اخبار اسکوداویژه

سخنان رییس اسکودا درباره طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب‌ و کار

جزئیاتی از نشست خبری رییس اسکودا و رییس کانون وکلای مرکز

وکلاپرس- نشست خبری مشترک رییس اسکودا و رییس کانون وکلای دادگستری مرکز درباره مسائل روز نهاد وکالت(با تمرکز بر روی طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار) امروز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار وکلاپرس، نشست خبری امروز(۲۰ شهریور ۱۴۰۰) دکتر جعفر کوشا (رییس اسکودا) و دکتر جلیل مالکی (رییس کانون وکلای دادگستری مرکز) با حضور خبرنگاران برگزار شد.

درخواست آزادی وکلای بازداشتی از رییس قوه قضاییه

دکتر کوشا در ابتدای سخنان خود در نشست خبری امروز درباره وکلای بازداشتی در تهران گفت: «از رئیس محترم قوه قضاییه درخواست دارم برای آزادی این وکلا با پذیرش قرار وثیقه مساعدت کنند.

درخواست ارسال طرح تسهیل مجوزهای کسب و کار به کمیسیون حقوقی

وی ضمن ارائه درخواست برای ارسال طرح تسهیل مجوزهای کسب و کار به کمیسیون حقوقی گفت: از نمایندگان مجلس می خواهیم مصوبه کمیسیون جهش تولید را به کمیسیون حقوقی اعاده کنند تا با در نظر گرفتن تمامی جوانب امر، مجددا بررسی شود

هیچ کسی از وکیل مستقل بی نیاز نیست

رییس اسکودا ادامه داد: هیچ کسی از وکیل مستقل بی نیاز نیست. دولتمردان سابق که مسئولیتشان تمام شده مگر بی نیاز از وکیل مستقل هستند؟ کم کم مسئولان دولت قبلی مراجعاتی به ما دارند.

بیشتر بخوانید:

امروزه کسانی در مجلس درباره وکالت تصمیم می‌گیرند که شناختی از این نهاد و آزمون وکالت ندارند

کوشا با اشاره به اینکه امروزه کسانی در مجلس به امر وکالت پرداخته‌اند که شناختی از این نهاد و آزمون وکالت ندارند افزود: قوانین سابق چه اشکالی داشت؟ تعیین ظرفیت در کمیسیونی که دو عضو آن از قوه قضائیه هستند چه مشکلی داشت؟ وقتی مسئولیت آموزش کارآموزان با قوه قضائیه است و بسیار می‌شنویم که امکانات کافی برای آموزش همین کارآموزان. وجود ندارد. از روسای دادگستری های کشور سوال کنید آیا به حذف طرفیت آزمون وکالت موافق هستید؟ از منابع انسانی قوه بپرسید نطرشان چیست؟ آیا امکانات پذیرش تعداد بالای کارآموزان را دارند؟ آیا کمیسیون جهش درباره طرح از قوه قضائیه استعلامی گرفته است.

بیشتر بخوانید: طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار فردا در صحن علنی مجلس بررسی می شود

وی با اشاره به طرحی که قرار است فردا در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح شود و براساس آن وکالت را کسب و کار تلقی کنند، افزود: سوگند، وضع قوانین و مقررات نظارتی و انتظامی و در نهایت تربیت وکیل امر مهمی است که در سایر شغل‌ها به این سختی و شدت دیده نمی‌شود.

این مدیر نهاد وکالت ادامه داد: ماهیت امر دفاع، ماهیت حقوقی وکیل و ماهیت حقوقی وکالت نباید با بحث تجارت و رقابت خلط شود.

کوشا اظهار داشت: آنچه که برای نهاد مدنی با ارزش است رکن رکین استقلال و آزادی در دفاع است و لایحه استقلال کانون وکلا در دهه ۳۰ به تصویب مجلس رسید و قوانین و مقررات مربوط به این نهاد باید توسط کسانی تصویب شود که از ماهیت وکالت اطلاع داشته باشند.

کسانی در مجلس چند مرتبه در آزمون وکالت رد شده و حالا دنبال پایین آوردن سطح آزمون هستند

این عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به کسانی در مجلس چند مرتبه در آزمون وکالت رد شده و حالا دنبال پایین آوردن سطح آزمون هستند، گفت: آیا آنها باید خود را با آزمون ما تطبیق بدهند یا ما آنقدر سطح آزمون را پایین بیاوریم که آنها قبول شوند؟ یا یک پروانه بهشان بدهیم که کانون را رها کنند؟ واقعا تکلیف با این افراد چیست؟

یک دیدگاه

  1. این روسای دانشمند ممکنه مرحمت بفرمایند نیم نگاهی به آزمون وکالت در سایر کشورهای جهان ( در کشورهایی که اصالتاً آزمونی در کار است) و درصد قبولی آن داشته باشند؟ نتیجه انحصار طلبی صرف باصطلاح علما!
    کاش به جای این همه سال وقت تلف کردن برای انحصار طلبی و عناد با قوه قضائیه حداقل یک کار مثبت همچون همکاری در ایجاد یا تنقیح قوانین در حوزه های مورد نیاز یا تربیت وکلا در حوزه های تخصصی را در پیش گرفته بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا