اخبار بین المللی

بازداشت زوج مبتلا به سویه اومیکرون ویروس کرونا در هلند که قوانین قرنطینه را نقض کرده بودند

وکلاپرس- زوجی که از هتل مخصوص قرنطینه مبتلایان به کرونا فرار کرده بودند در حالی که قصد خروج از هلند را داشتند، قبل از بلند شدن هواپیما، دستگیر شدند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از بی بی سی پلیس هلند موفق شد این دو نفر را در فرودگاه اسخیپول آمستردام در هنگامی که قصد سوار شدن به هواپیما  را داشتند، دستگیر کند.

امکان محاکمه به علت نقض قوانین قرنطینه

رسانه‌های محلی گزارش کردند که یک زوج موفق شدند از یک هتل قرنطینه در شمال غربی منطقه کنمرلند فرار کنند، این منطقه جایی است که مسافران آفریقای جنوبی در حال حاضر در آن قرنطینه هستند.

این دو نفر که نامشان فاش نشده پس از دستگیری به مقامات بهداشتی تحویل داده شدند.

بیشتر بخوانید: جریمه نخست وزیر نروژ به دلیل نقض مقررات کرونایی

یک روزنامه هلندی می گوید ممکن است این دو نفر به دلیل نقض قوانین قرنطینه تحت پیگرد قانونی قرار گیرند.

همچنین هلند در هفته گذشته نیز میزبان دو هواپیمای مسافربری از آفریقای جنوبی بوده است که تست کرونا ۱۳ نفر ازمسافران مثبت و از نوع جدید اومیکرون بوده است.

قرنطینه ۳ هفته ای در هلند

در بحبوحه بالا رفتن آمار مبتلایان به کووید و نگرانی‌ها در مورد سویه جدید این ویروس، قرنطینه محدودی به مدت سه هفته از صبح یکشنبه در سراسر هلند به اجرا گذاشته شد که منجر به تظاهرات گسترده در این کشور شد.

کافه‌ها، رستوران‌ها و مغازه‌ها که ساعات کاری آنها از قبل برای چندین هفته محدود شده بود، با قرنطینه جدید باید زودتر تعطیل شوند و محدودیت‌هایی نیز برای تعداد مهمانان مجاز در خانه‌ها تعیین شده است.

بیشتر بخوانید: تنبیه بشین و پاشو برای نقض قرنطینه در فیلیپین منجر به مرگ شد

همچنین تشویق شده تا مردم از خانه در صورت امکان کار کنند، اما مهد کودک‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها باز هستند.

هشدار سازمان بهداشت جهانی نسبت به میزان شیوع اومیکرون

هلند از زمان شروع همه‌گیری کووید ۱۹ تا به امروز نزدیک به ۲۰ هزار نفر تلفات داشته است. سازمان بهداشت جهانی هشدار داده است که گونه جدید کووید ۱۹ “نگران کننده” است و شواهد اولیه حاکی از آن دارد که میزان تکثیر این سویه بسیار بالا است.

منبع: بی بی سی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا