اخبار کانون ها

انعقاد تفاهم نامه همکاری کانون وکلای مرکز با نیروی زمینی محوری ارتش جمهوری اسلامی ایران

وکلاپرس- کانون وکلای مرکز با نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در زمینه تحکیم همکاری دو نهاد در عرصه های مختلف حقوقی و قضایی تفاهم نامه ای منعقد کردند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز، روز یکشنبه ( ٢٨ آذرماه ١۴٠٠) در دیدار هیات مدیره کانون وکلای مرکز با سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، تفاهم نامه ای در خصوص همکاری این دو نهاد امضا شد.

بیشتر بخوانید: مفاد تفاهم‌نامه ستاد حقوق بشر قوه قضاییه و کانون وکلای مرکز درباره همکاری‌های حقوق بشری

 

خدمات نهاد وکالت در عرصه های حقوقی و قضایی داخلی و بین الملل

دکتر جلیل مالکی در این دیدار با تشریح خدمات یکصد ساله نهاد وکالت در عرصه های حقوقی و قضایی داخلی و بین المللی گفت : در عرصه بین المللی بار اصلی دفاع از حقوق کشور در مراجع و دادگاه های خارجی با وکلای دادگستری عضو کانون است که اوج این خدمات را می توان در سال‌های اخیر و در جریان تحریم های ظالمانه دید. در عرصه داخلی نیز سالهاست که کانون های وکلای دادگستری بار سنگین دفاع از حقوق مردم در محاکم قضایی را به عهده دارد که نمونه بارز آن را می توان در خدمات تبرئی وکلای معاضدتی که بی وقفه به اقشار نیازمند جامعه ارائه می شود دید.

تضعیف و تهدید وکیل دادگستری تضییع حقوق مردم در مراجع قضایی را در پی خواهد داشت

مالکی ضمن انتقاد از پروژه تضعیف نهاد مستقل وکالت دادگستری در کشور که در سال‌های اخیر رواج پیدا کرده است افزود بدون شک تضعیف و یا تحدید کانون های وکلای مستقل تضعیف و تحدید استقلال وکیل دادگستری در مقام دفاع را در پی خواهد داشت و تضعیف و تهدید وکیل دادگستری نیز تضییع حقوق مردم در مراجع قضایی را در پی خواهد داشت که نتیجه محتوم آن تنزل اعتبار آرای مراجع قضایی در عرصه های مختلف داخلی و بین المللی خواهد بود.

تحکیم همکاری دو نهاد در عرصه های مختلف حقوقی و قضایی

امیر سرتیپ حیدری در این دیدار اعلام کرد: ما هیچگاه دفاع وکلای محترم دادگستری ازحقوق نیروهای مسلح در محاکم خارجی را فراموش نمی کنیم و امیدوراریم با اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه ای که امروز امضا می شود زمینه تحکیم همکاری دو نهاد در عرصه های مختلف حقوقی و قضایی فراهم شود و نتایج ان برای کارکنان و اعضای نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و وکلای محترم دادگستری خیر باشد.

بیشتر بخوانید:انعقاد تفاهم نامه همکاری اداره معاضدت کانون وکلای مرکز و انجمن ام اس

از جمله اهداف این تفاهم نامه عبارتند از:

– ایجاد بستری مناسب همکاری جهت آگاهی کارکنان نزاجا از قوانین و مقررات و بسط عدالت محوری و اجرای آن در جامعه
– بهره مندی طرفین از امکانات و استعدادهای یکدیگر از قبیل ظرفیت های علمی، تجربی، پژوهشی،کارگاهی،کتابخانه ای، ارتباطات بین المللی ، فضای فیزیکی و تحقیقاتی.
– ارائه خدمات مشاوره ای و معاضدت حقوقی توسط وکلای دادگستری و کارآموزان وکالت از طرق کلینیک های حقوقی، شهروندی و خانواده.
– همکاری در برگزاری همایش ها، سمینارها، میزدگردها،کارگاه های آموزشی و نیز اجرای دوره های آموزشی وکوتاه مدت مشترک.
– مطالعه راهکارهای چگونگی ارائه خدمات حقوقی، وکالتی مناسب به کارکنان شریف نزاجا.

منبع: روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا