گفت و گوویژه

انجام رایگان دفاع از محیط بان برومند نجفی توسط دو نفر از وکلای دادگستری

گفتگو با وکیل نوشا میرجعفری

وکلاپرس- نوشا میرجعفری وکیل مدافع محیط بان برومند نجفی در پرونده اتهامی او، درباره اظهارات اخیر فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مبنی بر پرداخت حق الوکاله ۱۰۰ میلیون تومانی به وکیل پرونده، توضیح داد که این مبلغ به وکیل تعیین شده از سوی خانواده نجفی پرداخت شده است و وی به همراه وکیل فاطمه لواسانی کیان به طور رایگان به دفاع از مرحوم نجفی مشغول بوده اند.

به گزارش وکلاپرس، محیط بان برومند نجفی پس از برگزاری جلسه دادگاه رسیدگی به اعاده دادرسی پرونده‌ در ۲۲ مردادماه ۱۴۰۱، توسط پدر فرد مقتول و در مقابل مجتمع قضایی کرمانشاه، با شلیک چند گلوله سلاح جتگی بی رحمانه به قتل رسید.

پرداخت هزینه حق الوکاله ۱۰۰ میلیون تومانی وکیل محیط بان برومند نجفی توسط اداره کل محیط زیست

وکیل نوشا میرجعفری، وکیل مدافع محیط بان برومند نجفی، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار وکلاپرس، ضمن تایید خبر پرداخت هزینه حق الوکاله ۱۰۰ میلیون تومانی توسط اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه بابت حق الوکاله آقای خلخالی، گفت: همان طور که روز گذشته، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اعلام کرده بود، مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان برای هزینه وکالت آقای خلخالی از طریق اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه به حساب خانواده محیطبان برومند نجفی واریز شد.

حضور دو وکیل به صورت رایگان جهت پیگیری پرونده

وی درخصوص وکلای پرونده محیط بان برومند نجفی افزود: وکیل خلخالی با پیشنهاد خانواده محیط بان نجفی به سازمان حفاظت محیط زیست تعیین شد. پس از اینکه آقای خلخالی وکالت پرونده را به عهده گرفت و یعد از صدور کیفرخواست، من و وکیل فاطمه لواسانی کیان نیز به صورت رایگان وارد پرونده شدیم.

این وکیل دادگستری درخصوص آخرین وضعیت پرونده گفت: لازم به ذکر است سایر پرونده های سازمان -که هم اکنون جاری هستند- مربوط به شهید شدن محیط بان و یا کشته شدن شکارچی هستند نیز به صورت رایگان از جانب ما پیگیری می شود.

بیشتر بخوانید:

گفتنی است روز گذشته (۲۶ مردادماه ۱۴۰۱)، سرهنگ جمشید محبت خانی، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست، در گفتگو با ایسنا درخصوص آخرین وضعیت پرونده مرحوم محیط بان برومند نجفی گفت: محیط بان برومند نجفی از پرسنل رسمی و پیمانی سازمان حفاظت محیط زیست نبود و با سازمان قرارداد کارمعین داشت.

وی ادامه داد: برابر قانون چنانچه افراد با قرارداد کارمعین یک روز هم سر کار نیایند، حقوق آنان از سوی سازمان اداری و استخدامی قطع می شود بنابراین سازمان نمی‌توانست کار غیرقانونی انجام دهد اما اداره کل استان از محل‌هایی که در اختیار داشت مبالغی را هر دو یا سه ماه یکبار تحویل خانواده او می‌داد. صندوق ملی محیط زیست نیز در یک نوبت مبلغ ۲۰ میلیون تومان به خانواده محیطبان نجفی پرداخت کرده است.

محبت‌خانی گفت: رییس سازمان حفاظت محیط زیست بعد از وقوع این حادثه پیگیری‌های گسترده‌ای را هم برای دستگیری عامل جنایت و هم تایید بحث شهادت محیطبان نجفی انجام داده‌اند که ان‌شاءالله هرچه زودتر تحقق پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا