اخبار کانون ها

بررسی لایحه نحوه اداره و بهره‌ برداری از آپارتمان‌ ها در معاونت حقوقی ریاست جمهوری

وکلاپرس– لایحه نحوه اداره و بهره‌ برداری از آپارتمان‌ ها در جلسه ای با حضور معاون حقوقی رییسو  مدیران کانون وکلای دادگستری و برخری نهادهای دیگر بررسی شد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایلنا، در جلسه‌ای با حضور معاون حقوقی رئیس‌جمهور و رؤسا و نمایندگان کانون‌ها و سازمان‌های حرفه‌ای از جمله کانون وکلای دادگستری، نظام پزشکی، نظام مهندسی، کارشناسان رسمی دادگستری و وزارت راه و شهرسازی ممنوعیت استفاده غیر مسکونی از آپارتمان‌های با کاربری مسکونی موضوع « لایحه نحوه اداره و بهره‌ برداری از آپارتمان‌ ها » مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ابتدای جلسه لعیا جنیدی به ضرورت به کارگیری دقت در فرآیند تصویب این لایحه اشاره کرد. زیرا، موضوع این لایحه دارای آثار اجتماعی، اقتصادی و حقوقی متعددی است که لازم است در ایجاد نظم و نظام حقوقی مربوط به آپارتمان‌ها و نیز نوع تأثیر آن بر حرفه‌ها توجه کرد.

بیشتر بخوانید:

وی به بیان مجموعه اقدام‌های این معاونت از ابتدای طرح لایحه مذکور در زمینه برخی از مواد پیشنهادی آن خصوصاً درخصوص آثار ممنوعیت بهره‌برداری از آپارتمان‌های دارای کاربری مسکونی برای شماری از حرفه‌ها مانند رسانه‌ها و مطبوعات، وکالت، پزشکی، سردفتری، دفاتر مهندسی و مانند آن‌ها و نیز مشکلات ناشی از پیش‌بینی شخصیت حقوقی مستقل برای ساختمان‌ها پرداخت.

جنیدی بر ضروری بودن تهیه و تدوین مجموعه ملاحظات و ابعاد ابهامات مربوط به لایحه مذکور و ارائه پیشنهادهای راهگشا در این زمینه از سوی همه سازمان‌های حرفه‌ای و تلاش همه بخش‌ها جهت برطرف ساختن چالش‌های آن تأکید کرد تا از این رهگذر موجبات حمایت بیشتر از جوانان این حرفه‌ها فراهم آید.

در این جلسه هر یک از اعضاء نقطه نظرات و چالش‌های مربوط به مجموعه حرفه خود در پرتو این لایحه را مطرح کردند.

لازم به ذکر است که وکلای دادگستری به پیش بینی الزام وکلا به دایر کردن دفتر وکالت در اماکن با کاربری تجاری معترض هستند.

منبع: ایلنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا