اخبار

ابراز امیدواری وکیل نازنین زاغری به تبرئه موکلش

وکلاپرس- جلسه رسیدگی به اتهام نازنین زاغری رتکلیف متهم ایرانی- بریتانیایی روز شنبه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از امتداد، جلسه رسیدگی به اتهام جدید نازنین زاغری رتکلیف با عنوان اتهامی فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق شرکت در تجمع مقابل سفارت ایران در لندن(سال ۱۳۸۸) در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران در کمال آرامش برگزار شد.

حجت کرمانی، وکیل نازنین زاغری، از برگزاری آخرین جلسه رسیدگی به اتهام نامبرده در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران و اخذ آخرین دفاع و ختم رسیدگی خبر داد.

براساس کیفرخواست صادره در ۱۹/۷/۹۶، زاغری متهم به فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق شرکت در تجمع مقابل سفارت ایران در لندن در سال ۱۳۸۸ و مصاحبه با شبکه بی بی سی فارسی است.

به گفته این وکیل دادگستری دادگاه در فضای آرام با حضور موکل و نماینده دادستان تشکیل گردید. جرم تفهیم شده همان «فعالیت تبلیغی علیه نظام» موضوع ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی بود. دفاع قانونی و لازم به عمل آمد و آخرین دفاع اخذ گردید.

این وکیل دادگستری ابراز امیدواری کرد با توجه به دفاعیات و حکم سابق الصدور دادگاه که موکل مجازات آن را نیز تحمل نموده است، موکل وی تبرئه شود.

بیشتر بخوانید:

گفتنی است آزادی نازنین زاغری در ۱۷ اسفندماه امسال به زندان اوین ابلاغ و پابند الکترونیک او نیز باز شد. هرچند بر اساس عفو اسفند ۹۸ مقام رهبری، نازنین زاغری مشمول عفو شده بود اما با عدم اعمال عفو، او در یک سال گذشته با پابند الکترونیک و خارج از زندان سال پایانی مجازات خود را سپری کرد.

زاغری تبعه ایرانی – انگلیسی است که ۱۵ فروردین سال ۱۳۹۵ توسط نیروهای سازمان اطلاعات سپاه کرمان در فرودگاه امام خمینی(ره) دستگیر و به کرمان منتقل شد.

موضوع تبادل نازنین زاغری هم در رسانه ها مطرح شده بود که غلامحسین اسماعیلی رئیس کل وقت دادگستری استان تهران دی سال ۹۶ گفت: ادعاهای مطرح‌شده در خصوص تبادل این متهم مورد تأیید مراجع قضایی نیست.

نازنین زاغری اواخر اسفند سال ۹۸ به دنبال بخشنامه رئیس قوه قضائیه برای اعطای مرخصی به زندانیان، به مرخصی آمد.

منبع: امتداد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا