اخبار کانون هاویژه

آغاز به کار کانون وکلای دادگستری خراسان شمالی

وکلاپرس- دکتر مجتبی زاهدیان رییس کانون وکلای خراسان از آغاز به کار کانون وکلای دادگستری خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش وکلاپرس و به نقل از ایرنا کانون وکلای دادگستری خراسان شمالی که پیش از این زیر مجموعه کانون وکلای دادگستری خراسان بزرگ بود طی آیینی با حضور رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری و دیگر مسئولان استانی آغاز به کار کرد.

استقلال کانون وکلای خراسان شمالی نیازی ضروری بود

رییس کانون وکلای خراسان رضوی با بیان اینکه خراسان شمالی از لحاظ فقه و حقوق عالم پرور است، اظهار داشت: استقلال کانون وکلای این استان نیاز ضروری بود تا خدمات حقوقی به مردم استان تسهیل شود.

مجتبی زاهدیان تصریح کرد: ضرورت استقلال این کانون در سال ۱۳۹۹ بررسی و در نتیجه ۱۵ وکیل داوطلب عضویت هیات مدیره این کانون شدند و اسامی به دادگاه عالی قضات اعلام شد و صلاحیت ۱۴وکیل در اردیبهشت ماه تایید و در نهایت اعضای اصلی هیات مدیره کانون وکلای خراسان شمالی انتخاب شدند.

بیشتر بخوانید:

وی بیان کرد: رضا نوروزیان بعنوان رئیس هیات مدیره، عباس وحدانی نایب‌رئیس، مجید کلانی بازرس، رضا قاسمی منشی و حسین سلیمانی از اعضای اصلی هیات مدیره و هادی عسگرزاده، شرف علی نیا و ابوذر محمدی به عنوان اعضای علی البدل کانون وکلای خراسان شمالی انتخاب شدند.

جای وکلا در اردوهای جهادی خالی است

 

وی ادامه داد: اعتقاد داریم که مردم در حوزه مباحث حقوقی دارای مشکلات زیاد و اطلاعات کافی برای حل این مسایل ندارند و لازم است تا کانون وکلای دادگستری استان آموزش را در این راستا ترویج دهند. باید این مسئولیت‌ها را فرصت بدانیم و در جهت خدمت به مردم و حل مشکلات جامعه تلاش کنیم.

رییس کانون وکلای خراسان رضوی خاطرنشان کرد: همچنین جای وکلا در اردوهای جهادی خالی است و باید نقش و تاثیرگذاری خود را در مناطق محروم با مشاوره و راهنمایی مردم نشان دهند.

بیشتر بخوانید:

وی با بیان اینکه دستگاه قضا و کانون وکلا دوبال یک فرشته هستند، افزود: باید هم‌افزایی لازم در این زمینه وجود داشته باشد تا این مجموعه بتواند نقش و تاثیرگذاری خود را به خوبی ایفا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا