت دستگاه های حاکمیتی است

این مدیر نهاد وکالت درباره تعامل با دستگاه‌های حاکمیتی گفت: نهاد وکالت در شرایط فعلی از حیث حمایت برون سازمانی در فقیرترین مقطع تاریخی از زمان استقلال تاکنون قرار دارد. متاسفانه رویکرد دولت، قوه قضاییه و قوه مقننه به نهاد وکالت مطلوب نیست و وظیفه ما مدیران، تغییر وضعیت موجود و جلب حمایت دستگاه های حاکمیتی است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا