اخبار صنفیاخبار کانون هاویژه

درخواست کانون وکلای گیلان از وکلای دادگستری برای معرفی مؤسسات حقوقی غیرمجاز

وکلاپرس- کمیسیون ماده ۵۵ کانون وکلای دادگستری گیلان در اطلاعیه ای از نظارت و پلمپ موسسات حقوقی غیرمجاز توسط میسیون نظارت و بازرسی ماده ۵۵ کانون گیلان خبر داد.

به گزارش وکلاپرس، کمیسیون نظارت و بازرسی ماده ۵۵ کانون وکلای دادگستری گیلان در اطلاعیه ای با استناد به رأی هیات عمومی دیوان عدالت اداری و قانون وکالت فعالیت افرادی را که دارای پروانه وکالت نیستند، در حوزه خدمات حقوقی غیرقانونی دانسته و از وکلای دادگستری این استان خواست تا مؤسسات حقوقی غیرمجاز را شناسایی و معرفی کنند.

بیشتر بخوانید: اینفلوئنسرها ؛ حضور در بازار خدمات حقوقی

بر اساس این اطلاعیه کمیسیون مذکور در حال مذاکره و رایزنی با اداره اماکن این استان جهت برخورد و پلمپ مؤسسات حقوقی غیر مجاز است.

متن کامل اطلاعیه را در ادامه بخوانید:

همکاران گرامی عضو کانون وکلای دادگستری گیلان

به موجب دادنامه شماره ۲۷۵۴-۱۳۹۸/۱۰/۱ هیات عمومی دیوان عدالت اداری در راستای ابطال بخشنامه شماره ۱۳۹۱/۱۰/۲- ۹۱/۱۹۱۵۳۶ مدیرکل ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و بندهای ۱ و ۲ مصوبه شماره ۱۳۹۷/۲/۱۵- ۸۰/۴۳۲ هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور و مجوز کسب و کار و همچنین مستفاد از ماده ۵۵ قانون وکالت که اشعار می دارد:

“… هر شخصی که دارای پروانه وکالت نباشد از هرگونه تظاهر و مداخله در امر وکالت ممنوع است اعم از اینکه عناوین تدلیس از قبیل مشاور حقوقی و غیره اختیار کند یا اینکه به وسیله شرکت و سایر عقود یا عضویت در مؤسسات خود را اصیل در دعوی قلمداد نماید، متخلف از یک الی شش ماه به حبس تادیبی محکوم خواهد شد…”

فعالیت موسسات حقوقی که بر طبق بخشنامه مزبور نسبت به ثبت موسسه و انجام امور حقوقی اقدام کرده اند، غیرقانونی است.

حالیه کمیسیون نظارت و بازرسی ماده ۵۵ کانون گیلان در راستای انجام امور محوله و وظایف ذاتی خود، نسبت به شناسایی و ابلاغ اخطاریه و مذاکره با اداره اماکن جهت سیر مراحل پلمب موسسات مزبور اقدام نموده است.

مع الوصف تسریع مقابله با ساختار فسادگونه موسسات حقوقی غیرمجاز در سطح استان گیلان که موجبات ایجاد آسیب و ورود خسارات به حقوق مردم و نیز وکلا گردیده اند، نیازمند همکاری جدی کلیه همکاران محترم می باشد.

فلذا بدین وسیله ضمن درخواست عدم همکاری با موسسات حقوقی غیرمجاز، از کلیه همکاران عزیز و گرامی دعوت به عمل می آید تا چنانچه اطلاعاتی از قبیل آدرس محل استقرار و فعالیت موسسات مارالذکر در سطح استان دارند، به این کمیسیون اعلام نمایند.

بیشتر بخوانید:

گفتنی است سال گذشته نیز دکتر محمدرضا نظری نژاد، رییس کانون وکلای گیلان، در نامه ای به رییس دادگستری این استان از وی اعمال مقررات ماده ۵۵ قانون وکالت نسبت به فعالیّت غیرمجاز موسسات حقوقی را خواستار شده بود.

نامه رییس کانون وکلای گیلان به رییس دادگستری این استان در خصوص اعمال مقررات ماده ۵۵ قانون وکالت
نامه رییس کانون وکلای گیلان به رییس دادگستری این استان در خصوص اعمال مقررات ماده ۵۵ قانون وکالت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا