اخبار اسکوداویژه

اطلاعیه اسکودا درباره تاخیر در انتشار آگهی آزمون وکالت ۱۴۰۰: چنین شرایطی کاملاً ریشه در بیرون از نهاد وکالت دارد

وکلاپرس- اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری بالاخره و پس از یک هفته پس از عدم انتشار آگهی آزمون و چشم انتظاری داوطلبان درباره تاخیر در انتشار آگهی آزمون وکالت ۱۴۰۰ اطلاعیه ای منتشر کرد.

به گزارش وکلاپرس، اسکودا در اعلامیه‌ای که در آخرین ساعات روز شنبه(۲ بهمن ۱۴۰۰) منتشر شد، شرایط موجود را ناشی از دخالت های فراقانونی دانسته است و آورد: علی رغم تفاهم سه جانبه بین نهاد وکالت، معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه و سازمان سنجش در برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۰، از انتشار آگهی آزمون، ممانعت شده است.

بیشتر بخوانید:

متن اطلاعیه به شرح زیر است:

اطلاعیه اسکودا درباره تاخیر در انتشار آگهی آزمون وکالت ۱۴۰۰

در پی سؤالات و پیگیریهای مستمر داوطلبان گرامی آزمون کارآموزی وکالت، خانواده های محترم ایشان و همکاران شریف، در خصوص دلایل تاخیر مجدد در انتشار آگهی این آزمون از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، روابط عمومی اسکودا به استحضار می رساند:

ابلاغ «آیین نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری»

داوطلبان گرامی آزمون کارآموزی وکالت اطلاع دارند که برگزاری این آزمون در سال جاری به دلیل ابلاغ «آیین نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری» دچار موانعی بوده است.

پیش از این رسماً اعلام شده که آیین نامه مورد نظر به دلیل اینکه در موارد متعددی، بر خلاف نص «لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری» است، از نظر نهاد وکالت قابل اجرا نیست.

برگزاری آزمون وکالت جزء اختیارات و تکلیف قانونی نهاد وکالت است

با این حال، ازآنجاکه تلاشها، خواست و سرنوشت داوطلبان آزمون وکالت همواره برای مدیران نهاد وکالت حایز اهمیت بوده و از آن مهمتر، برگزاری آزمون وکالت جزء اختیارات و تکلیف قانونی نهاد وکالت است، در اجلاسیه اخیر هیات عمومی اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری، با هدف رفع موانع برگزاری آزمون، تصمیماتی مصوب و در این باره اطلاع رسانی گردید.

ولی باوجود این مصوبه هم، متاسفانه برخی مداخلات غیرقانونی استمرار یافت و مانع تراشی در مسیر برگزاری آزمون خاتمه پیدا نکرد. در تمام هفته های گذشته نهاد وکالت مستمراً در تلاش بوده تا ازطریق رایزنی و گفت وگو موانع موجود را برطرف و مقدمات برگزاری آزمون را فراهم کند.

تفاهم سه جانبه ای بین نهاد وکالت، معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه و سازمان سنجش صورت گرفته بود

این تلاشها نهایتاً در روز چهارشنبه، ۲۳ دیماه، منجر به تفاهم سه جانبه ای با حضور نمایندگان نهاد وکالت، معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه و سازمان سنجش گردید و بر اساس مصوبه این جلسه، انتشار قریب الوقوع آگهی از سوی روابط عمومی اسکودا اطلاع رسانی شد.

متاسفانه متعاقب این جلسه و علی رغم تفاهم مورد نظر، باز هم در اقدامی سوال برانگیز، از انتشار آگهی آزمون که قرار بود حداکثر تا روز دوشنبه هفته جاری توسط سازمان سنجش منتشر شود. ممانعت شده است.

تلاش برای برگزاری آزمون در تاریخ ۲۰ اسفندماه ادامه خواهد داشت

نهاد وکالت باوجود اینکه هیچ نقشی در این مانع تراشیها ندارد، ضمن عرض پوزش به محضر داوطلبان گرامی، به استحضار این عزیزان می رساند که به تلاشها برای برگزاری آزمون در تاریخ ۲۰ اسفندماه و همزمان حفظ استقلال کانون وکلای دادگستری ادامه خواهد داد.

برگزاری آزمون کارآموزی وکالت به موجب قانون، تکلیف نهاد وکالت است و در این مسیر ضمن به رسمیت شناختن نظارت مراجع قانونی در چهارچوب قوانین، به هیچ عنوان زیر بار دخالتهای فراقانونی و غیرقانونی نخواهد رفت.

چنین شرایطی کاملا ریشه بیرونی دارد

نهاد وکالت بی تردید از اضطراب، نگرانی و رنج تحمیل شده به داوطلبان گرامی و خانواده های آنان به دلیل تاخیر مکرر در انتشار آگهی آزمون آگاه است و به سهم خود از ایجاد چنین شرایطی که کاملا ریشه بیرونی دارد، ابراز تاسف میکند.

داوطلبان گرامی آزمون وکالت، حتماً تایید می نمایند که برگزاری این آزمون درصورتی که با خدشه به استقلال نهاد وکالت و آینده این عزیزان همراه باشد، نه تنها اقدامی غیرقانونی است بلکه گامی برخلاف حقوق مصرح ملت در قانون اساسی به شمار می رود که سرزنش مردم ازجمله فرزندان عزیز ما، خانواده شریف وکالت و نسلهای آینده را به دنبال خواهد داشت.

روابط عمومی اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران

منبع: روابط عمومی اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران

یک دیدگاه

  1. تکلیف ما رو روشن کنید وسط بازی های شما ماها که درس خوندیم و زحمت کشیدیم به بازی گرفته میشیم همچنان هم که فقط وعده و وعید میدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا