اخبار اسکوداویژه

اگر ۲۲ اسفند آزمون وکالت برگزار نشود، ظرفیت امسال به سال آینده منتقل می شود

وکلاپرس ـ‌ ‌ دکتر جعفر کوشا، رییس اسکودا، در نشستی خبری اعلام کرد: اگر ۲۲ اسفند آزمون وکالت برگزار نشود، ظرفیت امسال به سال آینده منتقل می شود.

امکان عدم برگزاری آزمون وکالت در صورت وخیم شدن شرایط کرونایی

به گزارش وکلاپرس، دکتر جعفر کوشا، رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران(اسکودا)، در نشستی خبری با موضوع تحولات پیرامون نهاد وکالت، در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری تسنیم درخصوص زمان برگزاری آزمون وکالت ۱۳۹۹ و تعیین تکلیف ظرفیت امسال در صورت برگزار نشدن آزمون در سال جاری گفت:

«۸۱ هزار و ۵۰۸ نفر برای آزمون امسال ثبت نام کرده‌اند. پیش از این قرار بود آزمون را در تاریخ ۲۸ آذر برگزار کنیم که به دلیل شرایط کرونایی به ۲۲ اسفند موکول شده است.

طبق قانون باید سالی یک بار آزمون برگزار شود؛ ولی اگر شرایط کرونا شدید شود، تعداد ظرفیت امسال به ظرفیت سال آینده افزوده می‌شود.»

بیشتر بخوانید: رییس اسکودا: قوه قضاییه از ما انتظار تعامل دارد اما همکاری آنها با ما روشن نیست

اگر آیین نامه پیشنهادی لایحه استقلال بدون هماهنگی کانون های وکلا تغییر کند، ممکن است از سوی کانون‌ های وکلا اجرا نشود

وی در ادامه سخنانش درباره اصلاح آیین‌نامه لایحه استقلال کانون وکلا گفت: این بحث نخستین بار در زمان ریاست مرحوم آیت‌الله شاهرودی مطرح شد و وقتی به او مواد قانونی در این باره را یادآور شدند، بحث را ادامه نداد. زمان ریاست آیت‌الله آملی‌لاریجانی به این بحث پرداخته نشد و بعد از آغاز ریاست آیت‌الله رئیسی باز هم بحث اصلاح آیین‌نامه مطرح شد.

رئیس اسکودا ادامه داد: مکانیسم نوشتن آیین‌نامه جدید طبق قانون این است که ما خودمان پیشنهاد دهیم و آنها تأیید کنند. پس ما پیشنهاد خود را ارائه دادیم و به آنها هم قید کردیم که طبق قانون، این آیین‌نامه را تهیه کردیم و طبق قانون اگر آنها مواردی دارند باید به ما برگردانند و ما دوباره خودمان اصلاح کنیم. اگر دخل و تصرفی از سوی قوه در آیین‌نامه باشد، تخلف شده و در این صورت ممکن است با عدم اجرا از سوی کانون‌ های وکلا مواجه شود.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا